Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2003, 13:39

autor: Krzysztof Żołyński

Dragon Empires - zapowiedź - Strona 4

Dragon Empires to pierwsza gra z gatunku MMOcRPG stworzona przez firmę Codemasters, znaną m.in. z doskonałej serii wyścigów Colin McRae Rally.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Z tą samą troską potraktowano wygląd i animacje wszelkich postaci, jakie znajdą się w grze. Szczególnym smaczkiem mają być animacje smoków. Dla wiernego odwzorowania lotu tych bestii, filmowano ptaki. Uzyskane w ten sposób obrazy przetwarza się dla potrzeb animacji ruchu smoków. Efekt ma powalić na kolana nawet największe marudy. Podobno czegoś takiego jeszcze nikt nie widział. Mimo tak „odstawionych” efektów mamy się zupełnie nie martwić o działanie gry. Nie przeszkodzą temu nawet wielkie bitwy. Klient-serwer obsługujący rozgrywkę sieciową poradzi sobie nawet z 40 osobami walczącymi na tym samym ekranie i to na modemie56k. Jak twierdzą twórcy gry udało im się tak zoptymalizować pracę serwerów, że możemy spać spokojnie. Musicie przyznać, że obietnice są bardzo dumne i pewne tego, co głoszą. Fajnie byłoby gdyby się spełniły.

Za produkcją Dragon Empires nie stoją żadne sławne nazwiska, oczywiście nie licząc samego Codemasters. Ponadto nad scenariuszem, nazwami miast i innymi tego typu rzeczami pracuje znany pisarz fantasty Piers Anthony. Akurat to nazwisko można traktować jako gwarancję wciągającej historii. Jak do tej pory 60 tysięcy graczy zapisało się na beta testy, ale docelowo przyjętych będzie 100 tysięcy osób. Ten fakt jednoznacznie przemawia jako dowód wielkiego zainteresowania grą i może wróżyć przyszłą popularność. Beta testy rozpoczną się w zimie tego roku.

Dragon Empires będzie kombinacją wykonanej po mistrzowsku grafiki i znakomitego gameplayu. Przyznacie, że to niezmiernie rzadka mieszanka. Gracz będzie mógł wybrać karierę, która wyda się mu najbardziej interesująca. Jak mogliście wyczytać wyżej będzie w czym wybierać. Bardzo ciekawą sprawą będą zapewne klany, jednoczące pod wspólnym sztandarem wielu graczy. To na pewno zmusi do działań zespołowych, a przy okazji pozwoli nawiązać wiele ciekawych znajomości. Jeśli o mnie chodzi, to zapisałem się do beta testów i z zainteresowaniem śledzę rozwój wypadków. Myślę, że nadchodzi niespotykana gra.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.