Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 lutego 2004, 12:02

autor: Michał Musiał

Colin McRae Rally 04 - testujemy przed premierą

Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.

Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 04 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zapowiedź „Colina 4” w 2003 wywołała niemały szok, a zarazem nadzieję. Po nienajlepszych opiniach z jakimi spotkała się trzecia odsłona, “Codies” zrozumieli, że współpraca z Ford Rallye Sport nie przyniosła oczekiwanych efektów. Nastąpiła zmiana kierownika produkcji gry i rozpoczęto prace nad czwartą częścią “przygód” Colina McRae. Ściślej mówiąc, nie rozpoczęto, a kontynuowano rozwój gry, która została wydana z numerem 3. Dokładnie 16-tego września ubiegłego roku miała miejsce premiera Colin McRae Rally 04 na konsole PS2 i X-Box. Oficjalnie nie zapowiedziano gry na PC, Codemasters nie chcieli udzielać żadnych informacji na ten temat. Jednak 4-tego grudnia ubiegłego roku oficjalnie potwierdzono wydanie gry na PC. Producent najwyraźniej przyłożył się do dopracowania “czwórki”, jak również do konwersji gry z konsol, bo to, co zobaczyłem w wersji beta, bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.

Jak tylko dostałem grę do rąk, ze zniecierpliwienia przeszły mnie ciarki po plecach. Jednak trzeba było wykonać rutynowe zabiegi, a więc instalacja, następnie konfiguracja. Po zabawie w cmr3 nie bardzo chciałem szaleć z grafiką, bo pamiętałem, jak potrafiła mi miejscami (na bardziej otwartych przestrzeniach) chrupać, jednak byłem niezmiernie ciekaw, co tym razem przygotowali nam graficy i spece od wydajności, więc śmiało: 1024x768x32b, wszystko na maxa i jeszcze do tego FSAA (tak na marginesie gra nareszcie – w odróżnieniu od “trójki” – rozpoznała możliwości mojej karty graficznej).

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!