Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 sierpnia 2003, 12:08

autor: Krzysztof Łesyk

Silent Hill 3 - przed premierą - Strona 2

Trzecia, i jak twierdzą autorzy, najbardziej ambitna część uznanego cyklu horrorów Silent Hill. Pod wieloma względami różni się ona od poprzedniczek, zarówno, jeżeli chodzi o jakość wykonania jak i złożoność fabuły.

Przeczytaj recenzję Silent Hill 3 - recenzja gry

Wróćmy jednak do zmian i ulepszeń w porównaniu do poprzednich części. Mimo, że Heather jest tylko niepozorną nastolatką do jej dyspozycji zostanie oddany arsenał broni o wiele szerszy, niż obu jej poprzednikom. Czegóż tu nie ma – pistolet, karabin maszynowy, nóż, stalowa rurka, shotgun... Po ukończeniu gry zostaną też odblokowane bronie specjalne, a wśród nich takie rarytasy jak miotacz ognia z niekończącym się paliwem czy... najprawdziwszy miecz świetlny rodem z „Gwiezdnych Wojen”!

Tutaj pojawia się kolejny ważny element „Silent Hill 3” – gra została zaprojektowana z myślą o jej wielokrotnym ukończeniu. Każda kolejna próba jej przejścia otworzy nam dostęp do nowych elementów – kilkunastu różnych kostiumów dla Heather (tu przygotujcie się na niespodzianki), nowych broni, zakończeń czy nawet niewielkich zmian w odwiedzanych przez nas lokacjach. Do wyboru dostaniemy trzy stopnie skomplikowania zagadek i trzy poziomy trudności elementów zręcznościowych (w trakcie rozgrywki można uzyskać dostęp do większej ich ilości), więc nie powinniście się nudzić nawet grając n-ty raz. Ułatwi to również system zapisu gry, który na potrzeby wersji pecetowej został zmieniony i umożliwia „sejwowanie” w dowolnym momencie, a nie tylko w wyznaczonych miejscach, jak ma to miejsce w wersji konsolowej.

Kolejną rzeczą, która na pewno nie umknie Waszej uwadze jest rewelacyjna grafika, jaką prezentuje „Silent Hill 3” – wersja na Playstation 2 jest według wielu górną granicą możliwości tej konsoli, a w konwersji na PC ten aspekt ma zostać jeszcze bardziej ulepszony poprzez wyświetlanie obrazu w wyższej rozdzielczości. W połączeniu ze znakomitymi efektami dźwiękowymi oraz nastrojową muzyką ma to stworzyć niespotykany dotąd efekt grozy.

Wiele jeszcze możnaby mówić o nowej produkcji ze stajni Konami, ale aby nie ujawniać zbyt wielu tajemnic fabuły na tym mój wywód zakończę. Teraz pozostaje tylko czekać na pojawienie się gry na półkach i zaopatrzyć się w soildną ilość leków nasercowych – osobom o słabych nerwach mogą się przydać podczas grania w „Silent Hill 3”...

Krzysztof „Tofu” Łesyk

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!