Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Anno 2205 Przed premierą

Przed premierą 16 czerwca 2015, 13:00

autor: ElMundo

Graliśmy w Anno 2205 – kosmiczne zmiany czy powtórka z Anno 2070?

Po całkiem udanym Anno 2070 ekipa Blue Byte ponownie zaprasza w nieodległą przyszłość – tym razem czeka nas wizyta w… kosmosie! Nadchodzi nowa gra, ale trudno pozbyć się wrażenie, że zbyt mało w niej nowych pomysłów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

ANNO 2205 W SKRÓCIE:
  1. rozgrywka zarówno na Ziemi, jak i w kosmosie;
  2. symultaniczny system zabawy;
  3. znacznie większe mapy (ale tylko na Ziemi);
  4. sporo nowych budynków, nowe opcje rozbudowy;
  5. futurystyczna stylistyka gry;
  6. dużo nawiązań do poprzedniej części.

Choć wydawałoby się, że zasada, wedle której kolejne odsłony serii Anno oznaczane są cyframi składającymi się na liczbę 9, pozostawia jeszcze spore pole do popisu w kwestii dat z przeszłości, to twórcy wyraźnie obierają zupełnie inny kierunek. Po całkiem niezłym 2070 pora na jeszcze odleglejszy i bardziej stanowczy skok w przyszłość, a konkretnie – do roku 2205. Niekiedy jednak wszystko wygląda tutaj tak, jakby w świecie Anno czas się zatrzymał, a w kalendarzach wciąż obowiązywała ósma dekada XXI wieku. Mimo iż osobiście najbardziej upodobałem sobie średniowieczne odsłony serii (z 1503 na czele), to perspektywa kolejnego wypadu w przyszłość była równie intrygująca, co zastanawiająca.

Graliśmy w Anno 2205 – nowa gra, ale stare pomysły - ilustracja #2

Podróż na Księżyc!

Wszelkie wątpliwości miał rozwiać specjalny pokaz dla dziennikarzy zorganizowany w niemieckim Mainz – tam, w siedzibie studia, mogliśmy zobaczyć, na jakim etapie prac są obecnie twórcy i gdzie zaprowadzi nas kolejna przyszłościowa rewolucja. A zaprowadzi w miejsce dość niespodziewane, bo oprócz futurystycznego świata będziemy mogli także udać się na wycieczkę… w przestrzeń kosmiczną. Nie będzie to jednak podróż krajoznawcza, ale misja o zdecydowanie większym znaczeniu dla funkcjonowania całego gatunku ludzkiego. Znajdujemy się bowiem w środku wielkiej batalii o surowce naturalne, która toczy się na Ziemi pomiędzy największymi mocarstwami – jako że Błękitna Planeta nie obdarowuje nas już taką ilością bogactw jak wcześniej, poszczególni decydenci zaczęli całkiem serio traktować rozważania o ekspansji na Księżyc, skąd miałyby do nas trafić ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego i technicznego zasoby. Rozpoczyna się więc prawdziwy wyścig o wpływy na Srebrnym Globie, w którym udział bierzemy również i my.

Anno 2205 to ewidentny sukcesor odsłony z numerkiem 2070, co potwierdzili twórcy gry – w miarę zbliżone usytuowanie czasowe wymusiło wiele podobieństw w rozgrywce, zauważyłem to już na początku prezentacji, kiedy przedstawiono zmodyfikowaną arkę, czyli bazową budowlę z poprzedniej części cyklu. A im dalej w głąb rozgrywki, tym więcej podobieństw wychwyciłem.

Graliśmy w Anno 2205 – nowa gra, ale stare pomysły - ilustracja #3

Nowe Anno cechują dwa odrębne sposoby rozgrywki – akcja gry toczy się na Ziemi oraz na powierzchni Księżyca. W tym drugim przypadku naszym zadaniem staje się założenie kolonii dla Ziemian, którzy będą pracować w pocie czoła, wykorzystując najnowszą aparaturę do wydobycia surowców przetwarzanych już na powierzchni naszej planety. Rzecz jasna w trakcie zabawy postawimy całe mnóstwo budowli stylistycznie nawiązujących do futuryzmu i kosmicznych wyobrażeń – projekty poszczególnych konstrukcji są zróżnicowane i całkiem nieźle wyglądają. Oczywiście standardowo funkcje budynków dzielą się na usługowe i produkcyjne – musimy więc zadbać, by naszym podopiecznym dobrze się żyło i nie najgorzej pracowało.

Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada
Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada

Przed premierą

Przed twórcami Humankind jeszcze druga droga, ale ich wizja historii ludzkości już dzisiaj wygląda ciekawe. Francuzi robią grę dla fanów Cywilizacji, ale to zdecydowanie nie będzie jej klon.

Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem
Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem

Przed premierą

King’s Bounty wraca z pełnoprawnym sequelem. Seria doczekała się bardzo wyraźnych zmian, a my mogliśmy spędzić z nią kilka godzin i zobaczyć, jak te zmiany sprawdzają się w praktyce.

Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże
Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże

Przed premierą

Studio Destructive Creations znowu stawia na kontrowersje. W ich nowej grze pokierujemy oddziałem złożonym z Niemców, Żydów i Polaków, którzy niczym w kultowych Commandosach skradają się za plecami strażników z Wehrmachtu.