Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 marca 2009, 16:56

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Podsumowanie plebiscytu Gra Roku 2008

19 marca 2009 w warszawskim klubie LUCID odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w organizowanym przez nasz serwis plebiscycie Gra Roku 2008.

Gala rozdania nagród

19 marca 2009 w warszawskim klubie LUCID odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w organizowanym przez nasz serwis plebiscycie Gra Roku 2008. W imprezie wzięli udział przedstawiciele wydawców, mediów ogólnopolskich oraz dziennikarze branżowi. Nie zabrakło oczywiście naszej redakcji. Do stolicy wyruszyliśmy prawie w komplecie, na gali nie było eLKaeRa, który w tym czasie oglądał nowe odsłony Battlefielda na pokazie Sztokholmie. Oto krótka fotorelacja z tego wydarzania.

Impreza odbyła się w warszawskim klubie LUCID.
Wręczanie nagród poprzedziły liczne próby.
Wiec wyborczy partii GRY-OnLine.
O 19.00 zaczęli pojawiać się pierwsi goście.
Gdy wszyscy byli w komplecie rozpoczęliśmy część oficjalną.
Otworzył ją prezes GRY-OnLine S.A. Mariusz Klamra, rolę prowadzącego pełnił Misza.
Nagrodę w kategorii najlepsza grafika dla Crysis: Warhead wręcza Łukasz Malik a.k.a. Verminus. W imieniu EA, odebrał ją Marketing Manager – Krzysztof Zych.
Olaf Szewczyk, redaktor magazynu Kultura, dodatku do Dziennika, wręczał nagrodę w kategorii najlepsza oprawa artystyczna. Zwyciężył Prince of Persia.
A nagrodę odebrał Grzegorz Szabla, specjalista ds. PR, z polskiego oddziału firmy Ubisoft.
Nagrodę w kategorii najlepszy tryb sieciowy otrzymała gra Call of Duty: World at War. Nagrodę odebrał Maciej Turski z firmy Licomp Empik Multimedia.

Zwycięzcę w kategorii najbardziej nowatorska gra ogłosił Krzysztof Gonciarz, czyli Lordareon. Zwyciężyła gra Mirror’s Edge. Krzysztof Zych z EA po raz drugi pojawił się na scenie.
Najlepszą grą MMO okazał się Wrath of the Lich King, którą dystrybuują u nas dwie firmy. W imieniu CDP nagrodę odebrał wicedyrektor ds. Marketingu i PR Krzysztof Szulc...
...a w imieniu firmy LEM, Maciej Turski.
Konrad Rawiński PR Manager z firmy Cenega Poland po odebraniu nagrody za najlepszą muzykę i dźwięk dla GTA IV.
Patrycja Rodzińska ogłasza wyniki głosowania na najlepszą polonizację – zwyciężył Assassin's Creed.
Wyróżnienia odebrał Adam Piesiak szef Cenega Service Team oraz Grzegorz Szabla z Ubisoftu.
Marcin „Del” Łukański ogłosił Chains of Olympus najlepszą grą na konsole przenośne.
Wielki zwycięzca tegorocznego plebiscytu to Grand Theft Auto IV. Nagrodę wręczył prezes GRY-OnLine, a w imieniu Cenegi odebrał ją Konrad Rawiński.
Po części oficjalnej rozpoczęła się całonocna impreza...
...którą Vermi odsypiał w pociągu, a Łosiu pobudzał się kawą.

Wyniki głosowania

Grand Theft Auto IV

Zwycięstwo Grand Theft Auto IV było niemal pewne od pierwszych godzin trwania plebiscytu. Choć w poprzednich dwóch latach królowały gry RPG (odpowiednio Oblivion i Wiedźmin), to siła marki GTA jest po prostu ogromna. Niezmiernie cieszy nas fakt, że najwyżej oceniona przez nasz serwis (98% + rekomendacja) gra minionego roku była jednocześnie najważniejszym tytułem zdaniem Czytelników – komentuje wyniki plebiscytu redaktor naczelny GRY-OnLine Łukasz Malik.

Jeśli pojawia się w końcu gra, na którą wszyscy czekaliśmy latami, o której mówiliśmy, spekulowaliśmy i z którą wiązaliśmy nadzieje, jeśli do tego gra ta pokładanych w niej nadziei nie zawiedzie - to wynik naszego Plebiscytu jest łatwy do odgadnięcia. Tak było z Wiedźminem rok temu, tak jest i w tym roku, gdy zwyciężyło GTA IV – dodaje prezes GRY-OnLine S.A. Mariusz Klamra.

Krzysztof Gonciarz, producent tvgry.pl: Bardzo się cieszę, że wygrał mój faworyt. To był ogólnie świetny rok w branży gier, ale Rockstar jednak przerósł wszystkich. Kiedy teraz myślę o GTA IV, całkiem na sucho i nie w afekcie, największe wrażenie robi na mnie ilość treści, którą twórcy pomieścili na jednej zwykłej płytce DVD. Wspominam wszystkie stacje radiowe, telewizję, przerywniki filmowe i nie wiem, gdzie to się wszystko mieści. Gdybyśmy przyznawali nagrodę za najbardziej ekonomiczne wykorzystanie nośnika, R* nie miałby konkurencji. Ale żarty na bok - GTA IV to gra świetna pod każdym względem i dopatrywanie się w niej znaczących wad (aaa, bo strzelanie nie takie, bo auta za bardzo się gibią na resorach) jest zwykłym czepialstwem.

Zwycięzcy w kategoriach dodatkowych:

  • najlepsza grafika: Crysis: Warhead
  • najlepsza oprawa artystyczna: Prince of Persia
  • najlepszy tryb sieciowy: Call of Duty: World at War
  • najlepsza muzyka i dźwięk: Grand Theft Auto IV
  • najlepsza gra MMO: World of Warcraft: Wrath of the Lich King
  • najlepsza polonizacja: Assassin's Creed
  • najbardziej nowatorska gra: Mirror's Edge
  • najlepsza gra na konsole przenośne: God of War: Chains of Olympus

Szczegółowe wyniki znajdują się na stronie: https://graroku.gry-online.pl/

Nagrody dla czytelników

Spośród wszystkich osób (a głosujących było ponad 100 000), które oddały ważne głosy w plebiscycie na Grę Roku 2008, w drodze losowania wyłoniliśmy jedną. Losowanie odbyło się w obecności zarządu GRY-OnLine S.A. oraz członków redakcji.

Komputer Marzeń Gracza wygrała Pani:

Katarzyna Woźniak z Bydgoszczy

Nagrodami dodatkowymi są specjalne zestawy Dragon Age, składające się z talonu na grę Dragon Age: Początek oraz koszulki Dragon Age: Początek. Kiedy wszystkie wylosowane przez nas osoby odpowiedzą na mail zwrotny zawierający pytanie dodatkowe, przedstawimy Wam nazwiska szczęśliwców

Dziękujemy wszystkim Czytelnikom za oddane głosy i ogromne zainteresowanie naszą akcją. Mamy nadzieję, że w następnym plebiscycie nie zabraknie równie ciekawych gier i wybór najlepszych pozycji A.D. 2009 będzie dużo trudniejszy.

Sponsorzy

Sponsorami akcji Gra Roku 2008 były firmy: Electronic Arts Polska – wydawca gry Burnout Paradise The Ultimate Box oraz Microsoft Hardware – producent linii SideWinder.

Patron medialny

Patronat prasowy nad plebiscytem Gra Roku 2008 objęła gazeta codzienna DZIENNIK Polska Europa Świat.