Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 sierpnia 2004, 12:53

autor: Patrycja Rodzińska

Shade: Gniew Aniołów - przed premierą - Strona 2

Główny bohater to były najemnik, wynajęty w roli detektywa przez Watykan. Do Stolicy Piotrowej dociera informacja o rzekomym cudzie, jaki miał mieć miejsce w niewielkim miasteczku, gdzieś w północnej Europie, a cuda w XXI wieku to sprawa podejrzana.

Nasz watykański detektyw, typ nieprzeciętny – na pół człowiek na pół demon obdarzony szczątkowym poczuciem humoru zmierzy się z średniowiecznymi rycerzami, sługami Seta, demonami, wampirami i innymi nieczystymi paskudami, a wszystko to, by odkryć, jaką tajemnicę kryje pilnie strzeżony przez wojsko monolit.

Piękny & Bestia

BES szukał inspiracji w literaturze oraz filmie. Na grę duży wpływ miała proza Howarda Phillipsa Lovecrafta (zresztą, która z lepszych gier z dreszczykiem, jak np. Quake, Necronomicon: The Gateway to Beyond, nie przyznaje się do najwybitniejszego przedstawiciela gatunku weird fiction?), horrory Stephena King’a . Łatwo doszukać się wspólnych wątków z takimi ekranizacjami jak Armia Boga, Powrót żywych trupów, Świt żywych trupów, Zombie Holocaust czy nawet... Braindead.

Jednak zdziwią się Ci, którzy spodziewają się po Shade:Gniew Aniołów jedynie hekatomby z udziałem tępego osiłka, który przerabia na kebab wszystko, co tylko napotka na swojej drodze. Gra składa się z 30 rozbudowanych poziomów, na których przejście potrzeba około 30 godzin, dlatego Cenega musiała postarać się o wydanie czegoś więcej niż rzeźniczej sztampy, aby nakłonić kogokolwiek do spędzenia 30 godzin przed monitorem i wydania na tę przyjemność ponad 130zł.

Gra podzielona jest na 4 rozdziały, a jej akcja toczy się w czterech światach (Średniowieczu, Starożytnym Egipcie, Czasach Współczesnych oraz w Krainie Cieni), po których gracz będzie się przemieszczał dzięki bramie czasu.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.