Data wydania: 19 listopada 2006
Rayman Raving Rabbids to spin-offowa odsłona popularnej serii platformówek 3D, zawierająca 70 mini-gierek przygotowanych przez ekipę deweloperską koncernu Ubisoft. Tym razem tytułowy bohater, którego poczynaniami kieruje gracz, musi stawić czoła szalonym kórlikom, które dokonały inwazji na spokojną Krainę Snów.
GRYOnline
Gracze
Steam
Rayman Raving Rabbids to kolejna odsłona klasycznej serii animowanych gier zręcznościowo-platformowych z zabawnym Raymanem w roli głównej. Tym razem kolorowa kraina tytułowego bohatera została zaatakowana przez niezliczone zastępy szalonych królików z kosmosu. Naszym celem jest przechytrzenie futrzaków i uratowanie świata przed „zakróliczeniem”. Jak słusznie można się domyślać, motywy parodiujące przewijają się przez RRR dość często.
Gryzonie już od dawna szykowały się do realizacji swoich inwazyjnych zapędów, z rozmysłem konstruując i dopracowując w podziemnych laboratoriach plan ataku. Ostatnie lata spędziły na intensywnym rozmnażaniu się, mając zapewne w pamięci zasadę „nec Hercules contra plures” („nawet Herkules nie pomoże przeciw wielkiej liczbie”). Całe szczęście, nasz bohater Herkulesem nie jest, toteż owo powiedzonko go nie dotyczy – nie z takimi problemami Rayman dawał już sobie w przeszłości radę, oczywiście, korzystając z drobnej pomocy ze strony gracza. Tym razem nasz ulubieniec zostanie bezceremonialnie porwany i rzucony (dosłownie) na arenę sportową, gdzie na oczach króliczej braci będzie samotnie zmagać się z wszelkimi zadaniami, jakie małym paskudom przyjdą do głowy. Oczywiście, nie byłby sobą, gdyby równocześnie nie kombinował nad sposobem ucieczki, do czego wydatnie przyczynią się zdobywane przezeń trofea w postaci przepychaczy toaletowych.
Ta część przygód naszego ulubieńca wyjątkowo nie jest typową platformówką, ale serią sympatycznych minigierek, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Są to bowiem zarówno emocjonujące strzelanki i wyścigi, jak i gry siłowe czy wymagające precyzji, zręczności i refleksu, a nawet poczucia rytmu i słuchu muzycznego. A wszystko to podane w oryginalny i zabawnych sposób, wydobywający z niestrudzonego Raymana nawet najmniej spodziewane talenty, jak np. taneczny! Żywiołowe futerkowce kochają bowiem tańczyć i ubóstwiają różne gatunki muzyczne (rock, pop, hip-hop, disco). Rayman może zaś korzystać z zasobów garderoby i przebierać się w stosowne kostiumy, by następnie wskoczyć na parkiet i dosłownie oszołomić publikę umiejętnościami bywalca dyskotek. Nie zawsze jednak jest tak milutko. Nie da się bowiem uniknąć bezpośrednich starć z króliczymi hordami, podczas których niestrudzone futrzaki w zatrważających ilościach atakują z powietrza, lądu a nawet spod wody. Wśród króliczych zastępów wyróżniamy kilka rodzajów demonicznych gryzoni, przy czym każdy odznacza się różnymi cechami szczególnymi (wielkością, kolorem, rodzajem uzbrojenia) i jest groźny na swój sposób.
Cała rozgrywka umiejscowiona jest w niezwykle barwnym, bajkowym świecie, gdzie poruszamy się zarówno po otwartych przestrzeniach jak i w obrębie małych ograniczonych lokacji. Szata graficzna utrzymana jest w rysunkowym stylu, charakterystycznym dla filmów animowanych. Program nie daje nam zbyt wiele swobody w wyborze wyzwań, co owocuje pewną liniowością akcji. Jednakże, dotyczy to tylko wątku głównego, natomiast po nastawionych na rywalizację i współdziałanie trybach pobocznych, możemy poruszać się z pełną dowolnością. Poprawiając swoje wyniki, zdobywamy punkty, których stosowna ilość odblokowuje liczne bonusy w postaci komicznych filmików z życia królików. Humor, piękne animacje i feeria barw to prawdziwe atuty tego tytułu. Ucieszy to zapewne młodszych użytkowników, gdyż to przede wszystkim do nich skierowana jest omawiana pozycja.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 8 grudnia 2006
Nintendo Wii 19 listopada 2006
PlayStation 2 5 grudnia 2006
GameCube Anulowana
PlayStation 3 Anulowana
Xbox Anulowana
Xbox 360 13 kwietnia 2007
Nintendo DS 6 marca 2007
Producent: Ubisoft Sofia
Wydawca: Ubisoft
20GIER
Popularna wśród graczy (niezależnie od wieku) wieku seria platformówek z sympatycznym stworkiem w roli tytułowej. Twórcą cyklu jest francuski projektant gier Michel Ancel. Marka należy do koncernu Ubisoft, a nad jej rozwojem czuwa przede wszystkim studio Ubisoft Montpellier.
Recenzja GRYOnline
Jeśli więc na Twej drodze stanie białe, pozornie niewinnie wyglądające, uszate żyjątko, nie zastanawiaj się, tylko przepychaczem zatkaj mu otwór gębowy, zanim Twoje uszy zostaną trwale nadwyrężone dźwiękiem o koszmarnie przenikliwej częstotliwości.
26 lipca 2006
Zapowiada się na to, że posiadacze Nintendo Wii dostaną grę, która może okazać się – jeśli nie rewolucyjna, to być może rewelacyjna. Autorzy skupili się na edycji przeznaczonej dla Wii chcąc w najlepszy możliwy sposób wykorzystać możliwości kontrolera.
Do 23 stycznia w Ubisoft Store zdobędziecie za darmo grę Rayman Raving Rabbids.
gry
Agnieszka Adamus
20 stycznia 2023
O tym, że Ubisoft szykuje kolejną grę o szalonych kórlikach, wiedzieliśmy już jakiś czas temu. Teraz tytuł został oficjalnie zapowiedziany na konsolę Wii. Według planu produkcja miałaby pojawić się na wakacje tego roku. Za stworzenie dzieła odpowiada studio Ubisoft Montpellier, znane między innymi z Beyond Good & Evil, elektronicznej wersji King Konga oraz poprzednich odsłon przygód długouchych.
gry
Szymon Liebert
10 kwietnia 2009
Są białe, głupie, złośliwe i strasznie krzyczą. Szalone Kórliki po raz pierwszy nawiedziły Ziemię i dały się we znaki Raymanowi już w 2006 roku. Po kolejnych dwóch tytułach z białymi szkodnikami przychodzi czas na czwarty, w którym kórliki nareszcie wrócą do domu.
gry
Filip Grabski
5 kwietnia 2009
Już w październiku zeszłego roku Ubisoft zarejestrował nazwę Rabbids Go Home w kategorii produktów/marek - „game software”. Kolejne przecieki potwierdzają, że szykowana jest nowa część tej składanki mini-gier.
gry
Piotr Bodera
20 lutego 2009
W sieci pojawił się teaser trailer z jednym ze znanych z Rayman Raving Rabbids kórlików. Prawdopodobnie możemy więc spodziewać się nadejścia kolejnej, trzeciej już odsłony cyklu. W sympatycznym filimku zobaczymy tegoż stworka na swój sposób robiącego użytek z Wii Balance Board.
gry
Dorota Drużko
30 kwietnia 2008
Wszyscy lubią dostać coś za darmo – o ile oczywiście nie wpływa to negatywnie na psychiczne lub fizyczne zdrowie osób bezpośrednio zainteresowanych. Takiego niebezpieczeństwa nie ma w przypadku ostatniej inicjatywy serwisu FilePlanet, który udostępnił swym użytkownikom trzy pełne wersje gier. Stosunkowo nowych, warto dodać.
gry
Piotr Doroń
2 września 2007
Pierwszy etap Ubi Days Paris 2007 przyniósł nam oficjalną i cokolwiek lakoniczną zapowiedź kontynuacji Rayman Raving Rabbids. Druga część tej branżowej imprezy, zorganizowanej we francuskiej stolicy przez Ubisoft Entertainment, dostarczyła szczegółowych informacji i premierowych obrazków, reklamujących nowe perypetie Raymana i Szalonych Kórlików.
gry
Radosław Grabowski
23 maja 2007
Tak jak napisaliśmy w ubiegły piątek, w planie wydawniczym Ubisoft Entertainment znajduje się kontynuacja zwariowanej gry pt. Rayman Raving Rabbids. Sequel oficjalnie ujawniono podczas konferencji w ramach Ubi Days Paris 2007, zapowiadając premierę na dwóch platformach sprzętowych – Wii i Nintendo DS.
gry
Radosław Grabowski
23 maja 2007
Tylko cztery dni dzielą nas od imprezy o nazwie Ubi Days Paris 2007, którą zorganizuje korporacja Ubisoft Entertainment w stolicy Francji – pisaliśmy o tym przedwczoraj. Właśnie natrafiliśmy na pewne informacje, pozwalające przypuszczać, że w przyszłym tygodniu nad Sekwaną zostanie oficjalnie ujawniony sequel jednej z najzabawniejszych gier, wydanych w ciągu ostatniego półrocza.
gry
Radosław Grabowski
18 maja 2007
Gra Rayman Raving Rabbids najbardziej przypadła do gustu posiadaczom Wii. Nic dziwnego, skoro ten zbiór sympatycznych i śmiesznych mini gierek w pełni wykorzystuje możliwości oryginalnego kontrolera. Wersje na PC i PS2 nie dawały już tyle radości, ponieważ zastosowano w nich standardowy rodzaj sterowania (klawiatura, pad).
gry
Artur Falkowski
15 lutego 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Rayman Szalone Kórliki.
Wymagania sprzętowe gry Rayman Szalone Kórliki:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 5700 lub lepsza).
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1710 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1664 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Anna Nowopolska
Recenzent GRYOnline.pl
2006.12.29
Jeśli więc na Twej drodze stanie białe, pozornie niewinnie wyglądające, uszate żyjątko, nie zastanawiaj się, tylko przepychaczem zatkaj mu otwór gębowy, zanim Twoje uszy zostaną trwale nadwyrężone dźwiękiem o koszmarnie przenikliwej częstotliwości.
kęsik
Ekspert
2016.03.18
zabojczy345 Konsul
Jedyna poza GBA słuszna wersja tej gry. Mimo wszystko do GameBoya się nie umywa.
Macieyon Chorąży
Pamiętam, jak grałem na oryginale, kiedy byłem młody. Po przejściu oryginalnego Raymana 3 jakieś kilkanaście razy do "czwórki" podszedłem z ogromnym entuzjazmem. Kiedy Ray wszedł na arenę kórlików byłem pod wrażeniem grafiki i nie mogłem się doczekać aż zacznę biegać, skakać tłuc jakieś mroklumy, czy też kórliki, wykorzystując moce jak w trójce itp. Po przejściu kilku minigierek w grze postanowiłem być cierpliwy i do samego końca przejść je. Poważnie wierzyłem, że po wydostaniu się z kanciapy, w której Rayman był uwięziony przez kórliki, wreszcie zacznie się prawdziwa akcja gry, spotkam Globoxa i zaczniemy tłuc jakichś niemilców. Po wyjściu pojawił się krótki filmik i... napisy końcowe. Rozczarowanie było ogromne i tak też pamiętam tą grę. Jako rozczarowanie.
deton24 Pretorianin
Odradzam komukolwiek grania w wersję pecetową. Lepiej grajcie na wersji Wii do emulacji na Dolphin albo ew. X360 na Xenii. W co najmniej tej pierwszej jest możliwość szybkiego zapisu. Konieczność ciągłego powtarzania całej sekwencji, i oglądania nudnych intr za każdym razem sztucznie wydłuża grę i irytuje. A tak, może byłaby zjadliwa. Może jestem zmęczony, ale wymaksować tej gry za nic nie mogę, jak teraz jestem zmęczony, bo niektóre mini gry do bólu polegają na refleksie. Zostały mi trzy ze wszystkich, ale nie to nie przeszkadza w ukończeniu gry do wyświetlenia napisów końcowych.
Ogólnie z relaksującej rozgrywki z humorem szybko przeradza się to wszystko w irytację i powtarzalność i poczucie marnowania czasu. Ot połowa tych gierek równocześnie mogłaby śmigać w przeglądarce.
I warto wspomnieć, że używanie hacka z PCGamingWiki na widescreen powoduje problemy z polem widzenia w niektórych mini gierkach. Możliwe, że przy obracaniu mózgowiem z kulką, może też przy tańcu, tego drugiego nie jestem pewien.
dragonslayer Legionista
Ogólnie lubię serię rayman ale tę część z bólem ukończyłem pod świetnej dwójce i trójce dostaliśmy grę która moim zdaniem zeszmaciła tę serię zamiast platformówki dostaliśmy jakąś grę której połowa się składa z minigierek które są momentami trudne. tutaj nie chodzi oto że nie polecam tej gry dlatego że jest trudna tylko dlatego że gra odchodzi schematów poprzednich części a zamiast tego mogliśmy dostać platformówkę 3d o nazwie rayman 4. Na szczęście origins i legends były lepsze od tej części.