Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 grudnia 2016, 10:32

autor: Michał Pajda

Podsumowanie roku 2016 - miesiąc po miesiącu

Rok 2016 to rok pełen niespodzianek – obserwowaliśmy zarówno spektakularne sukcesy, jak i sromotne porażki deweloperskie. Zebraliśmy więc najważniejsze wydarzenia świata growego z mijających dwunastu miesięcy. Podsumowanie czas zacząć.

Spis treści

LUTY

Nie jest to może Czas Białego Zimna, ale w lutym mróz potrafi dać się we znaki, więc o wychodzeniu z domów nie ma mowy! Dobrze, że twórcy zapewnili nam przynajmniej cztery genialne powody, by nie wyściubiać nosa z ciepłego mieszkania. Pierwszym z nich był dodatek The Following do polskiej gry Dying Light – przemodelował on sporą część rozgrywki, umożliwiając walkę na większe odległości oraz poruszanie się specjalnym pojazdem buggy.

Świetnie na rynku sprzedażowym radziły sobie również XCOM 2 (strategia turowa osadzona w świecie SF, której głównym plusem było powielenie dobrych rozwiązań z części pierwszej i zmodernizowanie tych, na które narzekali starzy wyjadacze) oraz American Truck Simulator (chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, na czym polega symulator ciężarówek, prawda?). Rocket League było ostatnim, niezwykle atrakcyjnym tytułem lutowym, wydanym głównie z myślą o rozgrywkach turniejowych – graczom bardzo spodobała się idea połączenia piłki nożnej i zdalnie sterowanych samochodów, dzięki czemu produkt – zaledwie w pół roku od premiery – uzyskał ponad 110 milionów przychodów ze sprzedaży.

W lutym pojawiło się również kilka interesujących wieści ze świata gier – przede wszystkim oczy wielu graczy zwróciły się w stronę Knights of the Old Republic: Apeiron będącego remakiem kultowego Star Wars: Knight of the Old Republic. Co ciekawe, produkcja ta powstaje przy wykorzystaniu technologii gwarantowanej przez Unreal Engine 4. Możemy liczyć również na wiele dodatków autorskich, które są dziełem twórców modyfikacji – w tym nowe misje czy lokacje. Jest więc na co czekać, choć do tej pory nie ujawniono niczego szczególnego – niemniej autorzy systematycznie wrzucają kolejne obrazki, aż po dziś dzień. Istnieje więc szansa, że nie jest to zwykła gra na emocjach setek tysięcy fanów.

Co poza tym? Genialny spot pokazujący trud walki z rakiem, nawiązujący do ciężkiej batalii toczonej w grze wideo. Opracowało go studio Platige Image, co już samo w sobie gwarantuje niezłą jakość. No i jeszcze Unreal World – gra, która trafiła do sprzedaży po 26 latach produkcji. Pomimo tak długiego procesu powstawania z pewnością znajdą się amatorzy oldskulu, którzy zapragną w nią zagrać.