autor: Krzysztof Żołyński
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - przed premierą - Strona 3
Panie, Panowie zapowiada się spory hit! Tak przynajmniej zapewniają twórcy i producenci nowej gry, Pool of Radiance 2. Widzą ją oni jako jedynego konkurenta dla serii Baldur’s Gate, a szczególnie dla drugiej części tej gry.
Przeczytaj recenzję Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - recenzja gry
Wreszcie przyszedł czas na garść informacji technicznych. Grafika gry nie będzie żadnym rewolucyjnym postępem w stosunku do tego, co już istnieje. To oczywiście nie znaczy, że będzie brzydka. Patrząc na screeny z gry widać, że graficy przyłożyli się do pracy. Postaci będą trójwymiarowe, tła dwuwymiarowe, rzut izometryczny, a całe środowisko w pełni interaktywne. Interaktywność będzie jednak o wiele bardziej rozbudowana, niż znana nam z innych gier. Oprócz przesuwania przedmiotów, otwierania szaf i szuflad, czy rozwalania sprzętów, będzie można swobodnie oddziaływać na posiadane przedmioty. Innymi słowy, przedmioty znajdujące się w naszym plecaku będą mogły być na przykład łamane, łączone i wykorzystywane do różnych zadań. To jest bardzo ciekawy element gry. Przy okazji wychodzi inna różnica między Pool of Radiance 2 a pozostałymi grami RPG. Tu nie ma wielkiego tłoku. Po ekranie nie wałęsają się hordy postaci, dlatego gracze lubiący światy zapełnione ludźmi, hałaśliwe i „żywe”, mogą poczuć się odrobinę zawiedzeni. Jednak z drugiej strony postaci pojawiające się w czasie gry są zawsze obdarzone wyraźnym charakterem i odmiennymi osobowościami. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy gra zostanie spolszczona, co zapewne zmartwi graczy, którzy nie najlepiej władają językiem angielskim. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w Pool of Radiance 2 będzie można zagrać już w kwietniu 2001, a cena programu najprawdopodobniej nie przekroczy 100 złotych.
Jak widać Pool of Radiance rzeczywiście zapowiada się na poważnego konkurenta dla Baldur’s Gate. Na dodatek będzie kolejną grą z gatunku RPG, a to najbardziej cieszy nas, graczy, którzy ostatnio jesteśmy rozpieszczani mnogością tytułów. Czy w takim razie walka wśród potentatów powinna nas martwić? Chyba jednak nie!
SSI zapowiada, że do grania wystarczy konfiguracja: Pentium II 233, 64 MB RAM, karta graficzna klasy VooDoo II lub Riva TNT z minimum 12 MB RAM-u na pokładzie, no i oczywiście DirectX.
Krzysztof „Hitman” Żołyński