Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 10 listopada 2011, 12:46

autor: Kamil Ostrowski

Poprzednio w serii Assassin's Creed

W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.

Spis treści

Assassin’s Creed: Brotherhood

Desmond wraz z pozostałymi członkami swojej małej ekipy współczesnych asasynów trafia do podziemi zrujnowanego Monteriggioni, gdzie znajduje się ostatnia bezpieczna kryjówka bractwa we Włoszech. Tam po raz kolejny uruchomiony zostaje Animus, a bohater przenosi się do świata wspomnień swego przodka.

Assassin’s Creed: Brotherhood ontynuuje historię Ezio Auditore da Firenze od momentu, w którym została ona przerwana w drugiej części serii. Włoch opuszcza Kryptę, zauważając, że Rodrigo Borgia uciekł. Zastanawiając się, co począć dalej z Jabłkiem Edenu, mężczyzna wraca do Monteriggioni – ku jego zaskoczeniu rodzinną willę atakują wojska templariuszy pod dowództwem Cezara Borgii – syna Rodrigo. Mario, wuj Ezio, a zarazem jego dawny nauczyciel, ginie, a Jabłko Edenu po raz kolejny trafia do rąk templariuszy. Ciężko ranny bohater ucieka do Rzymu.

Wieczne Miasto nie wita jednak Ezio Auditore z otwartymi ramionami. Rzym znajduje się pod ścisłą kontrolą Borgiów. Protagonista, pragnąc wyzwolić metropolię, stara się pozyskać nowych sojuszników w innych gildiach – kurtyzan, złodziei i najemników. Rozwija również nową bazę wypadową asasynów – usytuowaną w sercu miasta na wyspie Tyber, a także zaczyna prowadzić nabór nowicjuszy, poczynając od uratowanych z opresji przed siłami porządkowymi Borgiów mieszkańców miasta. Z czasem bractwo rośnie w siłę, rozsyłając swoich agentów wzdłuż i wszerz Europy. Stowarzyszeniu udaje się osłabić pozycję templariuszy w mieście, poprzez zabicie dwóch generałów Cezara – Juana Borgii i Octaviana de Valois.

Ezio odkrywa wkrótce, że templariusze planują zamach na aktora i kochanka Lukrecji Borgii, siostry Cezara. Bohater ratuje go, aby zdobyć klucz do kryjówki Rodrigo, znajdującej się w papieskim Castel Sant’Angelo. Po tych wydarzeniach Ezio zostaje obrany przywódcą asasynów, za sprawą zgłoszenia jego kandydatury przez Niccolo Machiavellego, jednego z prominentnych członków bractwa. Wkrótce potem Ezio wdziera się do Castel Sant’Angelo, gdzie jest świadkiem mordu dokonanego przez Cezara na własnym ojcu. Przy okazji odkrywa lokalizację Jabłka Edenu i udaje mu się zdobyć je przed zdradzieckim synem. Przy pomocy artefaktu rozbraja resztę wojsk Borgiów, natomiast Cezara aresztuje gwardia przyboczna nowego papieża – Juliusza II. Po pewnym czasie rywal Ezio wydostaje się jednak z więzienia. Przywódca asasynów nie ma zamiaru odpuścić niebezpiecznemu Borgii i ściga go aż do Hiszpanii, gdzie podczas oblężenia Viany strąca go z flank zamku w objęcia śmierci. Tak kończy się historyczny wątek Assassin’s Creed: Brotherhood.

Druga część przygód Ezio Auditore da Firenze, również posiada swoją "Prawdę" – w odróżnieniu od „Prawdy” z poprzedniej części, odblokowanie go przenosi nas w wirtualne środowisko, przypominające wczesne misje treningowe. Na końcu tego poziomu czeka hologram Obiektu 16, który nakazuje odnaleźć Ewę – ma ona znajdować się w miejscu zwanym Edenem, a jej DNA być kluczem. Do czego? Nie wiadomo. Rozmówca Desmonda jest niezwykle tajemniczy i ulatnia się po powiedzeniu zaledwie kilku zdań. W ostatnich słowach zapewnia go, że będzie z nim do końca i każe szukać siebie w ciemności.

Po wybudzeniu z Animusa Desmond i jego kompani zastanawiają się, jak dotrzeć do wnętrza Krypty. Byłemu barmanowi dzięki Efektowi Krwawienia udaje się wydedukować hasło potrzebne do jej otwarcia. Następie asasyni wyruszają do rzymskiego Koloseum, gdzie natrafiają na Juno, kolejny hologram przedstawiciela starożytnej rasy – tej samej, z którą rozmawiał Ezio Auditore w drugiej części serii. Desmond wspina się na piedestał, na którym znajduje się Jabłko Edenu, prześladowany słowami Juno, które tylko on zdaje się słyszeć, o korzeniach i nadchodzącej zagładzie ludzkości. Gdy bohater dotyka artefaktu, czas zatrzymuje się, a Desmond trafia pod kontrolę Juno, która jego rękoma atakuje Lucy przy pomocy ukrytego ostrza. Oboje tracą przytomność. Ostatnim skrawkiem fabuły, jaki zdradza Assassin’s Creed: Brotherhood, jest fakt, że Desmond po raz kolejny zostaje podłączony do Animusa.

Co dalej z tymi asasynami?

Na tym kończy się historia, którą do tej pory poznaliśmy dzięki serii Assassin’s Creed – zagmatwana, pełna niejasności i domniemywań. Opowieść przedstawiona przez Francuzów stanowi jedną z najciekawszych, stworzonych na potrzeby gier wideo ostatnimi czasy. Kolejna część serii – Revelationspozwoli po raz ostatni się wcielić w postać Ezio Auditore da Firenze, tym razem w schyłkowym okresie jego życia, gdy wyrusza on na pielgrzymkę do ojczyzny swojego przodka Altaira, znanego z pierwszej części gry. Desmond po przeżyciach z końca Assassin’s Creed: Brotherhood zapada w śpiączkę – sposobem na wybudzenie się ma być odnalezienie kluczowego wspomnienia łączącego jego samego, Ezio i Altaira. Twórcy gry obiecują, że w Assassin’s Creed: Revelations poznamy wiele odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jak wiele? To okaże się już niedługo – premiera najnowszej części serii nastąpi 15 listopada 2011 roku.

Kamil „sathorn” Ostrowski