Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 czerwca 2016, 08:55

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr – obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - Strona 2

E3 to nie tylko wielkie superprodukcje AAA, na halach można znaleźć też takie perełki jak Vampyr od autorów Life is Strange, który może okazać się najbardziej oryginalnym erpegiem ostatnich lat.

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #1

Tutaj dochodzimy do bodaj najciekawszej właściwości omawianego RPG – deweloperzy uzależniają rozwój Jonathana właśnie od zabijania mieszkańców miasta. Doświadczenie niezbędne do osiągnięcia kolejnego poziomu można zdobyć wyłącznie poprzez picie krwi niewinnych osób, więc jeśli będziemy kierować się złożoną przez lekarza przysięgą Hipokratesa, a nie zaspokajaniem wampirzych potrzeb, „ekspa” nie dostaniemy wcale. Przybyli do Los Angeles autorzy podkreślili, że nawet z tak drastycznymi ograniczeniami przygodę można pomyślnie ukończyć, ale ma to stanowić prawdziwe wyzwanie.

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #2
Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #3

Cywile w Vampyrze nie będą wyłącznie modelami snującymi się bez celu po Londynie. Każdy z mieszkańców miasta ma mieć swoje unikatowe personalia i rozbudowaną biografię w dzienniku. Mało tego, dotyczące ich wpisy będą aktualizowane na bieżąco w trakcie zmagań, o ile uda nam się zdobyć informacje pozwalające rozszerzyć posiadaną wiedzę o danej postaci.

Dontnod nie przewiduje jednak całkowicie bezkrwawej rozgrywki, niuanse związane z mordowaniem i zdobywaniem doświadczenia dotyczą tylko cywilów. Bezkarnie zabijać będzie można za to przeciwników, a tymi okażą się przede wszystkim łowcy wampirów. W powojennym Londynie prężnie działa stara organizacja, która wzięła sobie za cel wyeliminowanie krwiopijców, zarówno tych „wyższych”, którzy niczym nie różnią się od innych ludzi, jak i „niższych” – niedoskonałych, o zmodyfikowanych przez mutacje ciałach. W potyczkach Reid wykorzysta nie tylko swoje nadnaturalne zdolności, ale też szeroką gamę środków zagłady, m.in. broń palną. System walki ma być w stu procentach zręcznościowy, a gracz będzie zmuszony wspiąć się na wyżyny swoich umiejętności, by wyjść ze starć bez szwanku. Francuzi już teraz deklarują, że wymagane okaże się sprawne poruszanie się po arenie, schodzenie z pola rażenia wyszukanych zabawek, za pomocą których łowcy są w stanie odebrać Jonathanowi sporo energii, i wykazywanie się skutecznością w zadawaniu ciosów lub strzelaniu do rywali. Warto od razu nadmienić, że wampir będzie mógł odzyskiwać stracone punkty życia poprzez zatopienie zębów w szyi bijącej się z nim ofiary, ale takie działanie sprawi, że przez chwilę stanie się on łatwym celem dla pozostałych przeciwników.

Widzieliśmy w akcji grę Vampyr - obiecujące RPG z oryginalnym systemem rozwoju postaci - ilustracja #4

Gra położy też silny nacisk na eksplorację terenu. Badając odnalezione w trakcie poszukiwań przedmioty, będziemy powiększać liczbę kwestii w rozmowach z bohaterami niezależnymi. Sam system dialogów przypomina to, co spopularyzowała seria Mass Effect, choć w Vampyrze nie zobaczymy kolorowych opcji, prowadzących do pozytywnego lub negatywnego rozwiązania. Trzeba będzie ważyć słowa, bo czasem to właśnie od niewinnej konwersacji uzależnione zostanie, jak dalej potoczy się historia.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?