Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 2 stycznia 2002, 10:28

autor: Solnica

ZAX: The Alien Hunter - recenzja gry

Przygodowa gra akcji, której głównym bohaterem jest tytułowy Zax. Podczas normalnego lotu w przestrzeni kosmicznej jego pojazd zostaje nagle zestrzelony i rozbija się na obcej planecie zamieszkanej przez pokojowo nastawnią ludność rdzenną.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Muszę przyznać iż początkowo byłem nastawiony do Zax’a dość sceptycznie i niezbyt uśmiechało mi się pisanie do niego recenzji. Los jednak sprawił, iż „obowiązek” ten przypadł właśnie mnie i teraz gdy mogę powiedzieć że jest już po wszystkim, dochodzę do następującego wniosku - los nie był dla mnie tak okrutny jak początkowo mi się wydawało. Nie, nie będę was przekonywał że Zax jest grą wspaniałą – tak nie jest i na żadną rewolucję się nie zapowiada, jest to jednak gra przy której można spędzić sporo czasu nieźle się przy tym bawiąc. A dlaczego? Zaraz postaram się to pokrótce przedstawić.

„Wciel się w Zaxa, żołnierza galaktycznego imperium, który lądując awaryjnie na nieznanej planecie walczy o przetrwanie. Zax musi naprawić swój pojazd i czym prędzej powrócić do bazy. Jednak zanim zdoła odnaleźć odpowiednie części i naprawić pojazd, będzie musiał przemierzyć wiele niezbadanych terenów i pokonać setki nieznanych wrogów. Możesz liczyć tylko na siebie …”

Zax to gra zręcznościowa w starym dobrym stylu. Miejsce akcji ukazane zostało w rzucie izometrycznym, wykorzystano również efekt kilku warstw (bliższe zasłaniają te dalsze) stwarzając tym samym wrażenie pseudo trójwymiarowości. Głównym bohaterem, tytułowym Zaxem, sterujemy przy pomocy klawiatury i myszki. Klawisze wykorzystujemy do przemieszczania bohatera po planszy, myszka służy nam jako celownik – pomysł więc bardzo podobny do tego zastosowanego na przykład w Abuse (starsi gracze powinni tą grę pamiętać :-)

Głównym zadaniem bohatera jest jak już mogliście domyśleć się po wstępie wydostanie się z wrogiej mu planety. Musi w tym celu zebrać odpowiednią ilość materiałów i wspólnie z inteligentnym komputerem pokładowym naprawić swój statek uszkodzony podczas awaryjnego lądowania. Przy okazji musi również uwolnić rdzennych mieszkańców planety - naród Korbo od gnębiącego ich ciemiężyciela złego Oma, armii bio-mechanicznych robotów i innych bestii będących na jego usługach. Staje się wiec pewnego rodzaju bohaterem mimo woli - wybawicielem ludu Korbo, mimo, iż wcale się o to nie prosił.

Główny nacisk w Zax’ie położony został na zręcznościowy aspekt gry –większość czasu zajmuje przemierzanie kolejnych lokacji (dżungla, wioski Korbo, jaskinie, tajne laboratoria, baza obcych, itd.) i eliminowanie znajdujących się tam przeciwników. Nie zaniedbano jednak całkowicie elementu przygodowego. Komputer pokładowy naszego statku informuje nas co jakiś czas o nowych celach misji i w ten sposób scala wszystko w jedną zwartą całość. Musimy na przykład włączyć odpowiednie generatory, odnaleźć jakąś postać, zanieść gdzieś określony przedmiot, itd. Niejednokrotnie konieczne będzie też odnalezienie jakiegoś klucza bądź dzwigni otwierającej przejście do dalszej części labiryntów – tam będą na nas czekać kolejne oddziały coraz to silniejszych wrogów którzy wykorzystają każdą nadarzającą się okazję aby nas unicestwić.

Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!
Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!

Recenzja gry

The Medium intrygowało od pierwszych zapowiedzi i w finalnej wersji nie zawodzi! To horror, który straszy nie tylko demonami, ale i mrocznymi kartami polskiej historii.

Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest
Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest

Recenzja gry

Powrót do świata żywych wilkołaków ze Świata Mroku okazuje się ambitniejszy niż mogliśmy przypuszczać – Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to bowiem ciekawa gra tekstowa, która spróbuje udowodnić, że czytelnictwo w Polsce nie jest w odwodzie.

Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą
Recenzja Tell Me Why – przerost treści nad formą

Recenzja gry

Nowa Gra twórców Life is Strange zaskakuje delikatnością, z jaką przedstawia relacje między bohaterami oraz historią, która łapie za serce i co chwilę odkrywa przed graczem nowe niespodzianki.