Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

IS Defense Przed premierą

Przed premierą 9 lutego 2016, 17:52

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Graliśmy w IS Defense - twórcy Hatred wyruszają na wojnę z Państwem Islamskim

Twórcy gry Hatred pracują obecnie nad nowym dużym projektem, ale w międzyczasie zamierzają zaserwować produkt znacznie mniejszego kalibru. IS Defense to prosta strzelanina, w której walczymy z Państwem Islamskim, a my mieliśmy okazję w nią już zagrać.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry IS Defense - Państwo Islamskie na celowniku

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zaczęło się niewinnie. Członkowie studia Destructive Creations mieli wziąć udział w jednym z polskich game jamów dla twórców niezależnych i uradzili, że w trakcie imprezy napiszą grę, w której będzie się strzelać do celów za pomocą stacjonarnego działa. Gliwiczanie zamierzali zrealizować ten pomysł niezależnie od wybranego przez organizatorów tematu spotkania, gdy więc okazało się, że była nim papuga, żartowali, że i tak wykonaliby swój pierwotny plan. „Gdybyśmy zrobili tę grę według tamtych zasad, po każdym trafieniu na ekranie widzielibyśmy wydzierającą się papugę” – kwituje krótko Jarosław Zieliński, z którym miałem okazję spotkać się przed kilkoma dniami w siedzibie śląskiej firmy. Do niczego takiego jednak nie doszło, bo zarówno szef studia, jak i jego koledzy, na game jam ostatecznie nie dotarli. Pomysł jednak nie upadł i po wstępnych przymiarkach, szybko zaczął przeradzać się w konkretny produkt. Już niedługo będziecie mogli go zresztą uruchomić na swoich pecetach. Nazywa się IS Defense.

Graliśmy w IS Defense - twórcy Hatred wyruszają na wojnę z Państwem Islamskim - ilustracja #2

Przy okazji pobytu w studiu Destructive Creations, przeprowadziliśmy również wywiad z jego szefem, Jarosławem Zielińskim. Rozmawialiśmy m.in. o sukcesie gry Hatred, planach firmy na przyszłość i realizacji IS Defense. Gorąco zachęcamy do lektury:

Nie boimy się Państwa Islamskiego – wywiad z twórcą gier Hatred i IS Defense

Nic niemówiące cele zostały zamienione na łodzie, do których zapakowano terrorystów. Po co? By rzucić na kolana Europę. Wykorzystując zgromadzony arsenał i wojsko złożone z tysięcy gotowych na wszystko bojowników, członkowie państwa islamskiego zamierzają podbić Stary Kontynent w otwartym uderzeniu, bardziej przypominającym tradycyjny desant regularnej armii niż samobójcze ataki owiniętych pasami szahida fanatyków religijnych. Destructive Creations wybiega tu zresztą kilka lat naprzód i raczy nas wizją przyszłości, która – miejmy nadzieję – raczej się nie ziści. W IS Defense siły zbrojne islamistów są na tyle duże i dobrze zorganizowane, że przeprowadzenie inwazji na sąsiedni kontynent nie stanowi dla nich żadnego problemu. Jedynym bastionem oporu przeciwko agresorom okazuje się gracz, który ma kłaść pokotem kolejne zastępy wybiegających mu pod lufę przeciwników. Wykorzysta do tego przede wszystkim niezawodny karabin maszynowy, chociaż czasem przyjmie też pomoc sojuszniczych oddziałów piechoty, artylerii i lotnictwa.

Graliśmy w IS Defense - twórcy Hatred wyruszają na wojnę z Państwem Islamskim - ilustracja #3

Już na wstępie wytłumaczmy sobie jedno: IS Defense nie będzie produktem tak skomplikowanym jak Hatred, gdyż zrealizowano go znacznie mniejszym nakładem środków i w bardzo szybkim tempie. Prace trwały zaledwie trzy i pół miesiąca. „Zeszło nam dłużej, niż planowaliśmy” – komentuje Zieliński. – „Początkowo miała to być znacznie mniejsza gra, oferująca tylko jedną mapę. Potem zaczęliśmy ją rozbudowywać i dokładać nową zawartość, co przełożyło się na wydłużenie czasu produkcji”. Podobieństwa do kontrowersyjnej strzelaniny, która zadebiutowała kilka miesięcy temu, jednak są, ale doszukamy się ich w czymś zupełnie innym. Chodzi o próbę odkurzenia dawno już zapomnianej produkcji. Tak jak Hatred było mocno inspirowane Postalem, tak IS Defense jest klonem stareńkiego Beach-Heada oraz jego następcy – BeachHeada 2000. Tutaj również jesteśmy strzelcem, który nie może ruszyć się z wyznaczonej pozycji.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.