Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 czerwca 2015, 18:02

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - Strona 2

Obsidian Entertainment nie zwalnia tempa i już na jesień bieżącego roku obiecuje wydanie pierwszego dużego rozszerzenia do gry Pillars of Eternity. White March, bo taki będzie nosić tytuł ów dodatek, przypomni fanom klimat panujący w Icewind Dale.

White March przyniesie wiele zmian, zarówno tych małych, jak i dużych. Wspomnieliśmy już o istotnych modyfikacjach w systemie skradania – warto więc dodać, że rozszerzenie zwiększy również limit poziomów doświadczenia dla bohaterów z dwunastego na czternasty. W Los Angeles mocno skupiano się ponadto na systemie tworzenia skryptów, które pozwolą zautomatyzować zachowanie poszczególnych członków drużyny, gdy zostaną oni zmuszeni do walki. Jeśli zaś chodzi o samą ekipę śmiałków, jej szeregi zasilą dwie nowe postaci: Devil of Caroc, bezwzględny łotrzyk o wizerunku golema, który wzbogacony jest o duszę mordercy, a także mnich Zahua, którego, co ciekawe, mogliśmy zobaczyć już na grafice promującej podstawkę i okładce edycji pudełkowej. Twórcy zapowiedzieli już, że nowi śmiałkowie będą również dostępni w standardowej kampanii Pillarsów, choć od początku nie wydawało się to oczywiste.

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - ilustracja #1

Oprócz tego autorzy zamierzają mocno usprawnić same klasy. Każda z nich doczeka się nowych umiejętności, talentów i zaklęć, pojawi się również wyczekiwana przez fanów możliwość nauki jednej zdolności z konkurencyjnej klasy, która w naturalny sposób rozszerzy możliwości danego bohatera o cechy nie wpisujące się w jej podstawową charakterystykę. Na rozwój śmiałków niewątpliwie wpłyną także specjalne bronie o nazwie Soulbound, które nie tylko będą przypisane do konkretnej postaci, ale ich możliwości mogą być zwiększane w miarę ich używania. Warto od razu nadmienić, że część tych zapowiadanych z myślą o dodatku nowinek zostanie też wprowadzona w łatce 2.0. Autorzy zapewnili na E3, że nie trzeba będzie kupować rozszerzenia, aby przetestować niektóre zmiany.

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity - ilustracja #2

Biorąc pod uwagę wszystkie wspomniane wyżej nowości, a także fakt, że dodatek przeniesie nas do świetnie prezentującego się wizualnie regionu, jawnie nawiązującego do kultowego Icewind Dale, jesień dla fanów hardkorowych RPG zapowiada się naprawdę interesująco. Mnie osobiście cieszy jednak to, że Obsidian Entertainment pozostaje w stałym kontakcie z fanami Pillars of Eternity i usprawnia swoje dzieło w oparciu o ich sugestie – nie wszystkie, ale jednak. Dobrze wróży to nie tylko kondycji omawianego rozszerzenia, ale przede wszystkim kolejnym projektom, które erpegowi rzemieślnicy z Urquhartem na czele w przyszłości ofiarują światu. Dobrym tego dowodem jest dość regularna publikacja biuletynów, kierowanych do uczestników zbiórki. Deweloperzy utrzymują, że za ich pośrednictwem już niedługo ujawnione zostaną kolejne informacje, które rzucą więcej światła na White March. Nie omieszkamy o nich wspomnieć w naszym serwisie informacyjnym.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.