Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 października 2002, 13:39

autor: Maciej Hajnrich

Total Immersion Racing - przed premierą - Strona 2

Total Immersion Racing to kolejna próba przeniesienia wyścigów klasy GT na ekrany naszych komputerów. Po fiasku produkcji World Sports Car, TIR jest pewnym zadośćuczynieniem dla wszystkich tych, którzy tyle lat czekali na WSC i się nie doczekali.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jedynym aspektem gry niewymagającym zmniejszania skali realizmu jest sztuczna inteligencja. Elektroniczny przeciwnik nie będzie fizycznie skonstruowany tak jak gracz, acz jego zachowanie i jazda na pewno przewyższy umiejętności niejednego człowieka. Aby udowodnić jak bardzo zaawansowane jest AI w TIR przygotowany został mały pokaz, w którym to sznur samochodów pokonywał niezbyt skomplikowany zakręt. Wtem jeden z wozów zboczył z trasy, a pozostałe wymijały go tak, aby nie spowodować kolizji. Kierowcy zachowują się w różny sposób i nigdy nie można powiedzieć, że ten sam bodziec wywoła zawsze takie same reakcje. Aby to potwierdzić pojawił się kolejny filmik przedstawiający tą samą sytuację, jednak kierowca wyprowadził pojazd z poślizgu. Z pewnością jest to bardziej imponujące niż perfekcyjna jazda zawodników w większości grach tego typu.

Co ciekawe, przeciwnicy będą w stanie zapamiętać gracza, a dokładniej styl jego jazdy. Wraz z kolejnymi wyścigami wyrobią sobie opinię na jego temat. Jeśli gracz jeździ agresywnie to może liczyć, że konkurencja także nie będzie łagodna. Brzmi interesująco.

Przed każdym wyścigiem gracz informowany jest o wszystkich aspektach wyścigu, w tym także o rywalach. Podobnie jest podczas wyścigu, kiedy to informacje z sytuacji na torze podawane są regularnie. Natomiast całkowicie jasną sprawą jest możliwość, czy raczej „przymus”, ingerowania w ustawienia techniczne pojazdu. Opony, tłumik, amortyzatory, skrzynia biegów itd. – gracz może ustawić cokolwiek zechce.

Nie ma co ukrywać, że Total Immersion Racing zamierza kandydować do miana najlepszej gry w swojej dziedzinie. I chociaż podobnych tytułów wciąż brakuje, to tym bardziej wydaje się, iż jej monopol jest niemalże pewny. O tym, czy rzeczywiście i na jak długo powinniśmy przekonać się jeszcze w tym roku, aczkolwiek data premiery wciąż nie została sprecyzowana. Tym niemniej nie powinniśmy spodziewać się przesunięć, bowiem autorzy są w ostatnim stadium tworzenia programu. Natomiast swego rodzaju ciekawostką będą wyniki na rynku konsolowym, jako że TIR wydany zostanie także na X-Boxa i PlayStation2. A jak już zdążyliśmy sobie uświadomić, gałąź wyścigów arcade na tych platformach jest zdominowana o wiele bardziej niż na PC.

Maciej „Valpurgius” Hajnrich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.