Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 31 maja 2006, 12:14

autor: Jacek Hałas

Desperados 2: Cooper's Revenge - recenzja gry

Desperados 2: Cooper’s Revenge z całą pewnością rozczaruje wielu fanów pierwszej części tej serii. Gra robi wrażenie wydawanej w dużym pośpiechu, przez co wiele jej elementów nie zostało należycie dopracowanych.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Wydana w 2001 roku gra Desperados, w moim prywatnym rankingu najlepszych tytułów z elementami typowymi dla skradanek, zajmuje jedno z czołowych miejsc. Nie ukrywam, iż producentom z niemieckiego studia Spellbound w perfekcyjny wręcz sposób udało się połączyć najlepsze składniki typowe dla serii Commandos z rzadko eksploatowanymi klimatami Dzikiego Zachodu. W efekcie otrzymaliśmy wyjątkowo grywalną produkcję, przy której, z racji stosunkowo wysokiego poziomu trudności oraz długiej kampanii single player, można było spędzić co najmniej kilkadziesiąt godzin wolnego czasu. Pierwsze informacje na temat rozpoczęcia prac nad oficjalną kontynuacją Desperados wywołały, rzecz jasna, szeroki uśmiech na mojej twarzy. Z czasem zacząłem się jednak zastawiać, czy aby dodanie trzeciego wymiaru było dobrym posunięciem. Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, iż nowe gry muszą być nie tylko grywalne, ale i coraz ładniejsze. Obawiałem się jednak, iż gra z tego właśnie powodu utraci część swojego niepowtarzalnego klimatu. Teraz, po premierze finalnej wersji gry, mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, iż tak się nie stało. Nie oznacza to jednak, iż mamy tu do czynienia z wyjątkowo udanym sequelem. Desperados 2 zawiera niestety szereg błędów, ograniczeń i różnorakich niedociągnięć, o których w kolejnych akapitach postaram się nieco szerzej powiedzieć.

Widok TPP w wielu sytuacjach bywa bardzo pomocny.

Z racji tego, iż fabuła Cooper’s Revenge zawiera wiele zaskakujących zwrotów akcji, a na dodatek w pewnym stopniu powiązana jest z poprzednią częścią serii, dodatkowe opisy postaram się w znacznym stopniu ograniczyć, tak aby nie zepsuć przyjemności z samodzielnego odkrywania kolejnych wątków. Dość powiedzieć, iż jest to zdecydowanie jeden z najmocniejszych punktów opisywanej produkcji. W dalszym ciągu mamy okazję przejąć kontrolę nad doskonale znanym rewolwerowcem o imieniu John, a także pięcioma innymi postaciami, które w kolejnych etapach kampanii mogą mu towarzyszyć. Większość z tych osób powinna być doskonale znana sympatykom pierwszej części Desperados. Z racji tego, iż wielu Czytelników może nie znać tej gry, postaram się wspomniane postaci pokrótce przedstawić.

Jednym z najczęściej wybieranych bohaterów będzie z całą pewnością Doc. Już sam jego pseudonim może dać do myślenia. Oprócz możliwości leczenia pozostałych członków drużyny Doc jest przede wszystkim wyśmienitym snajperem. Doceni się to szczególnie w tych misjach, w których poszczególnych bandytów ciężko byłoby z bliska zaskoczyć. Podstawowym utrudnieniem jest oczywiście ograniczona ilość amunicji do snajperki, tak więc nie można w ten sposób oczyścić całej planszy.

Kate, kolejna ważna postać, wykorzystuje przede wszystkim swoje kobiece wdzięki. Potrafi ona między innymi odciągać wybranych przeciwników od okupowanych przez nich posterunków. Należy jednak pamiętać, iż patent ten nie zawsze musi zadziałać.

Czarnoskóry Sam jest ekspertem od materiałów wybuchowych i innych niebezpiecznych substancji. Rzucany przez niego dynamit pozwala w łatwy i szybki sposób pozbyć się większej grupy przeciwników. Jego zalety można szczególnie docenić w tych etapach, w których pozostawanie w ukryciu nie jest konieczne.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Recenzja gry Millennia. Zły sen gracza marzącego o alternatywie dla Civilization
Recenzja gry Millennia. Zły sen gracza marzącego o alternatywie dla Civilization

Recenzja gry

Millennia miały doprowadzić do ekstremum to, co najlepsze w serii Civilization. Niestety, twórcom przyszło do głowy nazbyt wiele pomysłów, jak tego dokonać, i potknęli się o własne nogi.

Recenzja gry Against the Storm. City builder prawie doskonały
Recenzja gry Against the Storm. City builder prawie doskonały

Recenzja gry

Zdawałoby się, że przepis na współczesnego city buildera jest prosty – robimy to, co wszyscy, dodajemy tylko jakąś oryginalną nowinkę – i gotowe, pora na CS-a. Na szczęście polscy deweloperzy z Eremite Games podeszli do sprawy zupełnie inaczej.

Recenzja Cities: Skylines 2 - ten city builder potrzebuje przebudowy
Recenzja Cities: Skylines 2 - ten city builder potrzebuje przebudowy

Recenzja gry

Fani city builderów musieli długo czekać na kolejną odsłonę gry o tworzeniu nowoczesnych miast. Cities: Skylines 2 nie wprowadza rewolucji do gatunku i boryka się z technicznymi problemami. Nadal jednak wciąga na długie godziny.