Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 7 czerwca 2020, 11:29

Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę

„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.

Spis treści

Lumino City

  1. Rok wydania: 2014
  2. Producent: State of Play Games
  3. Gatunek: przygodówka logiczna

Mała dziewczynka, wyglądająca jak papierowa lalka, rusza na pomoc swemu porwanemu dziadkowi. Już sama oś fabuły sporo różni się od wałkowanego w grach motywu ratowania świata czy wygrywania wojen jednym karabinem. Lumino City to bowiem urocza produkcja pełna niezłych zagadek logicznych, która od razu urzeka stylem artystycznym.

Na pierwszy rzut oka przypomina projekty, jakie robi się w niższych klasach szkoły podstawowej, gdy z papieru, kleju, pudełek, słomek, kapsli i mnóstwa innych rzeczy tworzy się złożone konstrukcje. Autorzy gry rzeczywiście spędzili mnóstwo czasu, własnoręcznie budując wymyślony przez siebie świat, a potem przenosząc go na ekrany monitorów, co zaowocowało dość oryginalnym stylem grafiki 2,5D. Zwiedzamy tu przeróżne lokacje fantastycznej krainy z dziecięcej wyobraźni, opatrzone wcale nie tak prostymi zagadkami logicznymi. A jeśli komuś będzie mało Lumino City, jest jeszcze pierwsza część tej historii – Lume.

  1. Więcej o grze Lumino City

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

10 pięknych gier, w których wieje nudą
10 pięknych gier, w których wieje nudą

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych
PlayWay, skończyły się wam pomysły? Mamy dla Was kilka nowych

Słyszeliście o symulatorze kuriera, bezdomnego, Jezusa Chrystusa i mechanika broni pancernej? Mamy pomysły na kolejne gry, które mogłyby podbić rynek.

7 lat pracy, 45 000 rysunków i jeden hit – oto kulisy sukcesu Cuphead
7 lat pracy, 45 000 rysunków i jeden hit – oto kulisy sukcesu Cuphead

Cuphead okazał się jedną z najbardziej niezwykłych produkcji ostatnich lat. Styl lat 30., ręcznie rysowane animacje i wysoki poziom trudności przyciągnęły miliony graczy. Jedną z autorek sukcesu jest Tina Nawrocki, urodzona w Polsce.