Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Theatre of War (PC)

Theatre of War: Pola zagłady PC

Theatre of War

Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS

PC Windows
Okładka Theatre of War (PC)

producent: Maddox Games

wydawca: 1C / Cenega

wydawca PL: Cenega S.A.

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

20października2006

20lipca2007

pudełko PL

Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik, do dziś uważanej za jeden z najlepszych symulatorów lotu z czasów II Wojny Światowej. Theatre of War to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1939-1945. Możemy wziąć udział w ponad 100 misjach bojowych rozgrywających się w całej Europie. W działaniach wojennych spotkamy się z wojskami niemieckimi, rosyjskimi, angielskimi, amerykańskimi, francuskimi i polskimi. Grę stworzył ten sam zespół ludzi co IL-2 Sturmovik i wykorzystuje ona udoskonalony engine graficzny IL-2 Sturmovik, co oznacza, że Theatre of War posiada oszałamiającą grafikę i szczegółowo odtworzone zostały wszystkie typy broni (czołgów dział itp.) jakie wykorzystywane były podczas II Wojny Światowej.

Istotą gry jest realizm i 100% zgodność realiów historycznych. Nie spotkamy się tu z budową baz, wydobywaniem surowców, czy tłumem jednostek, jak w popularnych RTS-ach. Rozgrywka, ideowo przypomina tą znaną z serii Close Combat, Combat Mission czy G.I.Combat. Gracz jest dowódcą polowym wojsk składających się zwykle z plutonu piechoty (każdy żołnierz modelowany indywidualnie) oraz kilku wozów bojowych, od samochodów pancernych po czołgi. Nasze oddziały posiadają określoną wartość bojową, doświadczenie, morale, indywidualne umiejętności, ilość amunicji itp. Głównym elementem tego tytułu jest samo dowodzenie w walce. Gra posiada regulowany poziom trudności w bardzo dużym zakresie, co pozwala cieszyć się rozgrywką nie tylko zapalonym strategom i miłośnikom II Wojny Światowej, lecz także zwykłym niezaawansowanym graczom.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 4 CD / 1 DVD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 345 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.8 / 10 na podstawie 44 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Wymagania wiekowe Theatre of War

12+

Wymagania sprzętowe Theatre of War: Pola zagłady

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5700 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP

Theatre of War: Pola zagłady - recenzja gry
Theatre of War: Pola zagłady - recenzja gry

Recenzja 4 września 2007, 12:39

Nie czas jednak na roztrząsanie graficznych niuansów z drugiego planu, będę o nich jeszcze niejednokrotnie wspominał w trakcie tej recenzji (zainteresowani proszeni są o wyjątkową koncentrację), a na razie wracam do bitwy. Pierwszy rozkaz dotyczy sprowadzenia samochodu z niejakim pułk. Czesławem Mrożkiem do pobliskiej wioski, gdzie już czekają na niego pozostałe polskie jednostki: trochę piechurów i samochody pancerne wz. 34. Trzeba się spieszyć, bo Hitlersyny na motocyklach już depczą mu po piętach, a w zasadzie... oponach. Kolejna mała dygresja: poruszanie się po mapie nie sprawia najmniejszego problemu, sterowanie kamerą za pomocą szczurka i klawiatury jest praktycznie takie samo jak w podobnych produkcjach. Kamerę można nawet „zainstalować we włazie” czołgu: raz, że pomaga to trochę ustawić puszkę w pozycji hull/turret-down (chleb powszedni domorosłego pancerniaka), a dwa – wrażenie uczestniczenia w bitwie, bycia tam, jest piorunujące (szczególnie, że wizualia są niczego sobie). Podobnież większych trudności nie nastręcza wydawanie komend z pomocą skrótów klawiszowych. Jest to ważne, bo to gra taktyczna czasu rzeczywistego i kiepski interfejs gracza mógłby ją całkowicie rozłożyć na łopatki, choćby i zawartość merytoryczna była pierwszej klasy. UI to jednak również wgląd w kondycję psychofizyczną podległych jednostek oraz to, co w danej chwili konkretna jednostka robi: i tutaj niektórzy narzekają, że jest mało czytelnie. Coś mi się jednak wydaje, że ci kwękający zbytnio się zapatrzyli w rozwiązania z serii Close Combat/Combat Mission, ale czy każda gra musi je powielać? Nie zaprzeczę, że akurat informacja o morale/stanie zdrowia piechura, albo o jakimś zdarzeniu, do którego doszło gdzieś na planszy, mogłaby zostać lepiej podana. Z drugiej strony spójrzcie na ten wykresik prezentujący przebijalność pancerza względem odległości – czy można przedstawić to lepiej!?