Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 11 maja 2012, 08:00

autor: Filip „fsm” Grabski

Rocznik 84, gra w gry, często chodzi do kina, sporo czyta, serialuje, podcastuje i docenia riffy.

Odwieczny konflikt - przypominamy fabułę gier z serii Diablo

Na kilka dni przed wyczekiwaną przez wielu premierą gry Diablo III przypominamy zaskakująco rozbudowane fabularne tło towarzyszące poprzednim odsłonom tej słynnej serii.

Wojna Grzechu

Konflikt pomiędzy Wysokimi Niebiosami a Płonącym Piekłem jest wieczny. Przez eony każdy atak zawsze spotykał się z kontruderzeniem, a tysiące aniołów i demonów traciły życie w toku działań wojennych. Żadna ze stron nie była w stanie uzyskać przewagi. Inarius, brat Tyraela i doradca Najwyższej Rady Archaniołów, zmęczony ciągłym planowaniem ataków i obrony zapragnął zmiany. Niestety, pozostali członkowie rady nie chcieli przyjąć do wiadomości bezsensowności tych poczynań, więc Inarius zebrał pod swymi skrzydłami osobników z obydwu stron barykady, którzy myśleli podobnie, i powiódł ich wszystkich jak najdalej od wojennej zawieruchy. Ukradł przy tym Kamień Świata i za jego pomocą utworzył niewidoczną dla Piekła i Nieba krainę znaną jako Sanktuarium – miejsce, w którym zbuntowane anioły i demony mogły istnieć w pokoju.

DIABLO – PAN TERRORU

Najmłodszy z trzech braci, znanych jako Prime Evils (Główne Zła) – odpowiedzialny za zniewolenie ludzkości, jako główny oręż wykorzystuje strach swojej ofiary. Został pokonany w podziemiach Tristram (Diablo), ale udało mu się opętać bohatera, który tego dokonał. Posłużył się nim, by wrócić do swojej postaci i uwolnić braci. Drugą porażkę poniósł w Piekle, z rąk bezimiennego herosa (Diablo II).

Wkrótce Inarius zakochał się w demonicy imieniem Lilith, a owocem ich miłości była rasa pierwszych ludzi, zwana Nephalem. Inarius postrzegał swoje dzieci jako obrzydliwości i chciał się ich pozbyć, Lilith zaś dostrzegła w nich potencjał i zapragnęła wykorzystać drzemiącą w nich moc do własnych celów. W toku swych niecnych działań wymordowała większość aniołów i demonów, za co Inarius wygnał ją do Pustki. Niestety, nie był w stanie w pełni zlikwidować Nephalem, wykorzystał więc Kamień Świata, by pochłonąć i ograniczyć ich moc.

Sanktuarium jednak nie zostało pozostawione samemu sobie. Piekło w końcu dowiedziało się o jego istnieniu, a bracia szybko zrozumieli strategiczne znaczenie przejęcia władzy nad tą krainą. Nie chcąc zaalarmować Niebios, Mefisto zdecydował się na subtelne działania – wysłał do Sanktuarium swego syna, Luciona. Ten założył kult, który powoli przekonywał ludzkość do opowiedzenia się po stronie Piekieł. Inarius zorientował się w sytuacji i postanowił temu zaradzić, tworząc własną sektę – Katedrę Światła, która nauczała dobroci i światłości. W ten sposób rozpoczęła się zakulisowa gra o zdobycie władzy nad światem ludzi.

MEFISTO – PAN NIENAWIŚCI

Najstarszy brat – jako broń wykorzystuje drzemiącą w ofierze nienawiść. Uważany jest za najgorszego z całej trójki. Został schwytany przed bractwo Horadrimów niedaleko Lut Gholein, po czym przeniesiono go do Kurast i uwięziono w Kamieniu Dusz, ukrytym głęboko pod świątynią w Travincal. Jego wpływy szybko przekabaciły strzegących Kamienia ludzi, ale zanim zdołał wydostać się z podziemi, został zgładzony (Diablo II).

Mroczne Wygnanie

Trzej bracia nie zamierzali odpuścić Sanktuarium i postanowili wpłynąć na ten świat bezpośrednio. Upadły anioł Izual przekazał Diablo i jego braciom informacje na temat Kamieni Dusz i tego, jak można na nie oddziaływać. Trójka udawała więc, że zamierza spowolnić piekielne działania w Wielkim Konflikcie, co wywołało niezadowolenie u młodszego rodzeństwa – czwórki potężnych demonów będących drugą siłą w Piekle. Duriel, Andariel, Belial i Azmodan po wielkiej wojnie domowej wygnali starszych braci z piekielnych czeluści, skazując ich na błąkanie się po Sanktuarium w formie złych dusz (tzw. Mroczne Wygnanie). Niebiosa spostrzegły to jako szansę uwięzienia esencji Zła w trzech Kamieniach Dusz, czerpiących moc z samego Kamienia Świata.

Trójka stopniowo niszczyła świat ludzi, żywiąc się ich duszami i żerując na strachu, a namaszczone przez archaniołów Bractwo Horadrimów stąpało jej po piętach. Mefisto został schwytany jako pierwszy i uwięziony pod Świątynią Światła w odległym Kurast. Baal podczas walki z Horadrimami na pustyni Aranoch zniszczył Kamień Duszy mający stać się jego więzieniem. Wielki mag Tal Rascha poświęcił swe istnienie, zostając żywym naczyniem dla mrocznej duszy Pana Zniszczenia, i dał się zamknąć w grobowcu, by przez stulecia walczyć z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem. Diablo zaś został pokonany na ziemiach zachodnich, a jego Kamień Duszy schowany głęboko w podziemiach pod miasteczkiem Tristram.

Diablo III

Diablo III

Diablo II

Diablo II

Diablo II: Lord of Destruction

Diablo II: Lord of Destruction

Diablo

Diablo

Diablo: Hellfire

Diablo: Hellfire

Diablo Battle Chest

Diablo Battle Chest