Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 sierpnia 2003, 14:34

autor: Artur Okoń

Homeworld 2 - przed premierą - Strona 2

Akcja Homeworld 2 toczy się 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisuje desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Jak twierdzą autorzy Homeworld 2 to produkcja o iście epickim wymiarze...

Przeczytaj recenzję Homeworld 2 - recenzja gry

Homeworld 2 ma pozostawiać graczowi większą swobodę. Oprócz stosowania zmasowanego ataku za pomocą całej floty, będziemy mogli spróbować przedostania się na terytorium wroga jednym szybkim statkiem, który pozostając dłużej niezauważony, będzie mógł dostarczyć nam informacji zarówno o słabościach przeciwnika, jak i przeprowadzić precyzyjny atak w najbardziej czuły punkt.

Osobny akapit należy się oprawie wizualnej, która prezentuje się wręcz zabójczo! Nowe, w pełni trójwymiarowe modele statków mają być jeszcze bardziej dokładne, przez co np. będziemy mogli zobaczyć obracające się działka na ich pokładzie czy też zniszczenia, które w pancerzu dokonał przeciwnik. Położono również duży nacisk na dynamiczną grę światła, dzięki której pociski laserów w większym stopniu rozświetlają całą okolicą, a eksplozje wyglądają nawet lepiej niż te realistyczne. Według zapowiedzi efekty świetlne mają być tak dokładne, iż będzie można dostrzec na pancerzu jednej z jednostek odbijające się światła przelatującego obok innego statku. Upiększona zostanie również sama przestrzeń kosmiczna, w której znajdzie się o wiele więcej obiektów (np. wszędobylskich wraków statków), a także stanie się bardziej zróżnicowana (chociażby dlatego, iż w części drugiej akcja będzie się rozgrywać na znacznie większym obszarze). Zresztą wystarczy tylko spojrzeć na screeny i mieć nadzieje, że choć w 80% gra będzie się tak prezentowała w rzeczywistości.

Co tu dużo pisać - wielkimi krokami zbliża się do nas gra, która z całą pewnością zdobędzie tytuł najlepszego RTS-a rozgrywającego się w kosmosie. Dla wszystkich fanów części pierwszej (do których sam się zaliczam) jest to pozycja obowiązkowa, a tych, którzy nie mieli przyjemności w nią zagrać, również gorąco do tego zachęcam. Najwyższy czas dać odpocząć łucznikom, konnicy czy też czołgom i spróbować swoich sił w zupełnie nowym środowisku walki, gdzie akcja rozgrywa się w nie w dwóch, a trzech płaszczyznach, przez co jest przynajmniej o 1/3 ciekawiej!

Artur „MAO” Okoń

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.