Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 sierpnia 2003, 14:34

autor: Artur Okoń

Homeworld 2 - przed premierą - Strona 2

Akcja Homeworld 2 toczy się 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisuje desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Jak twierdzą autorzy Homeworld 2 to produkcja o iście epickim wymiarze...

Przeczytaj recenzję Homeworld 2 - recenzja gry

Homeworld 2 ma pozostawiać graczowi większą swobodę. Oprócz stosowania zmasowanego ataku za pomocą całej floty, będziemy mogli spróbować przedostania się na terytorium wroga jednym szybkim statkiem, który pozostając dłużej niezauważony, będzie mógł dostarczyć nam informacji zarówno o słabościach przeciwnika, jak i przeprowadzić precyzyjny atak w najbardziej czuły punkt.

Osobny akapit należy się oprawie wizualnej, która prezentuje się wręcz zabójczo! Nowe, w pełni trójwymiarowe modele statków mają być jeszcze bardziej dokładne, przez co np. będziemy mogli zobaczyć obracające się działka na ich pokładzie czy też zniszczenia, które w pancerzu dokonał przeciwnik. Położono również duży nacisk na dynamiczną grę światła, dzięki której pociski laserów w większym stopniu rozświetlają całą okolicą, a eksplozje wyglądają nawet lepiej niż te realistyczne. Według zapowiedzi efekty świetlne mają być tak dokładne, iż będzie można dostrzec na pancerzu jednej z jednostek odbijające się światła przelatującego obok innego statku. Upiększona zostanie również sama przestrzeń kosmiczna, w której znajdzie się o wiele więcej obiektów (np. wszędobylskich wraków statków), a także stanie się bardziej zróżnicowana (chociażby dlatego, iż w części drugiej akcja będzie się rozgrywać na znacznie większym obszarze). Zresztą wystarczy tylko spojrzeć na screeny i mieć nadzieje, że choć w 80% gra będzie się tak prezentowała w rzeczywistości.

Co tu dużo pisać - wielkimi krokami zbliża się do nas gra, która z całą pewnością zdobędzie tytuł najlepszego RTS-a rozgrywającego się w kosmosie. Dla wszystkich fanów części pierwszej (do których sam się zaliczam) jest to pozycja obowiązkowa, a tych, którzy nie mieli przyjemności w nią zagrać, również gorąco do tego zachęcam. Najwyższy czas dać odpocząć łucznikom, konnicy czy też czołgom i spróbować swoich sił w zupełnie nowym środowisku walki, gdzie akcja rozgrywa się w nie w dwóch, a trzech płaszczyznach, przez co jest przynajmniej o 1/3 ciekawiej!

Artur „MAO” Okoń

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?