Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 2 marca 2005, 12:14

autor: Marcin Pietrak

Sprawozdanie z turnieju CMR 2005

W dniach 25-27 lutego 2005 roku odbyła się w Warszawie druga edycja Mistrzostw Polski w Colin McRae Rally. Zawody rozegrano w jednej z sal kompleksu kinowego Silver Screen.

W dniach 25-27 lutego 2005 roku odbyła się w Warszawie druga edycja Mistrzostw Polski w Colin McRae Rally. Zawody rozegrano w jednej z sal kina Silver Screen. Miejsce to okazało się być trafnym wyborem, ponieważ w trakcie rozgrywek było wystarczająco dużo przestrzeni zarówno dla startujących graczy, jak i pojawiającej się początkowo w niewielkich ilościach, lecz z czasem dopisującej publiczności. Nieopodal był bar, w którym można było kupić zimne napoje oraz punkt gastronomiczny. Organizatorzy byli bardzo pomocni i radzili sobie z obowiązkami, jak należy, a uśmiechnięte hostessy swoimi krótkimi spódniczkami dodatkowo podnosiły temperaturę imprezy.

„Dobra organizacja, wszystko idzie sprawnie. Super wiara, fajnie że można się spotkać.” powiedział jeden z członków drużyny Legano Rally Team. Takie opinie wśród graczy przeważały do końca zawodów.

Rozgrzewka

Pierwszego oraz drugiego dnia odbywały się eliminacje poprzedzające półfinał i finał. Na tym szczeblu rozgrywek turniej był ogólnodostępny. Znaczy to, iż aby wystartować, wystarczyło dokonać zakupu biletu. Mało tego, każdy bilet uprawniał do jednokrotnego udziału w turnieju. Zatem osoby, którym się nie poszczęściło, mogły ponownie spróbować zaopatrując się w następną kartę wstępu kosztującą niewiele, bo pięć złotych. Rozwiązanie takie zdecydowanie sprzyjało nowicjuszom i graczom mniej utalentowanym.

Sędzia przy pracy.

Rywalizacja odbywała się na specjalnie przygotowanych do tego stanowiskach. Trzeba przyznać że robiły one wrażenie oraz, co najważniejsze, zapewniały odpowiedni komfort rozgrywki. Do każdego z nich przydzielono sędziego, którego zadaniem było baczenie, czy aby wszystko jest w porządku, spisywanie wyników i kontakt z sędzią głównym turnieju. Możliwości konfigurowania kierownicy oraz ustawień samochodu zależały bezpośrednio od fazy zawodów. W turnieju używano wozów klasy WRC. Najczęściej wybieranym autem zdawał się być Citroen Xsara.