Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 sierpnia 2015, 19:42

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - Strona 3

Podczas tegorocznych targów gamescom mieliśmy okazję zobaczyć niewielki skrawek czwartej części Fallouta przed listopadową premierą. Bethesda co prawda ograniczyła się w Kolonii do kilkunastominutowej prezentacji, ale i tak było na co popatrzeć.

Towarzysze towarzyszami, ale bez rozwoju własnego bohatera daleko w Falloucie 4 nie zajedziemy. W tej kwestii z pomocą przychodzi znany i lubiany system S.P.E.C.I.A.L., który pozwala na przypisanie ograniczonej liczby punktów do siedmiu cech. Nasze decyzje nie pozostają oczywiście bez konsekwencji, bowiem od tego, na czym się skupimy, zależy dobór perków. Jest ich dziesięć na każdą ze zdolności, jednak odblokowanie wszystkich za jednym podejściem to zadanie niewykonalne. Rozwój postaci odbywa się przy pomocy Pip-Boya, który został wyposażony w szczegółowy ekran informujący, jakie korzyści przyniesie wybór danej umiejętności, a także w humorystyczną animację. Całe urządzenie prezentuje się zresztą naprawdę ładnie – Bethesdzie za ten element należą się niemałe brawa.

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - ilustracja #1

Niestety, tego samego nie można powiedzieć o aspekcie technicznym. Fallout 4 z pewnością nie jest grą brzydką; zwłaszcza lokacje prezentują się bardzo klimatycznie i szczegółowo. Gorzej jest za to z kolorystyką. Wielu graczy narzekało już na „pastelową postapokalipsę” i rzeczywiście przydałoby się, by miejscami Pustkowia były nieco mniej barwne. Co ważne, kłopot ten występuje wyłącznie na zewnątrz, pomieszczenia zamknięte prezentują się jak należy. Z kolei wspomniane wcześniej efektowne momenty najwidoczniej nadwyrężają możliwości kolejnej generacji silnika Creation, bo „czwórce” zdarzają się niewielkie, ale jednak widoczne spadki płynności. Ale jeśli Fallout 4 rzeczywiście był praktycznie gotowy jeszcze przed oficjalną zapowiedzią, pracownicy Bethesdy mają sporo czasu na poprawienie tych niedoróbek.

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - ilustracja #2

Pokaz na gamescomie był jedną z ostatnich szans, żeby zobaczyć nowe materiały z tej długo wyczekiwanej produkcji, i trudno powiedzieć, żeby amerykańska firma wykorzystała targi w Kolonii do rozwiania wszelkich wątpliwości fanów serii. Fallout 4 po dotychczasowych prezentacjach wygląda na naprawdę mocny tytuł, pozostaje więc pytanie, czy zapowiedziane nowinki wyniosą go na jeszcze wyższy poziom, czy może odegrają rolę irytujących wypełniaczy. Co prawda wojna nigdy się nie zmienia, ale Fallout – owszem. W listopadzie zobaczymy, czy aby na pewno jest to zmiana na lepsze.

Jakub Mirowski | GRYOnline.pl

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?