Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 maja 2003, 11:45

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Halo: Combat Evolved - przed premierą - Strona 3

Halo to gra, która mimo swoich 2 lat istnienia na rynku do dziś określana jest mianem jednej z najlepszych gier FPS jakie istnieją. Już niebawem na rynku pojawi sie wersja na PC. Czy bedzie równie dobra co pierwowzór z Xbox'a?

Halo. Ponad 200 recenzji, z których średnia ocen wynosi 95%. Przełomowa, grywalna, dostarczająca multum wrażeń. Wyłącznie na Xboxa. Jakże ubolewali nad tym faktem pecetowcy, szczególnie ci, którzy mieli okazję zobaczyć Halo na konsoli. Sukces tej gry sprawił, że Microsoft po prostu musiał zdecydować się na konwersje gry na pecety. Halo to maszynka do robienia pieniędzy, a z pecetowców też da się wycisnąć parę groszy. Prace nad konwersją powierzono firmie Gearbox, która w tym samym czasie zdobyła kontrakt na produkcję strzelaniny FPP z Jamesem Bondem w roli głównej (007: Nightfire). Zadaniem Gearbox było w szybkim tempie stworzyć Halo równie grywalną, jak w przypadku wersji na Xboxa. Cóż, może i będzie równie grywalna, ale przez opóźnienia producenta (prawdopodobnie spowodowane koniecznością poprawiania błędów i niedoskonałości 007: Nightfire), premiera Halo była kilka razy przekładana. W międzyczasie ukazał się Unreal 2 - konkurencja. Konwersja przeboju z Xboxa może nie odnieść tak wielkiego sukcesu, jakiego spodziewa się Microsoft.

Czego mają się spodziewać gracze? A czego ty, czytelniku, spodziewasz się po Halo? Skonfrontuj swoje oczekiwania z informacjami, jakie znajdziesz w poniższej zapowiedzi. Może Halo zachwyci cię tak, jak konsolowców...

Wzorując się na Nivenie

Halo nie odbiega od głównego schematu strzelanin FPP. Sprawi, że poczujemy się kimś (czymś?) innym oraz na chwilę przestaniemy zaprzątać sobie głowę kłopotami, które męczą nas w codziennym życiu. Świat, w którym rozgrywa się akcja gry, został stworzony na podstawie cyklu powieści Larrego Nivena pod tytułem Ringworld (w Polsce wydana nakładem Prószyńskiego i S-ki pod tytułem Pierścień). Książka jest rewelacyjna, fabuła Halo już nie tak bardzo. Oto przez przestrzeń kosmiczną podąża wielki krążownik o nazwie The Pillar of Autumn. Dociera do planety Halo, będącej w oblężeniu przez siły obcych znanych jako The Covenant. Komputer pokładowy Cortana postanawia wysłać pomoc atakowanej placówce. Uruchamia wszystkie systemy bojowe i stawia załogę w stan pełnej gotowości. W międzyczasie rozmraża siły inwazyjne, które będą przetransportowane na powierzchnię. Wśród rozmrażanych postaci, które wezmą udział w bitwie, jesteśmy oczywiście i my. Jednak nie wcielimy się w postać zwykłego marine, lecz w najnowszy cud techniki. Przybieramy postać cyborga, który ma imię (nazwę?) Master Chief. Jak na maszynę do zabijania przystało, będziemy umieli posługiwać się szerokim spektrum broni oraz posiadali nietypowe umiejętności. W trakcie misji nasza obecność wśród zwykłych żołnierzy będzie podnosić ich morale. Najważniejsze będzie umiejętne operowanie drużyną. Ci, którzy spodziewali się zwykłego shootera, gdzie nie trzeba martwić się o nic, prócz własnych czterech liter, rozczarują się. Jednak nie znaczy to, że nie będziemy mogli działać solo. Oczywiście, niektóre misje będą tego wymagać. W gruncie rzeczy Halo to prosta strzelanina nastawiona na akcję, która uatrakcyjniona jest chwilami mniej, a chwilami bardziej ciekawymi wątkami fabularnymi.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.