Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2003, 13:39

autor: Krzysztof Żołyński

Dragon Empires - zapowiedź - Strona 3

Dragon Empires to pierwsza gra z gatunku MMOcRPG stworzona przez firmę Codemasters, znaną m.in. z doskonałej serii wyścigów Colin McRae Rally.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Do premiery upłynie jeszcze wiele wody w niejednej rzece, ale autorzy gry już dziś wiedzą, że potencjalni gracze zazwyczaj w pierwszym rzędzie zwrócą uwagę na wygląd Dragon Empires. Jest jasne, że jeśli pierwszy kontakt wypadnie blado to nie ma, co mówić o sukcesie. Grafika ma być oszałamiająca. Krajobraz pokryty roślinnością, trawa wysoka do kolan i drzewa poruszające się delikatnie w powiewach wiatru. Mimo tak wielkiego nacisku na detale gra zostanie skonstruowana tak, że nawet dość przeciętne Pecety poradzą sobie z animowaniem rozmaitych, poruszających się subtelnie obiektów. Nie zwolnią nawet w oszałamiającej rozdzielczości 1280x960. Wygląd krajobrazu będzie generowany przez system fraktali, które na podstawie zdefiniowanych danych o temperaturze, wilgotności i specyfice scenerii terenu zajmą się tworzeniem niepowtarzalnych lokacji dla każdego gracza. To rozwiązanie to pewien trik, który „odciąży” grafikę, gdyż nie zmusza do generowania identycznych map dla wszystkich graczy jednocześnie.

Świat Dragon Empires to monstrualnej wielkości terytorium, które na dzień dzisiejszy ma kształt kwadratu o boku 24 kilometrów. Ukształtowanie terenu będzie bardzo zróżnicowane, góry i równiny poprzecinane mnóstwem rzek, doliny porośnięte wysoką trawą i lasami, zatoczki oraz wyspy. Krajobrazy będą prześliczne. Świat Dragon Empires będzie żywym środowiskiem reagującym dynamicznie na wpływ temperatury, wilgotności i ciśnienia. Promienie słoneczne sprawiają, że oceany parują, co powoduje, że nad lądem tworzą się chmury. Nad tropikalnymi lasami przechodzą ulewy, a zmiany pogody są odczuwalne wzdłuż całego świata. Podobnie klimat jest zróżnicowany w zależności od części świata, w której przebywamy. Wystarczy wspiąć się na pobliski szczyt, aby ujrzeć doliny przysłonięte chmurami. Całkiem możliwe, że gdy spojrzymy w kierunku morza uda się dostrzec nadchodzącą burzę. Świat będzie tętnił życiem, które ma sprawić, iż doznamy absolutnego złudzenia realności-wokół portu pojawi się pełno mew, motyle pofruną nad polami i łąkami, a dźwięki natury otoczą nas zewsząd. Wszelkie stworzenia i bestie tego świata nie będą czekać aż przyjdziemy by je zaatakować. Każdy z nich poprowadzi swój własny żywot. Ponadto wszystkie stworzenia będą inteligentne i mają mieć rozmaite umiejętności, jak: polowanie, ukrywanie się i zastawianie pułapek.

Świat Dragon Empires będzie dziki i niebezpieczny, więc za każdym razem, gdy znajdziecie się na szlaku powinniście pamiętać, że zawsze znajdzie się ktoś, kto akurat szykuje się do kolacji i całkiem prawdopodobne, że myśli o Was jak o kolejnym posiłku.

Zresztą, aby przekonać się, co nas czeka wystarczy spojrzeć na screeny. Przejście tego świata powinno zająć wytrawnemu piechurowi kilka godzin. Na szczęście takie spacery nie będą konieczne, gdyż cały teren zostanie usiany wieloma teleportami przenoszącymi do wybranych lokalizacji.

Piękno pięknem, ale programiści starają się sprawić, aby poruszanie się i walka w rozmaitych warunkach terenowych była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistych i realistyczna. Nie pojawi się, zatem wiele niedociągnięć znanych z innych gier, gdzie nie ma znaczenia czy atakujemy z góry, czy pod górę, albo czy strzelamy z łuku w lesie, czy w odkrytym terenie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.