Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 30 września 2002, 10:56

autor: Stranger

America's Army: Soldiers - przed premierą

America's Army to darmowy pakiet gier stworzony przez specjalistów z Armii Amerykańskiej i ekspertów z Departamentu Obrony w celu pokazania młodym ludziom (potencjalnym poborowym) kulisów bycia żołnierzem i zachęcenia do wstąpienia w szeregi armii.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Współczesne gry stają się coraz bardziej realistyczne. Nieustannie rośnie AI komputerowych przeciwników, grafika niektórych produktów już teraz aż do złudzenia przypomina rzeczywistość a na dodatek te najlepsze starają się w maksymalnie możliwy sposób oddać realizm tematu, na którym bazują. Co więcej, realistyczne gry są często dostrzegane przez znane firmy czy osoby a następnie „wykorzystywane” w prawdziwym życiu. I tak najlepsze FPP oraz RTS-y już teraz są używane do niektórych ćwiczeń wojskowych (albo na przykład do obmyślania taktyk) a programy szachowe wygrywają z najlepszymi mistrzami, którzy jeszcze kilka lat temu nie dawali żadnych szans swoim komputerowym przeciwnikom. Ten mechanizm działa jednak i w drugą stronę. W obecnych czasach możliwe jest tworzenie gier, które miałyby zachęcać do określonych decyzji czy działań w prawdziwym życiu.

Zapowiadana dziś gra jest takim właśnie wyjątkowym produktem. Już sam jej tytuł powinien Wam wystarczająco dużo powiedzieć. Jest to mianowicie oficjalny produkt Amerykańskiej Armii, który powstał we współpracy z Departamentem Obrony! Co więcej, dzięki udostępnieniu wielu do tej pory ściśle tajnych materiałów na temat wyposażenia i zachowania wojsk (amerykańskich oczywiście) ma on ogromną szansę stać się jednym z najbardziej realistycznych produktów w historii gier komputerowych. Gdyby Wam jeszcze było mało to dodam tylko, iż jest on zupełnie darmowy! Armia nie chciała zapewne być oskarżana o jakiekolwiek powiązania z wybranymi producentami gier ani czystą komercję, która zabiłaby zapewne przesłanie tej gry. „America’s Army” składa się z dwóch części. „Operations” to sieciowy FPP na kształt „Counterstrike” czy chociażby „Operation Flashpoint”. Ma on stanowić trzon „America’s Army” a to za sprawą wyśmienitego engine’u (najnowsza odmiana silnika, na którym powstają gry z serii „Unreal”), który umożliwi niespotykany do tej pory realizm pola walki. „Operations” jest już dostępny na rynku i jak można się było spodziewać odniósł on dość pokaźny sukces. Ale nie o tej grze mam zamiar pisać. Drugim członem „America’s Army”, pomijanym jak gdyby przez wielu recenzentów i samych odbiorców, jest „Soldiers”. Człon ten jest dopiero w fazie produkcji aczkolwiek do jego premiery pozostało już naprawdę niewiele czasu tak więc wypadałoby o nim co nieco napisać... A jaki gatunek reprezentuje „AA: Soldiers”? Czytajcie dalej a o wszystkim Wam postaram się opowiedzieć.

„America’s Army: Soldiers”, jak już sam tytuł na to wskazuje, koncentruje się na pojedynczym żołnierzu a nie potyczkach wieloosobowych grup (tak jest w przypadku „Operations”). Gra ta będzie reprezentowała wymierający już nieco gatunek dwuwymiarowych RPG-ów przy czym do sztandarowego produktu z tegoż gatunku będzie jej bardzo daleko. Naszą zabawę rozpoczynamy od stworzenia zupełnie nowego żołnierza. Autorzy obiecują niezwykle obszerną bazę współczynników. Każdy z nich, co jest raczej oczywiste, będzie w ogromny sposób wpływał na umiejętności i zachowanie wybranego żołnierza. Współczynniki postaci podzielono jak gdyby na dwie grupy. Pierwsza z nich to standardowe dane jak chociażby zdrowie, siła, zręczność, wiedza czy inteligencja. Doskonale znamy je już z wielu RPG-ów tak więc nie wymagają chyba żadnego wyjaśnienia. Druga grupa jest pod tym względem o wiele ciekawsza. Pojawiają się takie współczynniki jak lojalność (przede wszystkim wobec dowódców), odwaga (powiązana zapewne z morale), popularność (!), zgranie z zespołem i szefostwem, finanse a nawet patriotyzm! Nic nie wiadomo jeszcze na temat samego procesu „tworzenia” wymarzonego żołnierza aczkolwiek pewnym można być tego, iż na samym początku będzie to kompletny żółtodziób i to właśnie my pokierujemy nim w wybranym przez siebie kierunku.

Widzieliśmy grę The Medium - „Silent Hill z Krakowa” intryguje
Widzieliśmy grę The Medium - „Silent Hill z Krakowa” intryguje

Przed premierą

The Medium to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier 2021 roku i szansa dla platformy Xbox na naprawdę dobry tytuł ekskluzywny, którego PS5 będzie mogło jej pozazdrościć. Nowy horror polskiego studia Bloober Team wygląda obiecująco.

Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki
Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki

Przed premierą

Nie, to nie żart na Prima Aprilis. Pora odczarować zaklęty złym PR-em tytuł. Wersja alfa pokazała, że jeśli odrzucimy uprzedzenia wywołane Blizzconem, to Diablo Immortal okazuje się lepszą grą na smartfony niż Diablo 3 na PC w chwili premiery.

Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG

Przed premierą

Baldur’s Gate 3 we wczesnym dostępie sprawia wrażenie gry, w której zadurzą się fani serii Divinity: Original Sin i Dragon Age… ale niekoniecznie Baldur’s Gate. Tak czy owak szykuje się znakomite RPG – o ile zostanie należycie połatane.