Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 października 2014, 15:14

autor: Damian Pawlikowski

Największe przejęcia w branży gier - nie tylko Microsoft i Minecraft

Największe firmy w branży elektronicznej rozrywki są w stanie wydać naprawdę sporo pieniędzy na zakup mniejszych podmiotów, które następnie pomagają im w walce z konkurencją. Minecraft jest tego najlepszym przykładem.

Spis treści

Facebook

Koszyk: Oculus VR i Oculus Rift

Przedstawiać Facebooka nikomu z Was chyba nie trzeba. Jedni go kochają i nie wyobrażają sobie nawet wizyty w wychodku bez sprawdzenia powiadomień na "fejsie", inni wciąż jeszcze dziwią się, jak można założyć konto na równie niebezpiecznym portalu i uzależnić się od niego, niczym od błękitnego towaru Waltera White'a. Nic więc dziwnego, że gdy w marcu tego roku firma Marka Zuckerberga zakupiła spółkę Oculus VR za 2 miliardy dolarów w gotówce, gracze pokładający nadzieję w rewolucyjności gejmplejowych możliwości gogli Oculus Rift, pozielenieli z wściekłości. Z czym przede wszystkim kojarzy się Facebook? Brakiem prywatności i mnóstwem mniej lub bardziej potrzebnych opcji na socjalizowanie się z innymi użytkownikami. A kto głównie grywa w tytuły dostępne na portalu społecznościowym? Każuale, gracze niedzielni, nooby - innymi słowy nikt, komu zależałoby na dosłownym wejściu w środowisko gry, przeskoczeniu przez barierę ekranu aż do samego centrum wydarzeń. Nikt nam przecież nie wmówi, że aby udoskonalić doświadczenie trykania kryształków w Bejewled, albo sadzenia kalarepy w Farmville potrzebne nam będą gadżety do wirtualnej rzeczywistości. Spora część pierwotnie zaintrygowanych goglami VR po interwencji Facebooka spisała sprzęt na straty, a sama firma matka zaliczyła wyraźny spadek udziałów na giełdzie. Nawet sam John Carmack nie za bardzo widzi sensu w nabyciu wynalazku przez serwis społecznościowy, choć wierzy w roztropność jego kierowników, którzy wydali niemałe pieniądze na nieukończony jeszcze projekt. W kwietniu przyszłego roku, podczas premiery urządzonka, dowiemy się wreszcie, jak duży wpływ miały społecznościowe zakusy Zuckerberga na ostateczny kształt pełnego potencjału Oculus Rifta.

W konsolowym wyścigu zbrojeń to Microsoft jest na razie górą
W konsolowym wyścigu zbrojeń to Microsoft jest na razie górą

Najważniejszym wydarzeniem mijającego tygodnia była zapowiedź przejęcia firmy ZeniMax Media przez Microsoft. Tym jednym ruchem gigant z Redmond zademonstrował swoją siłę i pokazał, że nie będzie biernie przyglądać się poczynaniom Sony.

„Zieloni” szastają zielonymi. Zakup Bethesdy to genialny ruch Microsoftu
„Zieloni” szastają zielonymi. Zakup Bethesdy to genialny ruch Microsoftu

Nowy Fallout ominie PS5? Wczoraj bez żadnej zapowiedzi Microsoft ogłosił zakup ZeniMax Media, właściciela m.in. Bethesdy. Ten gigantyczny zakup może poważnie zmienić układ sił w branży gier.

Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?
Dlaczego Minecraft odcina się od Notcha – ojca kultowej gry?

Wygląda na to, że Microsoft nie chce mieć nic do czynienia z kontrowersyjnym ojcem Minecrafta. Czy rzeczywiście powodem jest kilka niepoprawnych politycznie tweetów?