Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 lutego 2001, 10:49

autor: Krzysztof Żołyński

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - przed premierą - Strona 3

Panie, Panowie zapowiada się spory hit! Tak przynajmniej zapewniają twórcy i producenci nowej gry, Pool of Radiance 2. Widzą ją oni jako jedynego konkurenta dla serii Baldur’s Gate, a szczególnie dla drugiej części tej gry.

Wreszcie przyszedł czas na garść informacji technicznych. Grafika gry nie będzie żadnym rewolucyjnym postępem w stosunku do tego, co już istnieje. To oczywiście nie znaczy, że będzie brzydka. Patrząc na screeny z gry widać, że graficy przyłożyli się do pracy. Postaci będą trójwymiarowe, tła dwuwymiarowe, rzut izometryczny, a całe środowisko w pełni interaktywne. Interaktywność będzie jednak o wiele bardziej rozbudowana, niż znana nam z innych gier. Oprócz przesuwania przedmiotów, otwierania szaf i szuflad, czy rozwalania sprzętów, będzie można swobodnie oddziaływać na posiadane przedmioty. Innymi słowy, przedmioty znajdujące się w naszym plecaku będą mogły być na przykład łamane, łączone i wykorzystywane do różnych zadań. To jest bardzo ciekawy element gry. Przy okazji wychodzi inna różnica między Pool of Radiance 2 a pozostałymi grami RPG. Tu nie ma wielkiego tłoku. Po ekranie nie wałęsają się hordy postaci, dlatego gracze lubiący światy zapełnione ludźmi, hałaśliwe i „żywe”, mogą poczuć się odrobinę zawiedzeni. Jednak z drugiej strony postaci pojawiające się w czasie gry są zawsze obdarzone wyraźnym charakterem i odmiennymi osobowościami. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy gra zostanie spolszczona, co zapewne zmartwi graczy, którzy nie najlepiej władają językiem angielskim. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w Pool of Radiance 2 będzie można zagrać już w kwietniu 2001, a cena programu najprawdopodobniej nie przekroczy 100 złotych.

Jak widać Pool of Radiance rzeczywiście zapowiada się na poważnego konkurenta dla Baldur’s Gate. Na dodatek będzie kolejną grą z gatunku RPG, a to najbardziej cieszy nas, graczy, którzy ostatnio jesteśmy rozpieszczani mnogością tytułów. Czy w takim razie walka wśród potentatów powinna nas martwić? Chyba jednak nie!

SSI zapowiada, że do grania wystarczy konfiguracja: Pentium II 233, 64 MB RAM, karta graficzna klasy VooDoo II lub Riva TNT z minimum 12 MB RAM-u na pokładzie, no i oczywiście DirectX.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.