Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 lutego 2001, 09:33

Pizza Connection 2 - przed premierą

Przelej swą rządze stania się najbogatszym i najwiekszym bossem tego świata na małą wirtualną postać na monitorze i zawładnij sercami, żołądkami, a przede wszystkim portfelami milonów ludzi.

Przeczytaj recenzję Pizza Connection 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dawno, dawno temu w zamierzchłej i mrocznej przeszłości..., no może nie tak znowu dawno i nie w tak znowu zamierzchłej, tak na okrągło to jakoś na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku z wolna zaczął uwidaczniać się pewnego rodzaju przełom w branży komputerowej, a szczególnie branży gier i tzw. multimediów. Wszystko związane było z faktem ustawicznego wprowadzania na rynek coraz to doskonalszych podzespołów, procesorów, kart graficznych i dźwiękowych, co z kolei wymuszało ciągłe obniżki cen tych że podzespołów, a to było już bezpośrednią przyczyną wzrostu zapotrzebowania na komputery przez użytkowników domowych, czyli nas. Tak, to wówczas te blaszane pudełka dzisiaj stojące w prawie każdym mieszkaniu, zaczęły masowo przenikać z biur i fabryk do miejsc, w których są teraz (najczęściej przy waszych łóżkach). Wszystkie te wydarzenia, wprowadzanie nowych wersji okienek Windows, przechodzenie ze świata grafiki 2D w 3D oraz zastąpienie tzw. bzyczka tanimi nowoczesnymi kartami dźwiękowymi firm Yamaha, Gravis i Creative oferującymi wysokiej jakości dźwięk stereofoniczny, wymogły na producentach gier komputerowych, potrzebę intensywnego myślenia, celem którego było wydawanie na świat coraz to bardziej nowoczesnych i innowacyjnych produktów mających zainteresować rzesze spragnionych nowości klientów. W ten oto sposób pewnego dnia firma Bullfrog pod przewodnictwem niejakiego Peter Molyneuxa, ojca takich przełomowych gier jak Populus, Syndicate, Theme Park, stworzyła całkowicie nową, niezwykła grę pt. Pizza Tycoon. Była to gra wprowadzająca nas w świat wielkich korporacji zarabiających pieniądze na sprzedaży pizzy, włoskiego cudu kulinarnego, który zawładnął podniebieniami milionów ludzi na całym świecie, w tym także naszymi redakcyjnymi. Mówię wam, to wręcz niesamowity widok, gdy wchodzę do naszej siedziby, otwieram drzwi, a pierwszym widokiem jest stół na którym leży cała masa (chyba z wszystkich krakowskich pizzeri) cenników, kilka częściowo opróżnionych pudełek po pizzy, a dokoła cały skład redakcyjny z zadowoleniem upaja się smakiem tego specjału. Do tego dochodzi jeszcze ten unoszący się w powietrzu zapach polewanego serem pełnego przeróżnych egzotycznych składników ciasta – coś wyjątkowego. Kontynuując, konkurencja zareagowała niemal natychmiast i już wkrótce zaczęły się pojawiać podobne, traktujące o tym samym temacie gry. Najlepszą z nich, cieszącą się niezwykłą popularnością jest Pizza Connection. Ten tytuł na długie wieczory przyciągnął i bawił całe rzesze graczy, lecz wszystko kiedyś przemija, tak więc i on w końcu przeminął. Teraz w pierwszym roku nowego tysiąclecia programiści z firmy Software 2000 chcą powtórzyć sukces z przed lat wydając kontynuację Pizzy Connection, oznaczoną numerkiem 2.

Wszystko zaczyna się, gdy wcielamy się w jednego z miliona maluczkich, owładniętego żądzą stania się największym handlującym pizzą rekinem finansowym w dziejach. Naszym pierwszym zadaniem jest stworzenie z kilku charakterystycznych cech osobowych wirtualnej postaci, którą później będziemy grać. Ilość tych cech nie dorównuje co prawda tym znanym z super produkcji cRPG, lecz jest trafnie dobrana. Wraz z upływem czasu gry nasze współczynniki rosną, dzięki czemu rosną również możliwości naszej postaci, co w konsekwencji ma niebagatelny wpływ na dalszą rozgrywkę. Stworzoną postacią zaczynamy praktycznie od zera, należy więc wybrać miejsce na naszą pizzerię. Jest to bardzo odpowiedzialne zadanie, nie możemy ot tak po prostu byle gdzie jej postawić, ponieważ zaowocuje to szybkim bankructwem. Musimy, a tyczy się to też wszystkich następnych restauracji, dokładnie przeanalizować typ i charakter budynków sąsiadujących z miejscem docelowym budowy naszej pizzeri, czy są to domy mieszkalne, kina, uczelnie, wielkie biurowce, domy maklerskie itp. ponieważ w zależności od tego czy naszymi klientami będą ludzie z wyższych sfer, bankowcy i przemysłowcy czy studenci, kierowcy autobusów lub niziny społeczne nasz zakład będzie musiał serwować odpowiednie, dostosowane cenowo i smakowo do odpowiedniej klasy odbiorców pizze oraz będzie musiał być odpowiednio urządzony i umeblowany. Zarówno jeśli chodzi o smak pizzy jak i umeblowanie, gracz stanie tu w obliczu nie lada wyzwania.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?