Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 maja 2004, 10:37

autor: Maciej Myrcha

Dawn of Magic: Blood Magic - zapowiedź

Bloody Magic jest grą z gatunku cRPG, przypominającą nieco produkty z kultowej serii Diablo i adresową raczej do osób pełnoletnich. Bogata warstwa fabularna przedstawia nam historię czarodzieja-awanturnika imieniem Modo.

Przeczytaj recenzję Dawn of Magic: Blood Magic - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Gdy w roku 1996 firma Blizzard wypuściła na rynek Diablo, chyba nikt nie spodziewał się, że gra odniesie tak wielki sukces. Co prawda malkontenci i fani klasycznych cRPG narzekali, że nazwanie jej action RPG jest dość dużym nadużyciem, gdyż prawdę mówiąc elementy fabularne i rozwój postaci były potraktowane trochę po macoszemu. Ale za to jaką miała grywalność! Potem dostaliśmy całkiem miły dodatek Hellfire, a następnie Diablo II i Pana Zniszczenia. Każda kolejna odsłona zmagań ze złem przyciągała jak magnes rzesze fanów. Od tego czasu pojawiło się wiele tytułów usiłujących powielać lub naśladować Króla, ale niestety, chyba żadnej z gier się to nie udało. Teraz jednak, moim zdaniem, nadchodzi pretendent do zdetronizowania długo panującego władcy. Panie i Panowie, przedstawiam dzieło tworzone przez studio SkyFallen Entertainment – Blood Magic. Dzieło będące RPG-iem innym niż wszystkie.

Gdzieś, w bliżej nieokreślonym królestwie Absolutu, nieśmiertelny imieniem Modo został pozbawiony swoich mocy i zesłany na Ziemię, aby tu odbyć karę za swoje zbrodnie. Niestety, Modo nie słyszał chyba nigdy słowa skrucha, ponieważ nie tylko chce odzyskać swoją potęgę, ale przy okazji z zemsty zniszczyć Ziemię. Zadaniem gracza będzie ... I tu właśnie pojawia się pierwsza cecha odróżniająca Blood Magic od całego tłumu RPGów, gdzie nasza postać była bohaterem dźwigającym na swoich barkach losy całego świata. Owszem, w Blood Magic możemy ten świat uratować przed zakusami zła w postaci Modo, ale równie dobrze możemy mu ten świat pomóc zniszczyć! Nie muszę chyba dodawać, że dzięki takiemu podejściu dostajemy tak popularne ostatnimi czasy 2 w 1, w tym przypadku “dwie gry za cenę jednej”.

Przejdźmy teraz do meritum, czyli rozgrywki. Ratowanie bądź też zniszczenie świata z pewnością będzie wymagało użycia siły, w związku z czym twórcy gry przygotowali do naszej dyspozycji ponad 100 rodzajów zbroi i broni. Jednak nie miecz czy tarcza będzie naszym głównym orężem, ale tytułowa magia. I tu kolejne odstępstwo od znanych nam gier fabularnych. Zapewne rozczarują się zwolennicy i miłośnicy wielogodzinnego tworzenia postaci, wyboru klas, rasy, itp. W Blood Magic mamy do wyboru szaloną Cygankę, grubego mnicha, żonę piekarza i niezdarnego badacza, a w dodatku wszystkie te postaci są magami. Aby osłodzić nam tak małą możliwość manewru w wyborze bohatera, twórcy gry oddali do naszego użytku 12 rodzajów magii, m.in. ziemi, ognia czy śmierci, dzięki czemu mamy do wyboru całkiem sporą ilość specjalizacji, co może być przydatne szczególnie przy grze wieloosobowej. Ale o tym później. Podręczny interfejs zawierać będzie miejsce na dwa zaklęcia, przy czym możemy użyć każdego z nich osobno lub też połączyć je w jedno, potężniejsze. I to jest chyba najbardziej unikalny aspekt systemu magii w Blood Magic. Ponieważ nasza postać może poznać ponad 40 różnych zaklęć i łączyć je ze sobą, otrzymamy ogromną ilość kombinacji. Co więcej, dwa zaklęcia można połączyć z trzecim składnikiem, którym może być np. broń, i w ten sposób otrzymać przykładowo miecz zadający oprócz zwykłych obrażeń, rany od ognia i zatruwający przeciwnika. Oczywiście nie wszystkie czary i przedmioty dadzą się w ten sposób połączyć, więc naszym zadaniem będzie odkrycie użytecznych i najbardziej śmiercionośnych kombinacji. Na koniec krótkiego opisu rozgrywki wspomnę, że specjalizacje i rozwój naszej postaci zależą od punktów doświadczenia, te natomiast zdobywamy za ilość i sposób likwidowania oponentów oraz za wykonywanie zadań. Świat Blood Magic będziemy mogli przemierzać w 5-cio stopniowej skali trudności, przy czym doświadczenie zdobyte na niższym poziomie zatrzymamy wybierając trudniejszą grę.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?