Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 8 maja 2015, 14:00

autor: Luc

The Technomancer - nowy RPG, który ułatwi czekanie na premierę Cyberpunk 2077 - Strona 2

Cyberpunkowych gier RPG nie widujemy zbyt często. Choć są szalenie klimatyczne, mało który z deweloperów decyduje się skupić właśnie na takiej tematyce. Jednym z nielicznych jest studio Spiders, które niedawno ogłosiło prace nad grą The Technomancer.

Więcej sposobów na przeżycie nigdy nie zaszkodzi

Jak widać, rzeczywistość, w której się znajdziemy, do najbardziej przyjaznych nie należy, ale na szczęście, aby sobie w niej poradzić, zostaniemy wyposażeni w odpowiednie narzędzia, które rozwiniemy wraz z awansowaniem postaci. Do dyspozycji otrzymamy cztery drzewka umiejętności – trzy z nich skupią się na różnych stylach walki (z ukrycia, z tarczą, broń dwuręczna), zaś ostatnie będzie odpowiadać za zdolności „magiczne”. W zależności od tego, w które z nich mocniej zainwestujemy, w oczywisty sposób zmieni się charakter rozgrywki, warto mieć jednak na uwadze, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozwijać każdą z gałęzi i swobodnie „przełączać” się między stylami nawet podczas pojedynku. Walki w grze ma być stosunkowo sporo, tytuł został w końcu sklasyfikowany jako RPG akcji i zdają się to także potwierdzać doniesienia dotyczące konstrukcji świata, w którym co krok natrafimy na dziwaczne stwory, czyhające na nasze życie.

Oprócz bestii nieustannym zagrożeniem będą także ludzie. - 2015-05-08
Oprócz bestii nieustannym zagrożeniem będą także ludzie.

Sam obszar, po którym będziemy się przemieszczać, ma imponować nie tylko różnorodnością przeciwników, ale i rozmiarami oraz dbałością o szczegóły. Ciekawostką podczas zwiedzania kolejnych lokacji będzie możliwość pozyskiwania części oraz surowców, które następnie wykorzystamy do craftingu – o nim samym niestety wiadomo niewiele, ma stanowić jeden ze sposobów zdobywania ekwipunku, który wpłynie nie tylko na nasze statystyki, ale i mocno zróżnicuje wygląd poszczególnych bohaterów. O postaciach w liczbie mnogiej piszę zresztą nie bez przyczyny – oprócz technomancera pod naszą kontrolą znajdą się także inni wojacy. W trakcie przygód spotkamy łącznie pięciu z nich – każdy ma dysponować własną historią i motywami, które poznamy również podczas prowadzonych przez członków drużyny dialogów. Sama konwersacja ma zresztą w The Technomancer odgrywać istotniejszą rolę niż w Bound by Flame oraz Mars: War Logs. Twórcy obiecują także zaimplementować system charyzmy, pozwalający nie tylko po prostu uczestniczyć w rozmowach z NPC, ale też wpływać na ich nastawienie oraz poczynania. Nie brzmi to szczególnie rewolucyjnie, ale powinno pogłębić to, co gra zaoferuje, zwłaszcza że poprzednie produkcje studia Spider pod tym względem nie rzucały, niestety, na kolana.

Im bardziej zagłębimy się w świat, tym dziwniejsze kreatury staną na naszej drodze. - 2015-05-08
Im bardziej zagłębimy się w świat, tym dziwniejsze kreatury staną na naszej drodze.

Przyszłość rysuje się w ciemnych barwach

Na tym pewne informacje niestety się kończą. Deweloperzy opublikowali dodatkowo kilka screenshotów, na których widać, że świat faktycznie prezentuje się ponuro, choć ciężko na ich podstawie wywnioskować cokolwiek o jakości oprawy graficznej. Niemniej cały koncept rozgrywki wydaje się dość sensowny i choć trudno oczekiwać po tak niewielkim studiu spektakularnych rezultatów, fani podobnych klimatów powinni mieć ten tytuł na uwadze. Mars: War Logs, zważywszy na warunki, w jakim je tworzono, wypadło przyzwoicie i jeśli twórcy wyeliminują najistotniejsze błędy z tanteh produkcji, The Technomancer ma szansę trafić w gusta sporej grupy graczy. Nawet jeśli nie zastąpi Cyberpunka 2077, to powinno przynajmniej umilić oczekiwanie na grę CD Projekt RED i porządnie zaostrzyć apetyt przed daniem głównym. A za to chyba warto trzymać kciuki, prawda?

Luc | GRYOnline.pl

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?