Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 lutego 2004, 12:02

autor: Michał Musiał

Colin McRae Rally 04 - testujemy przed premierą - Strona 3

Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.

Ładowanie trasy trwało bardzo szybko, pilot odlicza, 3... 2... 1... start! (Warto wspomnieć, że pilot uległ zmianie i rewelacyjnego Nickiego Grista zastąpił Derek Ringer, który – nie oszukujmy się – nie jest aż tak dobry jak Nicky.) Od razu po starcie poczułem chrupanie, rzut okiem na frapsa – 15-20 fps. Nie było to za dużo, więc wyłączyłem FSAA i od razu 2 razy szybciej! Bez względu na warunki pogodowe, wielkość widzianej przestrzeni (ustawiłem pole widzenia na maxa) FPS nie spadał poniżej 30! Zauważalną rzeczą jest fakt, że na aucie osadza się mniej kurzu i innego “syfu” niż w części poprzedniej, jednak osadza się dokładniej. Auta wykonane są bardzo dobrze, nie można praktycznie do niczego przyczepić się (no, może do kokpitu), podobnie zresztą jak i do tras. Właśnie, wracając do tras... Przejechałem kilka i pomyślałem sobie: “Ja to gdzieś widziałem!” Wygląda na to, że Codies poprawili tylko stare trasy z CMR1 i CMR2 graficznie (i układ miejscami też)!!! Ale powiem Wam jedno – miło było znów przejechać się po tych trasach, w tak rewelacyjnej grafice.

Przejdźmy do najważniejszego – fizyka. Pierwsze wrażenia z jazdy – nieźle... Został w końcu poprawiony model kierowania autem, a dokładnie skręcania. Widać ewidentnie, że skręca przód, a nie obraca się całe auto. Zdecydowanie zauważalne jest to na asfaltach. Auto trzeba już precyzyjniej prowadzić, trzeba hamować, bo przy zbyt dużej prędkości nie zmieścimy się w zakręcie. Moim zdaniem niedopracowany jest nieco hamulec ręczny, ale być może zostanie to poprawione w finalnej wersji.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!