Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Dark Souls III Przed premierą

Przed premierą 8 sierpnia 2015, 11:25

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach?

From Software narzuciło sobie ogromne tempo wypuszczając jedną grę rocznie. Już na początku 2016 zagramy w Dark Souls III, na gamescomie sprawdziliśmy, czy nowa gra Hidetakiego Miyazakiego wierna jest tradycjom serii.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Dark Souls III - symulator umierania żegna się z klasą

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kurz po premierze gry Bloodborne zdążył już opaść na dobre, nie oznacza to jednak, że panowie ze studia From Software udali się na zasłużone wakacje, a już na pewno nie wszyscy. Od kilkunastu tygodni wiemy, że deweloperzy intensywnie pracują nad trzecią grą z serii Dark Souls, która trafi do sklepów na początku przyszłego roku. Podobno sam Bloodborne też doczeka się rozszerzenia. Ostre tempo, jakie w ostatnich latach narzucili sobie Japończycy, niekoniecznie musi przełożyć się na wysoką jakość końcowego produktu, ale po tym, co zobaczyliśmy na targach gamescom w Kolonii, jesteśmy spokojni o efekt ich starań.

Ogólne podobieństwo oprawy wizualnej nowego Dark Souls do Bloodborne’a nasuwa podejrzenia, że deweloperzy z From Software ułatwili sobie nieco pracę, wykorzystując te same assety. Jednak zapytany o to obecny na miejscu producent wyraźnie temu zaprzeczył. Uzyskaliśmy potwierdzenie, że gra tworzona jest od podstaw, a graficy, którzy pracowali przy obu produkcjach, mogli co najwyżej nieumyślnie skopiować swoje wcześniejsze pomysły. Cóż, wierzymy na słowo.

Dark Souls III wygląda jak skrzyżowanie tego, co dotychczas widzieliśmy w serii, z grą Bloodborne. Wykorzystanie tego samego silnika, który napędzał ekskluzywny tytuł firmy Sony (prowadzący prezentację producent powiedział to wprost, więc nie są to żadne domysły), a także fakt, że zmagania wyraźnie zyskały na dynamice, powoduje, iż nowe dzieło Japończyków w wielu aspektach kojarzy się z tym, co mieliśmy okazję podziwiać niedawno w Yharnam. To także efekt wysłuchania próśb niektórych fanów serii, którzy mieli prawo być rozczarowani brakiem poważnych zmian wizualnych w Dark Souls II względem pierwszej gry (dopiero reedycja Scholar of the First Sin prezentowała się naprawdę dobrze).

Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach? - ilustracja #2

W ogólnym rozrachunku dark fantasy serwowane przez twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni wydaje się być bardziej „dark” niż „fantasy”, a to – przynajmniej dla mnie – stanowi olbrzymi plus tej produkcji. Kapitalnie pod względem wizualnym wypada projekt lokacji, choć From Software pokazało do tej pory raptem jeden segment, rzekomo ukończony na dniach, a więc jeszcze świeży (te same budowle Hed podziwiał na E3, co może oznaczać, że twórcy w Kolonii nas kokietowali albo sama lokacja będzie olbrzymia). Niemniej dodatkowe efekty, w postaci niesionego przez wiatr popiołu i iskier sypiących się z pochodni, robią swoje. W połączeniu z sugestywnymi drzewami, w które ktoś wtopił ciała bliżej niesprecyzowanych nieszczęśników, i ze zwłokami smoka, które są źródłem wspomnianego popiołu, sprawiają, że wskaźnik o nazwie „klimat” wychodzi poza skalę. To zresztą świetny przykład stylu From Software – nowe efekty uczestniczą w budowaniu historii. Wygląda to naprawdę dobrze i ma jakąś symbolikę.

Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach? - ilustracja #3

Skoro o pochodniach mowa, warto wspomnieć, że wprowadzony w drugiej odsłonie serii wynalazek, który pojawił się również w Bloodbornie, tym razem nie będzie w żaden sposób limitowany. Japończycy posłuchali w tej kwestii swoich fanów, narzekających na rozwiązanie zastosowane w Dark Souls II – teraz pochodni da się używać bez przerwy, co z kolei może oznaczać, że pojawi się więcej ciemnych zakamarków.

Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów
Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów

Przed premierą

Beta Pillars of Eternity II: Deadfire zwiastuje, że Obsidian dotrzyma złożonych obietnic i gra będzie produkcją większą, ciekawszą i najpewniej lepszą od poprzedniczki. Choć niektóre rzeczy wymagają jeszcze poprawek.

Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO
Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO

Przed premierą

Webzen postanowił zaatakować graczy nostalgią i przywrócić do życia uniwersum MU w nowej, darmowej odsłonie. Czy ten MMOARPG jest w stanie się wybronić na tle konkurencji?

Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?
Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

Przed premierą

Choć temat Cyberpunka 2077 nie schodzi z naszych ust od ponad czterech lat, mamy bardzo mało informacji o tym, czym będzie nowa gra RPG studia CD Projekt RED. Nie brakuje jednak przesłanek, które dają wyobrażenie, czego możemy oczekiwać.

Komentarze Czytelników (36)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
08.08.2015 12:32
Mikul1991
87
Konsul

Ja do gier From Software podszedłem zupełnie inaczej niż większość miłośników tych produkcji, bo od końca. Skusiłem się na Bloodborne - gra okazała się fantastyczna, początkowo piekielnie trudna dla osób, które nie wiedziały jak w to grać (mam na myśli głównie system skrótów), klimat mnie rozwalił wprost na łopatki.

Później przyszło Dark Souls 2 SOTFS, które nauczyło mnie blokować i w ogólnym rozrachunku było raczej trudniejsze niż Bloodborne. Klimat oczywiście fantastyczny, ale jednak następca wygrywał tutaj zdecydowanie. Na plus zaliczyć mogę zróżnicowanie lokacji. Co do poziomu trudności jak dla mnie momentami był źle zbalansowany. Wielokrotnie odnosiłem wrażenie, że przeciwników nawalili tyle, ile tylko lokacja mogła pomieścić.

Aktualnie męczę DS1. Pominę kwestie techniczne, bo z DSFixem jakoś tam w miarę przyjemnie można pograć, a sama grafika dzięki niemu zyskuje całkiem dużo. Ogólnie gra wydaje się wolniejsza niż DS2, z gorzej moim zdaniem rozmieszczonymi ogniskami i jak do tej pory bez możliwości teleportacji między nimi, co skutkuje okropnym backtrackingiem, od którego odechciewa mi się grać. Grę kupiłem jeszcze jakoś pół roku po premierze na PC, ale nie dałem rady zaskoczyć i jej się nauczyć, wróciłem dopiero teraz i wrażenia są wyraźnie lepsze, choć w moim rankingu im nowsza gra From Software tym lepsza od poprzednika.

Dark Souls 3 według mnie zapowiada się rewelacyjnie. Łączy wszystkie najważniejsze zalety poprzednich części w jedną całość. Klimat wylewa się wprost z ekranu. Nie mogę się doczekać.

23.08.2015 02:13
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a bo bardzo spodobał mi się klimat zaprezentowany w tamtej pozycji.

08.08.2015 22:32
odpowiedz
RyujinJakka
28
Pretorianin
10

Mój Boże jak ja bardzo nie mogę doczekać się tej gry. Jako fan serii oczekuje jej od dawna.

09.08.2015 08:14
odpowiedz
kain_pl
53
Generał
9.0

Cyniczny Rewolwerowiec czy możesz obejrzeć film DS3 z 2-5 razy i to co napisałeś porownac z tym? Albo nie grales dosc dlugo w serie i starasz byc fajny... Ja gralem w kazda czesc. Ilosc godzin juz nie jest znana, ale do cholery widac jak byk zmiany DS3 do poprzednich oslon... Widac plynniejsze walki niz w poprzednich czesciach, klimat z Bloodborna( graficznie i szegolowe lokacje), bardziej mroczno-takie powinno byc DS. Bardzo bym chcial aby tworcy dali bossa w stylu Maiden Astraea. To byl jeden z tych bossow co niektorzy poczuli lekka pograde do siebie(przynajmniej ja tak odczulem) i moze znow wprowadza bossa stylu dragon god... A nieee( na trailerku istnialo cos wielkiego wiec cofam) :-d . Mam nadzieje ,ze nie wpowadza bossow jak z DS2 (klonowanie bossow z DS lub marnych rycerzy). Licze na cos wielkiego z najciemniejszych japonskich koszmarow aby na sam widok bossa juz gesil sie na skorze i nie mogl zasnac od tych porazek.

09.08.2015 09:18
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@kain_pl
Gram w każdą grę serii cały czas. Obejrzałem gameplay Dark Souls 3 wiele razy i jeśli ci mówię, że walka to czyste Demon's Souls (z pewnymi elementami Dark Souls 1), a nie Bloodborne to tak jest.

09.08.2015 10:28
odpowiedz
berial6
86
Donut Hole

@Cyniczny Rewolwerowiec
Albo zapomniałem, albo w demon's souls było stepowanie.

09.08.2015 12:02
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

Wat?

09.08.2015 13:24
odpowiedz
berial6
86
Donut Hole

Albo mi się wydawało, albo w trailerze gamescomowym widać, że postać wykonuje unik z bloodborne'a, zamiast się turlać.

09.08.2015 13:30
odpowiedz
planet killer
81
Konsul

Ja tam mogę zagrać i w jeszcze w 10 następnych soulsów z kosmetycznymi zmianami!

09.08.2015 16:10
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@berial
Zle ci sie wydawalo, na gameplayu z DS3 sa klasyczne rolle. Ich szybkosc i animacja wyglada jak zywcem przeniesiona z Demon's Souls.

09.08.2015 17:12
odpowiedz
kain_pl
53
Generał

Widak jak byk ,ze gra jest plynniejsza i uniki byly dosc szybkie.Jeszcze jest malo by oceniac gre. Nie wiemy ile bedzie klas postaci i rodzaje broni jakie zostana wprowadzone do gry. Mam nadzieje,ze zastosuja drop jak w DS2 ,poniewaz mozna bylo wydropic fajne czesci zbroi z roznych wrogow oraz bronie. Szczerze ten motyw z Deamon Souls z szukaniem broni i strojow bylo dosc wkurzajace (mowie o Bloodborne). System dzwonka byl super(zwlaszcza jak przywolal mnie ktos w miejsce gdzie stal jakis stwor ,ktory przywital mnie kosa w czaszke:-)

09.08.2015 19:45
odpowiedz
U.V. Impaler
159
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Cyniczny Rewolwerowiec ---> Bloodborne, a właściwie doświadczenie wyniesione z jego produkcji, miały duży wpływ na to, że walka w DS jest teraz taka, a nie inna. Powiedział to na pokazie sam deweloper, więc przestań przepisywać wszystkie pierdoły z internetu.

09.08.2015 20:18
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@UV
Nie masz pojęcia o czym piszesz, zresztą nie pierwszy raz, więc nie wtrącaj się. Nie musze wiedzieć co mówił developer żeby wiedzieć co WIDZĘ. A na gameplayach WIDZĘ powrót do korzeni, do Demon's Souls i po trochu Dark Souls 1.

Poza tym sam piszesz
Bloodborne, a właściwie doświadczenie wyniesione z jego produkcji
Doświadczenie wyniesione z produkcji to zupełnie inna kwestia. Na udostępnionych gameplayach walka nie ma nic wspólnego z Bloodborne i jest to oczywiste dla każdego kto ma choć minimalne pojęcie o serii i o tym co pisze.

Grafika, silnik, nieco klimatu - ok. Ale walka ni chuja.

10.08.2015 08:19
odpowiedz
BurbonoPL
74
Konsul

Czyli dalej turlamy się jak ostatnie zjeby...a taki fajny unik w Bloodbornie dodali ech..

10.08.2015 09:54
odpowiedz
U.V. Impaler
159
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Cyniczny Rewolwerowiec ---> W zacytowanym fragmencie nie ma żadnego błędu, napisałem to, co zostało powiedziane. Oczywiście w niczym nie zmienia to faktu, że jest to powrót do korzeni, ale przyczyną zmian był Bloodborne. Tylko tyle i aż tyle. Daruj sobie te personalne wycieczki.

10.08.2015 10:27
odpowiedz
JustMikael
3
Junior

@Cyniczny Rewolwerowiec - Chyba Ty jednak nie masz pojęcia o czym piszesz. Odnoszę wrażenie, że chcesz się po prostu pochwalić faktem, że grałeś w Demon's Souls. Ale chyba niestety za mało grałeś, bo tam mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls. Walka na pewno nie była tam bardziej dynamiczna. Demon's Souls miało może inny klimat, projekt świata, ale nie było większych zmian w mechanice gry. Walka nie tak dynamiczna, jak na zaprezentowanym trailerze z Dark Souls III. I nie chodzi już o same przewroty czy odskoki, a po prostu o samą szybkość poruszania się postaci.

10.08.2015 10:50
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@JustMikael
bo tam mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls. Walka na pewno nie była tam bardziej dynamiczna. (...) ale nie było większych zmian w mechanice gry

Stężenie bzdur przekracza w tym cytacie poziom krytyczny.
Walka w Demon's Souls w porównaniu do Dark Souls 1 była szybsza, a i sama mechanika różniła się w kilku ważnych aspektach. Jesteś kolejną osobą która nie ma pojęcia o czym pisze, ale pisać musi.

Grałem w Demon's Souls na sprowadzonej z azji kopii nim ta gra w ogóle ukazała się na zachodzie i gram po dziś dzień. Mam w niej przegrane ponad 1500 godzin i ponad 1000 godzin w pozostałych grach serii. Więc jeśli wypowiadam się tych grach, to wiem co mówię. W przeciwieństwie do ludzi takich jak ty, UVI czy ten jego pismak który przepisał... wróć, napisał tą zapowiedź, a którzy zobaczyli trochę Dark Souls 2 i Bloodborne i myślą że cokolwiek wiedzą.

Więc po raz kolejny, jeśli mówię że walka na gameplayach z DS3 wygląda jak z Demon's Souls, to tak jest.

10.08.2015 15:12
odpowiedz
Theddas
113
Mighty Pirate

@Cyniczny

Ograłeś już Bloodborne? :)

10.08.2015 15:53
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

Tia, pisałem zresztą w wątku Soulsowym. Niestety bardzo mnie rozczarował jako Soulsy.

10.08.2015 17:15
odpowiedz
berial6
86
Donut Hole

Grałem w Demon's Souls na sprowadzonej z azji kopii nim ta gra w ogóle ukazała się na zachodzie i gram po dziś dzień. Mam w niej przegrane ponad 1500 godzin i ponad 1000 godzin w pozostałych grach serii.
Nie mogłeś napisać tego od razu, że chciałeś się pochwalić, jaki to ty światowy nie jesteś?
Jak napisał UVI- sami twórcy przyznali, że pomogło im 'doświadczenie wyniesione z bb'.
Dodatkowo... czy to turlanie jest AŻ TAK różne w DkS, DS i bb? Czy po kilku klatkach animacji jesteś w stanie stwierdzić, że ta gra, uchowaj Boże, jest tworzona na modłę DS?

P.S. faktycznie, pomyliłem się- nie ma tam stepowania. Co nie zmienia faktu, że twórcy raczej idą do przodu niż wracają do kompletnych korzeni.

10.08.2015 17:38
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@berial6
Nie mogłeś napisać tego od razu, że chciałeś się pochwalić, jaki to ty światowy nie jesteś?
Sprowadzenie gry spoza granic Polski to "światowość"? Bitch please.

Jak napisał UVI- sami twórcy przyznali, że pomogło im 'doświadczenie wyniesione z bb'.
UVI ma zerową wiarygodność na którą solidnie zapracował, równie dobrze mógłby napisać że były tam różowe słonie. Co nie zmienia faktu że "doświadczenie wyniesione z produkcji bb", a "walka wygląda jak w bb" to dwie kompletnie różne rzeczy co jest jasne nawet dla wpół inteligentnego szympansa.

Dodatkowo... czy to turlanie jest AŻ TAK różne w DkS, DS i bb?
Tak jest bardzo różne. I nie chodzi tylko o turlanie - szybkość, dynamika, wygląd animacji. Każdą część Souls da się poznać po tym jak porusza się postać.

Co nie zmienia faktu, że twórcy raczej idą do przodu niż wracają do kompletnych korzeni.
Gameplay z gamescomu temu przeczy. Jest to wyraźny powrót do korzeni zarówno w kwestii tego jak się postać porusza/walczy, dynamiki, klimatu, level designu. Zresztą nic dziwnego - Dark Souls 2 od "B-Team" zebrał sporo cięgów, więc powrót do Demon's/Dark Souls 1 jest tym czego większość fanów oczekuje.

10.08.2015 22:08
odpowiedz
JustMikael
3
Junior

@Cyniczny Rewolwerowiec - Ok, chciałem wejść z Tobą w dyskusję, ale widzę że szkoda mojego czasu na dziwne spory z Tobą. Czuję się jakbym próbował przekonać dziecko, które krytykuje każdego kto się z nim nie zgadza, nie przedstawiając przy tym dosłownie żadnych sensownych argumentów. Więc podsumuję po raz ostatni: Nie chwal się tutaj ile grałeś w gry z tej serii, bo mało mnie to interesuje, skoro wypisujesz takie bzdury. Ja również jestem z ta serią praktycznie od początku. Nie wiem czy wiesz, ale wiele osób grało na sprowadzonej z Azji kopii Demon's Souls, ale mało kto twierdzi tak jak Ty. Zgodnie więc z Twoim tokiem rozumowania powinienem znać te gry równie dobrze. A zauważ, że nigdy nie podałem tego jako argument w dyskusji, bo to śmieszny argument. Ale ok, skoro Ty piszesz że tak jest, to choćby wszyscy twierdzili inaczej - tak być musi. Przecież nikt nie ma takiej wiedzy na temat serii Souls jak Ty.

10.08.2015 22:22
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

@JustMikael
Twój własny cytat:
Odnoszę wrażenie, że chcesz się po prostu pochwalić faktem, że grałeś w Demon's Souls. Ale chyba niestety za mało grałeś

Wywołałeś mnie do tablicy więc odpowiadam. Teraz ty wyjeżdżasz z tekstem:
Nie chwal się tutaj ile grałeś w gry z tej serii, bo mało mnie to interesuje

Zdecyduj się.

Ja również jestem z ta serią praktycznie od początku.
A mimo to piszesz takie kwiatki: "bo tam (w Deamon's Souls, przyp. mój) mechanika gry była praktycznie identyczna jak w Dark Souls."
Jak ktokolwiek kto sporo grał w obie te części może stwierdzić że mechanika była praktycznie identyczna? To już nawet gołym okiem widać różnice, a co dopiero po zagłębieniu się w szczegóły.

Zgodnie więc z Twoim tokiem rozumowania powinienem znać te gry równie dobrze.
Przykro mi że tak nie jest. Może wtedy dostrzegłbyś swój błąd.

11.08.2015 20:32
odpowiedz
berial6
86
Donut Hole

@Cyniczny
Muszę cię zasmucić- SunLightBlade grał w alfę na gamescomie i dla niego to jest dark souls, nie demon souls.
Przyznał nawet, że po trailerze gra dla niego wyglądał jak DS, nie DkS.

11.08.2015 20:57
😁
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

ROTFL, czemu ma mi być smutno?
Przecież gość potwierdza wszystko co ja tutaj pisałem a czemu wy próbujecie zaprzeczać, nawet wyraźnie zaznacza że walka nie ma nic wspólnego z szybkością Bloodborne i że jest to powrót do korzeni. Kilka razy podkreśla to co ja pisałem o animacjach, rollach, backstabach, etc. Tylko on porównuje do Dark Souls, a ja do Demon's Souls.

Dziękuję za link, samemu nie chciałoby mi się szukać argumentów więc miło że zrobiłeś to za mnie. :D

11.08.2015 21:24
odpowiedz
berial6
86
Donut Hole

My piszemy, że bliżej temu do bloodborne, ty, że do demon souls, a prawda jest taka, że dark souls 3 to dark souls. Więc wszyscy jesteśmy w tym samym położeniu...

No i przecież 'wszystkie soulsy można poznać po ruchu postaci', więc nawet mi nie mów, że 'poruszanie się z DkS to bardziej DS niż bb' :p
Po prostu wszyscy zaczęliśmy się wymądrzać po 20 sekundach trailera w jednej lokacji z min. gammą.

BTW. Ten boss wygląda (i ma ataki) jak 1st Guardian z lords of the fallen.

11.08.2015 21:41
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

Na końcu tego filmiku gość mówi coś mniej więcej takiego:
"Po obejrzeniu gameplayu wszystko wyglądało jak w Demon's Souls, dopiero po zagraniu zobaczyłem ile jest z Dark Souls 1".

Tak czy inaczej, strasznie rzucaliście się że nie mam racji, a jak się okazuje jednak ja mam. Jeszcze raz dzięki za link, bez złośliwości, sporo informacji w nim jest.

12.08.2015 16:39
odpowiedz
Planetar
41
Pretorianin

Na filmikach widać, że walka jest bardziej dynamiczna tak jakby nasz hero był mniej ociężały. Większa mobilność jest zauważalna. To dobrze mam tylko nadzieję, że nie wykorzystają tego faktu by jeszcze podnieść poziom trudności i przeciwnicy będą 10x szybsi od nas. Heh pewnie tak zrobią.

23.08.2015 02:13
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a bo bardzo spodobał mi się klimat zaprezentowany w tamtej pozycji.

23.08.2015 02:25
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

Bardzo dobrze, że Soulsy idą w kierunku Bloodborn'a

Nie idą, to tylko pismak UVIego przepisuje jak leci wszystkie bzdury z netu bez weryfikacji (bo wiedzy nie ma żadnej).

23.08.2015 02:29
odpowiedz
mohenjodaro
40
problem solver

Cyniczny Rewolwerowiec -> tak z ciekawości to co jest z tobą nie tak, że jesteś takim sfrustrowanym dupkiem?

23.08.2015 02:49
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
45
Senator

Wkurwia mnie bezmyślne "dziennikarstwo" bez nawet najmniejszej chęci weryfikacji tego o czym się pisze.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze