Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 maja 2003, 11:45

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Halo: Combat Evolved - przed premierą - Strona 4

Halo to gra, która mimo swoich 2 lat istnienia na rynku do dziś określana jest mianem jednej z najlepszych gier FPS jakie istnieją. Już niebawem na rynku pojawi sie wersja na PC. Czy bedzie równie dobra co pierwowzór z Xbox'a?

Dave zrobi niezłe halo

Mocną stroną Halo jest Sztuczna Inteligencja przeciwników. Kiedy atakowali grupami, trudno było ich pokonać. Gdy została ich garstka, sytuacja stawała się jeszcze gorsza, gdyż starannie unikali oni naszych pocisków. Zastosują wszelkiego rodzaju odskoki na boki, przewroty i szybkie zmiany pozycji. Przeciwnicy są bardzo kłopotliwi na otwartych przestrzeniach, ale jeszcze więcej nerwów dostarczają wewnątrz budynków. Chowają się za meblami, strzelają zza rogu. Środowiska outdoor i indoor będą dosyć kontrastowe. I dobrze! Bo o ile na zewnątrz Halo to po prostu strzelanina, która chwilami może przypominać (ale tylko troszeczkę) Serious Sama, o tyle wewnątrz wymagać od nas będzie ostrożności i stosowania przemyślanych taktyk walki.

Pecetowcy mogą być rozczarowani

Gra Halo na Xboxa została przyjęta bardzo gorąco. Wersja pecetowa, ze względu na opóźnienie w stosunku do premiery konsolowej, może zawieść narastające oczekiwania graczy. Po wielkich i chwilami „orgazmowych” słowach dotyczących grafiki i grywalności Halo, wersja pecetowa, nawet jeśli okaże się równie dobra co Xboxowa, może nie zadowolić graczy. Unreal 2, jeśli chodzi o środowisko terenów otwartych, zawiesił poprzeczkę dość wysoko... a należy pamiętać, iż niebawem na rynek trafią takie pozycje jak Doom III i nieprawdopodobny Half-Life 2.

Zapowiedzi z natury mają być optymistyczne (bo jeśli wydawca decyduje się zapowiedzieć jakąś grę, wybiera najciekawsze tytuły), jednak w tym przypadku jestem nastawiony sceptycznie. Jako osoba, która ukończyła Halo na Xboxa, wiem czego się spodziewać. W porównaniu z grami wydanymi już na PC, Halo nieco blednie.

Czy tak jest naprawdę, zdecydujecie sami, po kupieniu gry lub przeczytaniu recenzji. Nie trzeba będzie długo czekać, gdyż Halo ma zostać wydane na PC w okolicach wakacji. Mogę zapewnić, że jakkolwiek ta konwersja wyjdzie Gearboxowi, wakacje z Halo na bank będą udane!

Krzysztof „Kokosz” Marcinkiewicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.