Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 stycznia 2001, 10:22

autor: Karol Papała

Commandos 2: Ludzie odwagi - zapowiedź - Strona 3

Maleńka hiszpańska firma, specjaliści od komandosów, idzie za ciosem - wydaje drugą część tej kultowej gry. Jaka będzie? Czy bohaterowie się nie zmienili? Czy ponownie będziemy musieli zawitać na gorących piaskach Afryki?

Grafika oraz efekty dźwiękowe

Czy można sobie wyobrazić grę z piękniejszą, dokładniejszą i z bardziej dopracowaną grafiką niż tę, którą mogliśmy uświadczyć w Commandos: Behind Enemy Lines? Otóż można! Jak wynika z zapowiedzi Pyro Studios, grafika ma przeżyć istną rewolucję! W tym celu stworzono od nowa cały engine gry, aby móc zastosować nowe możliwości, jakie oferują dzisiejsze komputery. W grze, podobnie zresztą jak w dodatku, dostęp będziemy mieli do rozdzielczości rzędu 1024x768 pikseli, co znacznie urozmaici rozgrywkę i pozwoli na lepsze przeprowadzanie akcji za liniami wroga.

Nowy silnik gry pozwoli nam na śledzenie akcji naszych podwładnych z czterech różnych perspektyw. Za pośrednictwem jednego klawisza klawiatury ekran gry obróci się o 90 stopni! W związku z tym nie będzie już mowy o znikaniu naszych bohaterów za budynkami, co często powodowało niezadowolenie i grymas na twarzach graczy.

Chyba nie muszę wspominać, że – podobnie jak w dwóch poprzednich częściach – dostępna będzie opcja przybliżania i oddalania pola całej akcji, umożliwiająca dokładniejsze planowanie ataków.

Nie obce nam będzie śledzenie poczynań naszych komandosów w mieszkaniach oraz budynkach. Wejść będziemy mogli do prawie wszystkich pomieszczeń, w których pole widzenia można będzie obracać już o pełne 360 stopni.

Przyznać należy, iż w poprzednich częściach serii muzyka oraz efekty dźwiękowe nie stały na najwyższym poziomie. Jak zapewniają twórcy, w grze ma pojawić się ponad 30 motywów muzycznych, które będą „przewijać się” podczas zmagań naszych podopiecznych. Nie należy także zapomnieć o efektach dźwiękowych, które, podobnie jak muzyka, mają osiągnąć najwyższą jakość...

Gdzie i ile?

Pewnym natomiast jest fakt, że akcja gry nadal będzie toczyć się w okresie drugiej wojny światowej. Tym razem przyjdzie się nam zmagać na chłodnych terenach północnej Europy oraz wyspach południowego Pacyfiku. Niewykluczony jest także pobyt na gorących terenach Azji.

W drugiej części Commandos przewidzianych jest 12 misji, które, jak deklarują twórcy, doświadczony gracz powinien ukończyć w około 70 godzin. Gra jednak nudna być nie powinna – zapewnią nam to trzy dostępne w grze zróżnicowane poziomy trudności, które odbiorą nam z życia kolejne godziny. Na to przecież liczymy, prawda?

Wielkość pola manewru także ma ulec zmianie – wszystkie misje osiągną wielkość porównywalną z największymi mapami z pierwszej części gry oraz dodatku. Do tej informacji należy dodać, że niewielka część misji, ze względu na swoje niebezpieczeństwo, będzie rozgrywana w nocy.

Gdyby wierzyć zapewnieniom autorów, w grze należy się spodziewać zadania, które będzie wzorowane na jednym z filmów o tematyce historycznej. Szeregowiec Ryan? Być może... Twórcy nie zapomnieli także o największym (swego czasu) lotniskowcu na świecie. Shinano, bo tak brzmiała jego nazwa, zostać ma odwzorowany w skali 1:1! Wolę nie myśleć, jak będą przy nim wyglądali nasi malutcy komandosi...

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!