autor: Krzysztof Żołyński
Dragon Empires - zapowiedź - Strona 2
Dragon Empires to pierwsza gra z gatunku MMOcRPG stworzona przez firmę Codemasters, znaną m.in. z doskonałej serii wyścigów Colin McRae Rally.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Z kolei kupcy gromadzą punkty za zadania polegające na dostarczaniu towarów do określonych miast, a łowcy głów podnoszą doświadczenie za każdym razem, kiedy po zabiciu banity wrócą szczęśliwie do miasta. Ataki na handlowców będą karane automatycznym zaliczeniem w grono złoczyńców.
Jak działają klany w Dragon Empires? Klany i gildie są ustanawiane przez grupy graczy. Klany będą posiadały swych liderów, kanały komunikacyjne i możliwość przesyłania ważnych informacji zabezpieczonych przed niepowołanym dostępem przez hasło. Poza tym tylko klany mogą przejąć, kontrolować i opodatkować miasta. Także jedynie klany mogą sterować ekonomią swego imperium. Walka między klanami potoczy się o miasta będące w ich posiadaniu. Klan zamieszkujący oblegane miasto ma dwa wyjścia: walczyć, bądź poddać się. Podczas wojny klanów nie ma żadnych ograniczeń na zabójstwa w walce gracz przeciw graczowi. Przy okazji przypomnę, ze atak na osobę niebędącą wrogiem sprawi, że staniemy się banitą i celem dla łowców głów oraz smoków.
Dobra, dobra, a jak będzie wyglądała strata punktów? To niestety też nas czeka. Czy słyszę Wasz płacz? System punktów doświadczenia został podzielony na dwie grupy: trwałe punkty doświadczenia (takie, których nic nam już nie odbierze) i potencjalne punkty doświadczenia (możliwe do zdobycia po wykonaniu określonego zadania). Może spróbujmy na jakimś przykładzie. Handlarz w podróży do określonego celu ma przydzielone potencjalne punkty, które po dotarciu na miejsce i wykonaniu zadania zostaną wymienione na trwałe. Śmierć na szlaku to utrata wszystkich potencjalnych punktów. Analogicznie łowcy głów będą otrzymywać przydział potencjalnych punktów, jakie mogą uzyskać za załatwienie czarnego charakteru. Jednak, jeśli trafią na kogoś silniejszego i nie uda się im wrócić po robocie do miasta, stracą potencjalne punkty. Jak sami widzicie jest to bardzo podobny system jak ten, który zastosowano w Anarchy Online. Polega on na „zapisie w miastach”- śmierć bez zapisania to utrata wszystkich punktów, jakie zostały zgromadzone od poprzedniego save’a.
Wszystkie rany, jakich doznamy w czasie walki będą uzależnione od odporności na rozmaite rodzaje obrażeń: rany tłuczone, cięte, itp. Gracz może zwiększać swą odporność w czasie walki poprzez użycie zdolności, przedmiotów i czarów. Odporność będzie zmienna w zależności od rodzaju broni, jakiej używa przeciwnik. Codemasters ma nadzieję, że uda się w ten sposób przemycić do walki więcej inteligencji i przestanie być zwykła młócką, a raczej wyrafinowanym pojedynkiem.
Prawdopodobnie bitwy o miasta nie będą dla Was tak interesujące jak zwykła walka. W takim wypadku możecie podążyć na pustynię i polować na dzikie bestie, albo stać się wyjętym spod prawa bandziorem, który czyha na kupców.
Jeśli pieniądze są najważniejszą wartością, jaką znacie, będziecie mogli spróbować swych sił w roli kupca lub handlarza. Wykorzystując możliwości, jakie daje system zdobywania doświadczenia zastosowany w Dragon Empires i odrobinę szczęścia stworzycie imperium, jakiego żaden nawet fikcyjny, świat nie widział. Nawet, kiedy będziecie offline i pójdziecie spać Wasza fabryka nie zatrzyma działalności. Produkcja będzie trwała pełną parą, a kiedy zabraknie jakiegoś surowca na pewno zostanie zamówiony.