Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 sierpnia 2002, 17:08

autor: Wojciech Antonowicz

Icewind Dale II - test przed premierą - Strona 4

Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms.

Przeczytaj recenzję Icewind Dale II - recenzja gry

Co nowego w IWD2 w stosunku do IWD1 i IWD:HoW ?

No oczywiście nowe reguły 3 Edycji AD&D, czyli nowe czary (około 50 nowych czarów), magiczne przedmioty, nowe elementy mechaniki gry, klasy postaci (Barbarian, Sorcerer i Monk), potwory, umiejętności i rasy (np. Half-Orc, Drow i Tiefling). Nowe lokacje rozbudowujące krainy znane nam z poprzednich części. Czyli ogólnie niby to samo, ale nieźle podrasowane i poprawione. Zupełnie nowa fabuła (chyba ciekawsza) i nowe postaci z gry. Niestety zmiany te spowodowały, iż nie ma możliwości zaimportowania (załadowania postaci z innej gry) z żadnych poprzednich części. Nie ma również możliwości dołączania NPC do naszej drużyny.

Grywalność

Jak już się człowiek przyzwyczai do grafiki, interfejsu i dźwięku to pozostaje tylko grywalność i to ona w większości przypadków decyduje czy gra jest dobra, czy zła. Zawsze z dużą przyjemnością bawiłem się w programy z serii BG i IWD, podobnie stało się również z Icewind Dale II. To po prostu wciąga. Pozorna wtórność gry w stosunku do innych nowych tytułów cRPG może stać się jej zaletą. Wiesz co możesz się po grze spodziewać. Brak jest charakterystycznych dla nowych produkcji niedociągnięć i błędów. IDW2 jest jak stare dobre domowe jedzenie, nie może konkurować z wymyślnymi daniami w ekskluzywnych restauracjach, ale przynajmniej nie stanie Ci w gardle i nie zakrztusisz się znalezionym w potrawie sztucznym zębem :). Przystępność i łatwość obsługi powinna pozwolić cieszyć się tą grą nawet początkującym graczom, a i Ci zaawansowani wyduszą z systemu to czego potrzebują. Ja nie zawiodłem się grając w IWD2, gra nie rzuca na kolana niczym nowym, ale dostarczyła mi jak dotychczas sporo pozytywnych wrażeń, co jest tym cenne, iż jest to dopiero wersja beta. Udaję że już nie gram, no bo to beta, ale po nocach gdy nikt nie widzi, idę dalej przez śnieżne zaspy mroźnej krainy ... :).

Wojciech „Soulcatcher” Antonowicz

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.