Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 stycznia 2004, 12:58

autor: Krzysztof Bartnik

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - zapowiedź - Strona 3

Middle-Earth Online to pierwsza gra z gatunku MMORPG, której akcja osadzona została w świecie słynnej trylogii J.R.R. Tolkiena. Fabuła gry bezpośrednio nawiązuje do tej, jaką znamy z Władcy Pierścieni...

Efekty audio-wizualne

Za generowanie efektów graficznych w Middle-Earth Online będzie odpowiadał usprawniony „silnik” z Asheron's Call 2 (obsługa DirectX 9, najnowszych kart, etc.). W Sieci systematycznie publikowane są nowe screenshoty, pokazujące czego możemy spodziewać się po pełnej wersji i, trzeba przyznać, strona wizualna opisywanego programu prezentuje się znakomicie. Rozległe tereny, ładne tekstury, mnóstwo elementów otoczenia – opinia, że „nie grafika liczy się w MMORPG-ach” odeszła już chyba do lamusa. Ciekawe tylko, jaki sprzęt będzie potrzebny do komfortowego grania? Nie sądzę, żeby twórcy „zmuszali” chętnych do upgrade’u posiadanego komputera, chociaż do rynkowego debiutu MEO sporo rzeczy może się w „branży” zmienić. Bądźmy jednak optymistami. Warstwa muzyczna gry najprawdopodobniej będzie zbliżona poziomem do ścieżek dźwiękowych z filmowego „Władcy Pierścieni”. Do słuchania dostaniemy utwory orkiestrowe, porażające wykonaniem, ze świetnie dopasowanym chórem. Przygotowywane kompozycje sprawią, iż powinniśmy się poczuć niczym bohaterowie trylogii Tolkiena.

Byle do premiery!

Middle-Earth Online nastawione jest na rozmach i to przez duże „r”. Wykonywanie zadań będzie nie tylko okazją do walki, pozwalającej podnieść poziom doświadczenia czy podszlifować poszczególne umiejętności. Wirtualny świat programu ma zamieszkiwać mnóstwo bohaterów niezależnych, z którymi przyjdzie nam porozmawiać czy pohandlować. W zakamuflowanych jaskiniach znajdziemy magiczne przedmioty, które później staną się potężnym orężem w walce z jakimkolwiek przeciwnikiem. Wykupimy mieszkanie, gdzie zapiszemy stan gry oraz bezpiecznie przechowamy najcenniejsze przedmioty. Zapełnimy plecak ekwipunkiem zdobytym na rywalach, zaś sakiewkę - złotem. Razem z przyjaciółmi (klanem) wyruszmy walczyć z najgroźniejszymi kreaturami. „Z bliska” zobaczymy większość budynków czy miejsc, które opisał J.R.R. Tolkien i które przedstawił Peter Jackson w kinowej adaptacji „Władcy Pierścieni”. Spotkamy mnóstwo innych graczy, marzących o sławie, bogactwie i chcących walczyć z siłami zła (ewentualnie dobra). Staniemy się częścią olbrzymiej krainy, na której przyszłość możemy wpłynąć. Słowem: w MEO zrobimy wszystko, czego można spodziewać się po prawdziwych i solidnie wykonanych MMORPG-ach! Długie godziny spędzone na graniu oraz świetna zabawa powinny przyćmić konieczność płacenia comiesięcznych rachunków za łącze czy abonament (stawka nieznana). Serwery programu „udźwigną” obecność setek tysięcy osób, liczących na przeżycie własnej przygody w fantastycznym świecie Śródziemia – ciężko będzie obojętnie przejść obok takiej możliwości... Szkoda tylko, że premiera Middle-Earth Online planowana jest na (odległy) czwarty kwartał 2004 roku. Jeżeli jednak autorzy dotrzymają swoich obietnic, to w nasze ręce wpadnie bardzo ciekawy i wartościowy tytuł – dla miłośników sieciowych zmagań wręcz pozycja określana mianem „musisz-mieć”. Czekamy z niecierpliwością!

Krzysztof „ComCo” Bartnik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?