Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 24 stycznia 2003, 15:11

autor: Valpurgius

One Must Fall: Battlegrounds - zapowiedź

Gra przenosi nas w odległą przyszłość, gdzie najpopularniejszym sportem są walki potężnych dziesięciometrowych robotów. Gracz otrzymuje możliwość kierowania jedną z tych monstrualnych maszyn w walce o dominację nad obcą planetą.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Tytuł gry może wydać się całkiem obcy, a w najlepszym wypadku zapomniany. Historia Battlegrounds sięga o wiele dalej, niż można by przypuszczać, bo do wczesnych lat ’90. Wtedy to ukazał się One Must Fall, zręcznościowa i całkowicie dwuwymiarowa gra zaliczająca się do gatunku bijatyk, czy po prostu „mordobić”. Postacie ludzkie zostały zastąpione robotami, które w całości zdominowały wydany kilka lat później sequel z dopiskiem „2097” w tytule. I chociaż nie był to Mortal Kombat, czy Street Fighter to znalazł wielu miłośników, wśród których byłem także i ja. Po tym czasie zespół Diversions Entertainment zamilkł i kwestia ewentualnych dalszych losów mechanicznych wojowników przepadł w głębokie czeluści niepamięci. Dlatego też pierwsze informacje na temat One Must Fall: Battlegrounds przyjąłem bardzo optymistycznie, szczególnie, że sytuacja wirtualnych bijatyk w wersji PC w chwili obecnej jest żałosna. Zresztą owa „chwila obecna” trwa już od dłuższego czasu i nie zanosi się na żadną poprawę. Co gorsza, jedną z pierwszych dat premiery trzeciej części serii był początek 2002go roku. Przeszło rok później wiadomości na jej temat nie są bogatsze, a data premiery wydaje się być realna. Faktem jednak jest, że prace cały czas posuwają się do przodu. Stąd też owa zapowiedź.

Wydarzenia przedstawione w Battlegrounds mają miejsce 20 lat po tych z 2097. Ludzie stają do pojedynków, w których uczestniczą maszyny. Wobec tego przed rozgrywką dokonamy dwóch wyborów: pilota oraz robota. Umiejętności tego pierwszego będą bezpośrednio wpływać na sposób walki, toteż istotna będzie waga tego drugiego. Jeśli poziom staminy nie jest specjalnie wygórowany to lepszy będzie robot lekki i szybki, a nie ociężały „twardziel”. Pilotów będzie około 50, co w kombinacji z ośmioma mechami da spory wachlarz możliwości. Jako ciekawostkę należy wymienić sposób sterowania postacią. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, a zarazem do większości gier tego typu, widowisko nie będzie obserwowane z kamery bocznej przesuwającej się jedynie w lewą i prawą stronę. Przeniesienie gry w całkowity trójwymiar nakłoniło autorów do zwiększenia możliwości kontrolowania robotem, która teraz bardziej przypomina którąś z gier TPP (jak chociażby Tomb Raider). Dorzucając do tego dynamiczną rozgrywką w stylu Quake’a otrzymamy wybuchową mieszankę.

Areny będą jeszcze większe, zaprojektowane z myślą o rozgrywkach wieloosobowych. Domyślnie każda z nich pomieści 8 walczących, aczkolwiek większa ich ilość nie jest przeciwwskazana. Maksimum to 16. Autorzy mają zamiar stworzyć pierwszą sieciową bijatykę, co może bardzo przemówić na jej korzyść. Wręcz przeciwnie, jednak ta część zabawy uzależniona będzie od umiejętności gracza jak i od posiadanego sprzętu.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.