autor: Łukasz Kasztelowicz
Theatre of War: Pola zagłady - przed premierą - Strona 3
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. Jest to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej.
Przeczytaj recenzję Theatre of War: Pola zagłady - recenzja gry
Autorzy zapewniają, że oprócz jednostek powszechnie znanych stworzą kilka/kilkanaście jednostek, które były w fazie wstępnego projektowania i nigdy nie weszły do masowej produkcji. Jeśli zostaniemy dostrzeżeni przez dowództwo, tzn. wykażemy się niezwykłymi zdolnościami taktycznymi bądź po prostu będziemy mieli dużo szczęścia, centrala przyśle nam kilka prototypów broni do przetestowania. Pomysł ten zapewne spodoba się fanom uzbrojenia, którzy zapewne długo marzyli, by mieć możność przetestowania kilku wspaniałych typów czołgów czy dział przeciwpancernych, które projekty nigdy jednak nie opuściły desek kreślarskich niemieckich konstruktorów
Oprócz opisanych przeze mnie nowinek, do czasu wydania gry pojawi się zapewne wiele innych. Już teraz, kiedy piszę ten tekst, autorzy ujawnili, że na polu walki pojawią się... pielęgniarki, które opatrywać mają rannych i zmęczonych żołnierzy.
Twórcy wielką wagę przywiązują do oprawy graficznej i wiernego odzwierciedlenia na ekranie wybuchów, eksplozji, płonących budynków etc. Wszystko po to, by gra była jeszcze bardziej miodna i byśmy mieli satysfakcje z naszych poczynań dokonanych na polu walki. W końcu miło i przyjemnie jest widzieć zawalony i efektownie zniszczony budynek, w którym niedawno jeszcze znajdowali się wrodzy snajperzy mierzący do naszych podopiecznych.
Zapowiada się nie lada gratka dla fanów strategii komputerowych osadzonych w klimacie II Wojny Światowej. Combat Mission, do niedawna samotnie i niepodważalnie dzierżący palmę pierwszeństwa w tej kategorii gier, będzie musiał z pewnością ustąpić pola nowej i bardzo efektownej produkcji, jaką będzie Wartime Command. Pozostaje jeszcze pytanie, czy autorom z Maddox Games uda się wprowadzić wszystkie zapowiadane rozwiązania...? Jednak widząc ich zapał i ambicje można z dużą dozą prawdopodobieństwa odpowiedzieć twierdząco. Oby.
Łukasz Kasztelowicz vel. Luk