Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 13 września 2004, 09:30

Konferencja prasowa NVIDII

9 września w Millenium Plaza w Warszawie firma NVIDIA zorganizowała konferencję prasową. Wydarzenie to jest o tyle istotne z punktu widzenia graczy komputerowych, gdyż w jej trakcie miała miejsce polska premiera nowej karty graficznej GeForce 6600 GT.

Zamiast wstępu, czyli oficjalna informacja prasowa

W dniach 8 i 9 września w Millenium Plaza w Warszawie firma NVIDIA spotkała się z polskimi dystrybutorami, OEMami, System Builderami i dziennikarzami. Spotkania prowadzili przedstawiciele NVIDII: Alain Tiquet – Marketing Director EMEA, Jens Neuscheafer – Product PR Manager CE/EE, Ottmar Knauer – Marketing Manager CE/EE, Thomas Mertens – Head Sales Manager CE/EE.

Zarówno Spotkanie Partnerów jak i Konferencja Prasowa odbyły się w związku z oficjalną polską premierą kart GF 6600 GT SLI oraz polskiej strony nvidia.pl. Zaprezentowano też po raz pierwszy w Polsce system zbudowany w technologii SLI oraz najnowsze dziecko Epic – silnik graficzny Unreal Engine 3 High, który pozwoli na stworzenie postaci złożonych z 8 milionów poligonów czy unikalnych cech terenu dzięki takim funcjom jak Phisic Asset Tool oraz Virtual Displacement Mapping.

Podczas konferencji prasowej próbki swoich najnowszych osiągnięć na chipsetach NVIDII przedstawili producenci kart i płyt graficznych, których obecnie jest 16. Pierwsze karty referencyjne zbudowane na GeForce 6600 pokazali m.in. przedstawiciele firm: Gainward i Pine. Wystawiały też swoje produkty firmy: Galaxy, Gigabyte, MSI i Palit.

GeForce 6 to seria przenosząca możliwości flagowej serii NVIDII GeForce 6800 GPU (obsługa Microsoft DirectX 9.0, technologie Shader Model 3.0 i UltraShadow II) na rynek zaawansowanych produktów atrakcyjnych cenowo (cena GeForce6600 GT – ok. 1000 zł). GeForce 6600, dzięki procesorowi video on-chip, jest również atrakcyjnym produktem dla domowych fanów video. Jednak najważniejszą rzeczą jest, że dwie karty mogą pracować w trybie SLI. Na konferencji wyjaśniono i zademonstrowano jak ten tryb działa.

Tryb SLI jest możliwy jedynie na kartach na PCI Express, jako że płyty główne mogą być wyposażone w dwa PICE x16 (2 porty AGP są niemożliwe). W tym trybie mamy dwie karty połączone mostkiem: „master" i „slave”. Do pierwszej podłączamy monitor i to ona wyświetla obraz. Najciekawsze jest, jak karty „dzielą się pracą”. Na pamiętnych VooDoo 2 – każda karta robiła co drugą linijkę obrazu, teraz jest inaczej. W przypadku SLI firmy NVIDIA to sterowniki decydują, która część wyświetlanego obrazu jest bardziej skomplikowana i wymaga dużej mocy i tę część przetwarza jedna karta. Tryb SLI możliwa podłączenie 4 monitorów (każda karta ma dwa złącza DVI) i zrobienia niezłego symulatora. Nie wymaga on specjalnych programów, czy modyfikowanych gier – wszystkim zajmują się sterowniki.

Przesłanie obu spotkań można sprowadzić do dwóch ważnych zdań: „nVidia zamierza być tam, gdzie jest wyświetlany chociaż jeden pixel”. Oznacza to wejście na rynek kamer, paneli, komórek etc. oraz... „dwie są lepsze niż jedna”, o czym wielu z Was zechce się zapewne przekonać.