Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 października 2003, 13:39

autor: Łukasz Kasztelowicz

Theatre of War: Pola zagłady - przed premierą - Strona 3

Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. Jest to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej.

Autorzy zapewniają, że oprócz jednostek powszechnie znanych stworzą kilka/kilkanaście jednostek, które były w fazie wstępnego projektowania i nigdy nie weszły do masowej produkcji. Jeśli zostaniemy dostrzeżeni przez dowództwo, tzn. wykażemy się niezwykłymi zdolnościami taktycznymi bądź po prostu będziemy mieli dużo szczęścia, centrala przyśle nam kilka prototypów broni do przetestowania. Pomysł ten zapewne spodoba się fanom uzbrojenia, którzy zapewne długo marzyli, by mieć możność przetestowania kilku wspaniałych typów czołgów czy dział przeciwpancernych, które projekty nigdy jednak nie opuściły desek kreślarskich niemieckich konstruktorów

Oprócz opisanych przeze mnie nowinek, do czasu wydania gry pojawi się zapewne wiele innych. Już teraz, kiedy piszę ten tekst, autorzy ujawnili, że na polu walki pojawią się... pielęgniarki, które opatrywać mają rannych i zmęczonych żołnierzy.

Twórcy wielką wagę przywiązują do oprawy graficznej i wiernego odzwierciedlenia na ekranie wybuchów, eksplozji, płonących budynków etc. Wszystko po to, by gra była jeszcze bardziej miodna i byśmy mieli satysfakcje z naszych poczynań dokonanych na polu walki. W końcu miło i przyjemnie jest widzieć zawalony i efektownie zniszczony budynek, w którym niedawno jeszcze znajdowali się wrodzy snajperzy mierzący do naszych podopiecznych.

Zapowiada się nie lada gratka dla fanów strategii komputerowych osadzonych w klimacie II Wojny Światowej. Combat Mission, do niedawna samotnie i niepodważalnie dzierżący palmę pierwszeństwa w tej kategorii gier, będzie musiał z pewnością ustąpić pola nowej i bardzo efektownej produkcji, jaką będzie Wartime Command. Pozostaje jeszcze pytanie, czy autorom z Maddox Games uda się wprowadzić wszystkie zapowiadane rozwiązania...? Jednak widząc ich zapał i ambicje można z dużą dozą prawdopodobieństwa odpowiedzieć twierdząco. Oby.

Łukasz Kasztelowicz vel. Luk

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.