Graliśmy w American Truck Simulator i mamy sporo nowych informacji! - Strona 3
Tegoroczne targi Poznań Game Arena były okazją, by osobiście zasiąść za kierownicą American Truck Simulatora i dowiedzieć się paru szczegółów od samego prezesa studia SCS – Pavla Sebora.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry American Truck Simulator - ETS 2 może przejść na emeryturę
Zapowiadane długie wsparcie dla obu gier powinno zaowocować w przyszłości wbudowanym trybem wieloosobowym, niezależnie od istniejącego już moda. Na razie jednak twórcy skupiają się nad budową swoistego pomostu pomiędzy singlem a multi, stworzeniem systemu motywacji do konsekwentnego grania, śledzenia naszego stylu jazdy, miejsc, tak by wszystko, co robimy w grze, miało konkretny wpływ na naszą dalszą karierę. W tym celu między innymi powstaje serwis World of Trucks, który będzie docelowo zawierać nasz profil online, ze statystykami, doświadczeniem itp. Tryb wieloosobowy zostanie oparty na tych właśnie fundamentach i pojawi się nie wcześniej niż za rok.
Korzystając z okazji, zapytałem też Pavla o ewentualne plany wydania ETS2 i ATS na konsole oraz o wieści w sprawie zapowiedzianego swego czasu Euro Coach Simulatora. Jak można było przypuszczać, wszystko rozbija się o czas i listę aktualnych priorytetów. Jeśli chodzi o konsole, to wielu graczy codziennie dopytuje się w mailach, kiedy takowa wersja może się ukazać, ale jak zawsze wszystko zależne jest nie od dobrej woli twórców, którzy bardzo chcieliby być obecni na innych platformach, ale od ich możliwości. Przeniesienie autorskiego silnika na konsole nie jest takie łatwe jak w przypadku Unity czy Unreala i wymagałoby sporo pracy kosztem dalszego udoskonalania wersji PC, Mac i Linux, dlatego – choć wersja konsolowa jest gdzieś na liście życzeń i planów twórców – nie należy oczekiwać jej w najbliższej przyszłości. Trochę lepsze wieści uzyskaliśmy na temat Euro Coach Simulatora, który w wielu fragmentach był już prawie gotowy, ale na przeszkodzie znowu stanęły koncerny i pozyskiwanie licencji konkretnych marek. Pavel zapewnia, że gra wyjdzie na 100%, choć nie jako osobny tytuł, a DLC, co zakładano na samym początku. Kiedy? Być może w przyszłym roku, choć nic nie można obiecać. Ciekawostką jest natomiast to, że studio SCS nie chce poprzestać na ciężarówkach i planami sięga dużo dalej niż do autokarów. W ciągu najbliższych dwóch lat pragnie wprowadzić inne rodzaje pojazdów, którymi będziemy mogli się poruszać po europejskich i amerykańskich drogach, przykładem mogą być choćby wywrotki czy samochody dostawcze.
„Nie chcemy utknąć w świecie ciężarówek. Chcemy tworzyć kolejne doświadczenia dla naszych graczy. Jesteśmy wyjątkową firmą, która robi całkiem dobre symulacje, bogate, skomplikowane, a jednocześnie przystępne. Zauważyliśmy, że w świecie naszych gier można by z pewnością poruszać się również innymi rodzajami pojazdów. Marzymy, by wprowadzić opcję jazdy normalnymi samochodami osobowymi, bo choć wielu naszych graczy to fani i miłośnicy ciężarówek, to cała reszta pochodzi spoza tego środowiska, po prostu lubi jeździć i eksplorować świat gry, zatem inne auta będą dla niej równie atrakcyjne. W najbliższej przyszłości chcemy więc wprowadzić kolejne rodzaje pojazdów, by stworzyć wielki sandbox, w którym można robić dużo więcej niż tylko kierować ciężarówką – autokary będą właśnie takim pierwszym przykładem”.
Plany czeskiego studia zapowiadają się więc rewelacyjnie, oby tylko starczyło na wszystko czasu. Choć nadchodzący American Truck Simulator nie będzie rewolucyjnym, nowym produktem, to z pewnością wielu graczy z przyjemnością przeniesie się choćby od czasu do czasu w amerykańskie realia, bo już sam przejazd mostem Golden Gate stanowi miłe urozmaicenie od majaczącego w tle Pałacu Kultury w Warszawie. Najbliższa przewidywana data premiery to luty 2016 roku, ale znając SCS Software, może być z tym różnie. Niemniej i tak jest na co czekać, choćby parę miesięcy dłużej!