Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 sierpnia 2015, 19:42

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - Strona 2

Podczas tegorocznych targów gamescom mieliśmy okazję zobaczyć niewielki skrawek czwartej części Fallouta przed listopadową premierą. Bethesda co prawda ograniczyła się w Kolonii do kilkunastominutowej prezentacji, ale i tak było na co popatrzeć.

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - ilustracja #1

Ostatni zarzut może robić wrażenie wymyślonego na siłę, ale juchy w nowym dziele Bethesdy naoglądacie się naprawdę sporo. Prezentacja na gamescomie skupiała się głównie na walce: ocalały z Krypty 111 bohater położył w Lexington trupem całe zastępy ghuli, bandytów oraz imponującego rozmiarami behemota. Starcia (szczególnie z przeciwnikami, którzy wolą atakować na krótki dystans) są dynamiczne i raczej nie pozwalają na zbyt częste korzystanie z dobrodziejstw systemu V.A.T.S. Kiedy jednak ów turowy system celowania dochodzi do głosu, robi to z przytupem: serie z karabinów maszynowych przecinają powietrze, wystrzały ze strzelby pozbawiają wrogów kończyn, a eksplozje rozsadzają wszystko i wszystkich – całość oczywiście prezentowana jest w zwolnionym tempie do czego przywykliśmy już od trzeciej części. Tym, którzy w walkę angażują się niechętnie, zawsze pozostaje możliwość nasłania na siebie dwóch różnych typów przeciwników i wykończenia tego, który przeżył. Ghuli lubić nie sposób, ale kiedy ich banda zacznie przerzedzać szeregi polujących na gracza bandytów, wyrazy wdzięczności są zdecydowanie na miejscu.

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie - ilustracja #2

Ogólnie Fallout 4 zapowiada się na grę, która będzie mieć sporo bardzo filmowych momentów. Podczas pokazu nagle nadleciał helikopter z dwójką żołnierzy w pancerzach wspomaganych, którzy natychmiast włączyli się do potyczki z naszymi przeciwnikami. Po chwili jeden z bandytów zestrzelił maszynę, a ta rozbiła się o dachy i zniknęła w morzu płomieni, za moment zaś do akcji wkroczył potężny behemot, do ubicia którego potrzeba było dwóch rakietowych pocisków o potężnych gabarytach oraz kilkuset pocisków z karabinów pomagających bohaterowi żołnierzy. Niestety, trudno cokolwiek powiedzieć na temat sztucznej inteligencji naszych towarzyszy: postacie, które dołączają do nas bez zapowiedzi (czy to wspomniani dżentelmeni w pancerzach, czy strzegący supermarketu robot), po prostu ostrzeliwują każdego wroga w zasięgu wzroku, zaś pies... Pies na razie sprawia wrażenie pokrytego futrem kursora i działa na zasadzie „przynieś, podaj, przegryź tętnicę”. Miejmy nadzieję, że Bethesda nie ograniczy roli zwierzaka tylko do tego, a czworonóg okaże się zarówno przydatnym pomocnikiem, jak i wiernym kompanem.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?