Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 sierpnia 2016, 15:51

Divinity: Original Sin II – jak się ma sequel jednego z najlepszych RPG ostatnich lat? - Strona 4

Studio Larian przypomniało światu o Divinity: Original Sin II, przywożąc grę na gamescom 2016. Wystarczyła półgodzinna prezentacja, byśmy z całym przekonaniem stwierdzili, że to może być RPG-owy czarny koń roku 2017.

Warto też wspomnieć o warstwie technicznej, bowiem grafika (generowana przez Divinity Engine 3.0) jest zdecydowanie ładniejsza niż w pierwszym Grzechu pierworodnym. Na szczególną uwagę zasługują ostre tekstury i piękne efekty związane z wodą, nie zabrakło także realistycznej fizyki.

Innowacje wystąpią też w warstwie fabularnej. Przede wszystkim zwiększy się pula możliwości, jeśli chodzi o formy wchodzenia w interakcje ze światem. Wśród nowych umiejętności znajdzie się rozmawianie z duchami, a elfy będą gromadzić wiedzę poprzez... konsumpcję kończyn należących do innych postaci. Nie zabraknie też znanego z „jedynki” porozumiewania się ze zwierzętami. Poza tym ponownie nic nie stanie na przeszkodzie, by zabić każdego napotkanego NPC, a większość zadań nadal da się wykonać (wliczając w to przejście głównego wątku). Jeśli dodać do tego wspomniany wcześniej system tagów i indywidualnych historii postaci, otrzymamy znacznie większą dowolność w realizowaniu misji niż wcześniej. Dość powiedzieć, że gracz będzie mógł uciec z Fort Joy na 11 różnych sposobów. Co więcej, w parze z większymi możliwościami bohaterów pójdą zmodernizowane algorytmy SI, mające reagować bardziej realistycznie na nasze poczynania. Szczególnie rzucającym się w oczy novum będzie trójstopniowa skala napięcia, wskazująca w przypadku każdego obszaru, jak pobłażliwi okażą się lokalni strażnicy wobec różnych „dziwnych” poczynań ze strony gracza.

Podsumowując, tak naprawdę Larian Studios nie ujawniło podczas gamescomu zbyt wielu przełomowych nowości – sporo z tego, co pokazano, było zapowiadane już podczas ubiegłorocznej zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Natomiast targowa prezentacja uzmysłowiła nam, że wszystkie te obietnice nie były tylko słowami rzucanymi na wiatr. Wprawdzie już pierwszym Divinity: Original Sin studio Larian dowiodło, że zna się na robieniu świetnych RPG w starym stylu, ale mimo wszystko dobrze było przekonać się, że w ciągu minionych dwóch lat deweloper nie tylko nie stracił swojej smykałki, ale wręcz dopiero się rozkręca. Kto wie, może to zbawienny wpływ obecności Chrisa Avellone’a w zespole? Tak czy inaczej, wszystko wskazuje na to, że we względnie niedalekiej przyszłości czeka nas premiera jeszcze jednego niezwykle obiecującego „rolpleja” dla weteranów. Tak po prawdzie nie mamy pewności, czy debiut faktycznie nastąpi w przyszłym roku, ale przedsmak atrakcji dostaniemy już za niecały miesiąc, gdy Divinity: Original Sin II wyląduje we wczesnym dostępie. Akurat będzie w co pograć przed jesiennym wysypem hitów.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.