Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 czerwca 2016, 08:55

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr – obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - Strona 3

E3 to nie tylko wielkie superprodukcje AAA, na halach można znaleźć też takie perełki jak Vampyr od autorów Life is Strange, który może okazać się najbardziej oryginalnym erpegiem ostatnich lat.

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #1

Z przytoczonych na poprzednich stronach faktów dość jasno wynika, że francuskie studio szykuje produkt złożony, a w kilku aspektach po prostu wyjątkowy. Już sama konieczność dokonywania wyboru pomiędzy uśmiercaniem cywilów dla doświadczenia a dochowaniem wierności przysiędze Hipokratesa (pamiętajmy, że Reid jest dyplomowanym lekarzem i woli ludzi leczyć, niż zabijać – przynajmniej w teorii) brzmi szalenie interesująco, a na dokładkę mamy jeszcze świat, który realnie zmienia się na naszych oczach w zależności od podjętych decyzji. Dorzućmy do tego emocjonującą fabułę, w tworzeniu której Dontnod ma przecież spore doświadczenie, a otrzymamy jeden z najciekawiej zapowiadających się tytułów 2017 roku.

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #2

Podczas prezentacji gry, autorzy w dość przejrzysty sposób zademonstrowali, jak usunięcie jednego cywila wpływa na otaczający nas świat. Celem wampira okazał się niejaki Joe, który ściągał haracz od innego mieszkańca Londynu, trudniącego się sprzedażą przedmiotów. Kiedy bandzior został zwabiony przez Jonathana w ustronne miejsce i zabity, jakość życia terroryzowanego handlarza zdecydowanie się poprawiła. Nie musząc oddawać części zarobionych pieniędzy, kupiec stał się z czasem dość bogaty, a rosnące wpływy pozwoliły mu powiększyć asortyment o zupełnie nowe (czyt. lepsze) towary.

Oczywiście gra wciąż znajduje się w fazie produkcji i niewykluczone, że ambitne plany deweloperów zostaną zweryfikowane przez brutalną rzeczywistość – jesteśmy jednak dobrej myśli. Dontnod przywiozło na targi E3 stabilny build, który zawierał wszystkie opisane elementy, na dodatek większość mechanizmów była już zaimplementowana, łącznie ze wskaźnikiem odpowiedzialnym za dokonywanie zmian w świecie gry. Do premiery pozostało jeszcze tyle czasu, że Vampyr powinien zostać bez trudu doszlifowany. Mocno zresztą na to liczę, bo krótka prezentacja tego RPG w Los Angeles kupiła mnie kompletnie. To będzie tytuł, obok którego fan wciągających opowieści nie przejdzie obojętnie, a przynajmniej taką żywię nadzieję.

Krystian Smoszna | GRYOnline.pl

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?