Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2004, 12:47

autor: Włodarczak Adam

Championship Manager 5 - przed premierą - Strona 2

Piąta odsłona kultowej serii menedżerów piłkarskich przynosi sporo zmian, głównie za sprawą rozwodu pomiędzy Sports Interactive a Eidos Interactive. Developing powierzono 30-osobowemu zespołowi Beautiful Game Studios, który odświeżył znacznie grę.

Same atrybuty podzielono na techniczne (czyli takie jak celność strzałów lub podań) i fizyczne (siła, szybkość). Kopaczy odróżniać będą wskaźniki temperamentu, a także coś takiego, jak inteligencja – np. umiejętność ustawiania się i wychodzenia na pozycje. Generalnie rzecz biorąc, poza pionierską skalą i kilkoma nowymi atrybutami, żadnych innych innowacji programiści tutaj nie przewidują. (O, przepraszam - oczywiście wszystko będzie lepsze niż w CM 03-04...)

Nie można zapomnieć o „międzynarodowej sieci badaczy”, zbierającej informacje do bazy danych, która – rzecz jasna – będzie najświeższa i najdokładniejsza spośród wszystkich możliwych. O tym, że pomocą w zbieraniu danych służyć będą sami gracze (sytuacja analogiczna, tak jak to stosuje od wielu lat Sports Interactive – cóż za inwencja ze strony Eidosu!), już nie wspomniano...

Trening dla niewymagających

Dziwią, przynajmniej mnie – zagorzałego fana wszelkich ustawień i statystyk – zapowiedzi o maksymalnie uproszczonej opcji szkoleniowej. „Zaprawdę powiadam wam, wszystko zrobi się samo!” – zdaje się mówić producent. Oczywiście, dla zupełnego nowicjusza możliwość oddania treningu swojemu asystentowi jest czymś miłym. Co jednak z graczami bardziej ambitnymi?...

Niemniej jednak, „trening dla geniuszy” – jak trąbią spece – ma spełnić swoje zadanie wręcz idealnie...

Myśląca taktyka

Zdaniem marketingowców (cóż to za diabelskie nasienie!...), wreszcie otrzymamy porządnie zrealizowany ekran z taktyką. Na screenach, które otrzymaliśmy od BGS, całość wygląda łudząco podobnie do tego, co proponuje nam ostatni CM. Jeśli chodzi o kwestie wizualne, to zmieniło się tylko boisko, na którym dokonujemy korekt. Teraz mamy w tym miejscu ładną, czarną tablicę. Czyżby na tym nowinki się kończyły? Otóż okazuje się, że nie! Komputer ma rzekomo dokładniej realizować założenia managera i pojawi się jeszcze więcej domyślnych ustawień, które – o dziwo! – można samodzielnie edytować!...

Kup pan cegłę

Duża gotówka nie wystarczy, by zostać transferowym krezusem. Bez odpowiedniego daru przekonywania (ciekaw jestem jak to będzie wyglądać w praktyce?), nici z transferów takich sław jak Ronaldo czy Zizu. No, bo na zdrowy rozum - co z tego, że gracz wyłoży kupę kasy, skoro jego niesympatyczna paszcza odstraszy największego materialistę?! Bez umiejętności „wykazywania się jako uczciwy manager z potencjałem” niczego większego się nie osiągnie...

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.