Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 lutego 2016, 17:52

Graliśmy w IS Defense - twórcy Hatred wyruszają na wojnę z Państwem Islamskim - Strona 3

Twórcy gry Hatred pracują obecnie nad nowym dużym projektem, ale w międzyczasie zamierzają zaserwować produkt znacznie mniejszego kalibru. IS Defense to prosta strzelanina, w której walczymy z Państwem Islamskim, a my mieliśmy okazję w nią już zagrać.

Cały czas gracz musi zwracać uwagę na pasek znajdujący się z lewej strony ekranu, który umożliwia uzyskanie różnego rodzaju pomocy od sojuszników. Może to być np. oddział żołnierzy stacjonujący przed bunkrem lub efektowne bombardowanie terenu z powietrza. Rodzaj wspomagacza zależy od tego, ile będziemy zwlekać z odpaleniem wsparcia. Na najbardziej destrukcyjne narzędzia mordu trzeba poczekać dłużej.

W IS Defense dostępne są tylko trzy mapy i jak zapewnili nas twórcy, każda oferuje inne niespodzianki. Nie zmienia się tylko jedno – rzeź w akompaniamencie jęków i wybuchów. Ataki wrogów stają się z czasem coraz bardziej zażarte, a gracz musi mieć oczy dookoła głowy, żeby odpowiednio wcześniej namierzyć oponentów. Zmagań nie ułatwia dym unoszący się ze zniszczonych pojazdów, a także sporadyczne natarcia z flanki, które wymagają przesunięcia cekaemu poza standardowy obszar działań (taki manewr może okazać się brzemienny w skutkach, dlatego trzeba wykonywać go z rozwagą). Choć na pierwszy rzut oka mamy do czynienia z bezmyślną sieką, prawidłowe odczytywanie zamiarów rywali jest kluczowe do przeżycia. Gracz musi na bieżąco dostosowywać się do sytuacji i koncentrować przede wszystkim na tych niemilcach, którzy stanowią w danym momencie największe zagrożenie.

Niewątpliwą zaletą tytułu wydaje się nie tylko wartka akcja, ale też doznania audiowizualne. Stworzoną na silniku Unreal Engine 4 gierkę trudno nazwać graficznym cudem znad Kłodnicy, ale trzeba przyznać, że całość budzi pozytywne skojarzenia, zwłaszcza gdy na arenie panuje totalny chaos (gra ma nawet specjalną opcję w menu, która sprawi, że nie będą znikać zwłoki). Nie można też przyczepić się do udźwiękowienia. Militarne rytmy skomponowane przez Adama Skorupę należycie pompują adrenalinę do krwi, a krzyki mordowanych islamistów przenikają się z wygłaszanymi komunikatami dowództwa. Sporo tu też bombardujących uszy eksplozji, zwłaszcza gdy sięgniemy po środki ostateczne w postaci nalotów lub uderzenia artyleryjskiego.

Produkt oferowany będzie w cenie 6,66 euro za pośrednictwem oficjalnego sklepu gliwickiego studia oraz za 6,99 euro, jeśli uda mu się dostać zielone światło w systemie elektronicznej dystrybucji Steam. IS Defense jest na tę chwilę praktycznie gotowe, deweloperom pozostało jedynie usunąć sporadyczne błędy, które pojawiały się w testowanej przeze mnie wersji. Jeżeli tytuł potraktujemy jako przerywnik od innych, bardziej angażujących gier, może się on okazać całkiem miłym sposobem na zabicie czasu, zwłaszcza że nie jest specjalnie drogi. Taką rozrywkę trzeba jednak lubić, dlatego koniecznie zapoznajcie się z oficjalnym zwiastunem i przekonajcie, czy trafia ona w Wasze gusta.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.