Data wydania: 14 kwietnia 2005
Klasyczna gra przygodowa wyprodukowana przez firmę Microids, która jest odpowiedzialna za powstanie serii „Syberia”. „Still Life” prezentuje scenariusz, który z powodzeniem mógłby zostać wykorzystany do wyprodukowania klasycznego filmu akcji.
GRYOnline
Gracze
Steam
Klasyczna gra przygodowa wyprodukowana przez firmę Microids, która jest odpowiedzialna za powstanie serii „Syberia”. „Still Life” prezentuje scenariusz, który z powodzeniem mógłby zostać wykorzystany do wyprodukowania klasycznego filmu akcji.
Fabuła gry koncentruje się na dwóch postaciach. Gracz nie steruje jednak nimi jednocześnie. Rozpoczynając zabawę poznaje Victorię McPherson, młodą agentkę FBI. Aktualnie rozwiązuje ona sprawę pięciu tajemniczych morderstw w Chicago. W pewnym momencie gry odwiedza ona dom swego dziadka, który również pracował dla FBI. Odkrywa tam nowe ślady dotyczące seryjnego mordercy, którego próbuje wytropić. Okazuje się, iż identycznych morderstw dokonano kilkadziesiąt lat temu w Pradze. W tym momencie akcja gry przenosi nas do roku 1929. Gracz przejmuje kontrolę nad dziadkiem Victorii. Cała zabawa polega na skojarzeniu podobieństw pomiędzy ich śledztwami, co pozwoli na wytropienie seryjnego mordercy.
„Still Life” działa na ulepszonym enginie drugiej części „Syberii”, a oprawę wizualną są odpowiedzialni Ci sami ludzie. Z istotnych innowacji warto wymienić generowaną w czasie rzeczywistym grę cieni oraz trójwymiarowy inwentarz. Gracz może oglądać zdobyte przedmioty pod dowolnym kątem czy na przykład zbliżać kamerę w celu wyszukania dodatkowych śladów. Pozostałe elementy grafiki pozostały jednak niezmienione. Gracz w dalszym ciągu porusza się po dwuwymiarowych tłach. Należy dodać, iż w trakcie rozgrywki odwiedza wiele ciekawych miejsc. Znaczną część gry osadzono w Pradze. Z racji wykonywanej pracy Victoria często odwiedza też centralną kwaterę FBI. Cała zabawa została podzielona na siedem dużych rozdziałów, fabułę wzbogacono licznymi filmikami przerywnikowymi (FMV).
Dość nietypowo prezentują się dialogi. Gracz może próbować podejścia prywatnego lub czysto służbowego. W zależności od dokonanego wyboru rozmowa może mieć zupełnie inny przebieg. Z racji tego, iż mamy do czynienia z przygodówką istotną rolę odgrywa rozwiązywanie zagadek. Gracz musi ponadto zbierać dowody w celu dalszej analizy. Warto zaznaczyć, iż gra nie jest obsługiwana wyłącznie przy użyciu myszy i równie dobrze można wykorzystać w tym celu klawiaturę.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 14 kwietnia 2005
Xbox 3 czerwca 2005
Producent: Microids/Anuman Interactive
Wydawca: Dreamcatcher / The Adventure Comp.
Recenzja GRYOnline
Victoria, doświadczona agentka FBI, od dłuższego już czasu prowadzi skomplikowane dochodzenie. Jego efektem ma być wykrycie osobnika, który w sposób niezwykle okrutny i bezwzględny morduje kobiety. Zbrodniarz ten ma już na koncie cztery ofiary...
12 marca 2010
Wiele wydano już gier, traktujących o mordercach - seryjnych, psychopatycznych, maniakalnych itd. Postanowiliśmy bliżej przejrzeć się temu tematowi w naszym najnowszym artykule.
19 października 2007
Komu z was na widok słów „gra z supermarketu” włos się jeży na głowie? A może na krok w stronę wielkiego wora z promocją reagujecie alergią?
26 października 2004
Victoria skończyła z wyróżnieniem psychologię i kryminalistykę na uniwersytecie w Quantico. Po studiach tworzyła portrety psychologiczne seryjnych morderców i gwałcicieli. Doskonałe wyniki w pracy sprawiły, że szybko awansowała na terenową agentkę FBI.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: przejęcie twórców Syberii, Amerzone oraz Still Life, dodatek DLC i aktualizacja Fight Night Round 4, banowanie graczy pecetowej wersji Modern Warfare 2 i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
30 listopada 2009
W listopadzie przyszłego roku dowiemy się wreszcie kto był mordercą w grze przygodowej Still Life. Odpowiedź na nurtujące fanów pytanie zostanie udzielona w drugiej odsłonie cyklu, którą wczoraj oficjalnie zapowiedziała francuska firma Microids.
gry
Krystian Smoszna
7 grudnia 2007
Firma The Adventure Company podała właśnie do wiadomości, że tak jak wcześniej zapowiadała, tak też się stało i najnowsza przygodówka wyprodukowana przez zespół developerski Microids, czyli gra Still Life trafiła już do sklepów w Północnej Ameryce. Niestety dalej nie wiadomo, kiedy i czy ten tytuł pojawi się u nas.
gry
Karolina Talaga
18 kwietnia 2005
Mimo obaw związanych z wykupieniem przez UbiSoft kanadyjskiego oddziału firmy Microids, tej ostatniej bez problemów udało się dotrzymać terminu wydania przygodówki o nazwie Still Life. Gra osiągnęła właśnie „złoty” status i zgodnie z planem, trafi na amerykański rynek już za dwa tygodnie.
gry
Krystian Smoszna
1 kwietnia 2005
W biznesie nie ma miejsca na sentymenty – tak można by podsumować próby przejęcia większościowego pakietu akcji UbiSoft przez koncern Electronic Arts. Francuska firma wzbudziła w wielu z Was ogromną sympatię wysiłkami, jakie podejmowała, aby odsunąć dalsze niebezpieczeństwa. Tymczasem UbiSoft idzie tą samą drogą co konkurent zza Oceanu, tyle że bardziej humanitarną.
pozostałe
Krystian Smoszna
3 marca 2005
Dziś mamy dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów gier przygodowych. Kanadyjska firma Microids, czyli twórcy nowej produkcji pt. Still Life, zapowiadała w zeszłym tygodniu publikację wersji demonstracyjnej tej gry. Tak też się stało i dziś o godzinie 16 na Oficjalnej Stronie Gry pojawi się demo tej przygodówki.
gry
Karolina Talaga
1 marca 2005
Jeśli jesteście entuzjastami przygodówek, to zapewne dobrze wspominacie Post Mortem oraz obie części cyklu Syberia. Owe marki powstały dzięki staraniom ludzi z kanadyjskiej firmy developerskiej Microids, która opracowuje obecnie zupełnie nowy produkt elektroniczno-rozrywkowy o nazwie Still Life. Na oficjalnej internetowej witrynie tego projektu trwa odliczanie przed ukazaniem się wersji demo.
gry
Radosław Grabowski
26 lutego 2005
Popularne pliki do pobrania do gry Still Life.
Wymagania sprzętowe gry Still Life:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 800 MHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 600 MB HDD, Windows 98/Me/2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1079 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 831 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Bolesław Wójtowicz
Recenzent GRYOnline.pl
2005.07.13
Victoria, doświadczona agentka FBI, od dłuższego już czasu prowadzi skomplikowane dochodzenie. Jego efektem ma być wykrycie osobnika, który w sposób niezwykle okrutny i bezwzględny morduje kobiety. Zbrodniarz ten ma już na koncie cztery ofiary...
gutosaw
Ekspert
2023.05.14
+++Świetne powiązanie morderstw ze sztuką ++Granie dwiema ciekawymi i dość zróżnicowanymi postaciami ++Dość ciekawa historia i motywacja mordercy ++Łatwo podążać za fabułą i wykorzystać to do wnioskowania w zagadkach +Charakter obu miast +Większość zagadek jest ciekawa z wyważonym poziomem trudności --Zagadki są szalenie nienaturalne --Brak zakończenia --Plot armour -Niektóre interaktywne elementy w ogóle się nie wyróżniają z otoczenia -Niektóre zagadki są dość nielogiczne -Niesatysfakcjonujące rozwiązanie historii z przeszłości -Postaci poboczne są tylko dodatkiem
Orzech
Ekspert
2022.06.20
Wypisz, wymaluj typowy point and click jakich w latach dwutysięcznych sporo produkowano, ten akurat na tle kolegów po fachu wyróżnia się dużą ilością trupów. Swego czasu doświadczyłem małej fascynacji tym gatunkiem gier i sporo ich ogrywałem, postanowiłem spróbować wrócić do nich na krótką chwilę, w Still Life jestem w trzecim chapterze i w zasadzie już podziękuję. Mimo gęstego klimatu nie jestem w stanie się zaangażować, a jak w takiej grze pojawia się znudzenie i ochota na skipowanie dialogów to dalsza gra zdaje się nie mieć sensu.
1up
Ekspert
2015.07.04
Still Life to prawdziwie artystyczny kryminał dla dorosłych. Plusy... Świetne wprowadzenie filmowe z Requiem Mozarta w tle oraz dynamiczne, pełne dramatyzmu cut-scenki. Na pierwszy plan wychodzi mroczna, dojrzała opowieść, w której to możemy poznać od kuchni pracę detektywa oraz dokumentację związaną z zabójstwami. Dodam, że naprawdę dobrze przemyślano inwentarz. Mechanika zbierania dowodów jest logiczna. Wcielanie się w agentkę PcPherson również zrealizowano nadzwyczaj sprawnie, przy czym nawet podróżowanie odbywa się błyskawicznie. Wszelkie animacje wykonano starannie, toteż przyjemnie się na to patrzy. Podobała mi się zwarta fabuła, gdzie występują logiczne następstwa zdarzeń, a akcja potrafi z niezwykłą gracją przenieść się w przeszłość. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o barwnych postaciach. Przygoda zajęła mi kilkanaście godzin i ani przez chwilę nie była zniechęcająca. Zagadki w grze wymagają kombinowania i nieraz trzeba zapisać coś na kartce, co osobiście uwielbiam. Poziom skomplikowania jest dobrze wyważony, ale co najważniejsze, łamigłówki dają satysfakcję. Szczególnie przypadły mi do gustu wszelkie poetyckie sformułowania do analizy. Tak w ogóle to bardzo zainteresowała mnie tematyka sztuki i przedstawione w grze obrazy, które uwieczniłem sobie w postaci screenshotów. Lokacje, które dane jest nam przemierzać, są dopracowane i megaklimatyczne. Kwestią, na którą chciałbym zwrócić szczególną uwagę jest polonizacja. Brawa należą się zarówno za przygotowanie nagrań, jak i tłumaczeń tekstów, opisów, a nawet elementów otoczenia. Znakomicie brzmią dialogi – naturalne i swojskie, w których nierzadko padają wulgaryzmy. Dodaje to tylko uroku do i tak bardzo ciekawych rozmów bohaterów. Minusy... Mało interesujące tło muzyczne oraz nierówny poziom dźwięku. W przypadku tego drugiego nieustannie zmuszany byłem do korzystania z regulacji głośności, bo kwestie mówione są na przemian albo ledwo słyszalne albo zbyt hałaśliwe. Rzuca się w oczy dość niska ogólna jakość grafiki oraz lekkie rwanie animacji. Co do wspomnianych wcześniej zagadek mam jedno zastrzeżenie. Nie ma do nich objaśnień, więc czasami nie do końca wiadomo o co w danym przypadku chodzi. Niekiedy też niezrozumiała była dla mnie kolejność postępowania z użyciem obiektów. Są to jednak sporadyczne sytuacje, które w ogólnym rozrachunku przestają mieć znaczenie. Still Life jest bowiem solidną przygodówką, przy której trochę się nagłowiłem i naprawdę miło spędziłem czas. Moja ocena – 8.0/10
MadtPL
Ekspert
2018.12.07
Butryk89
Ekspert
2018.09.13
gutosaw Konsul
+++Świetne powiązanie morderstw ze sztuką
++Granie dwiema ciekawymi i dość zróżnicowanymi postaciami
++Dość ciekawa historia i motywacja mordercy
++Łatwo podążać za fabułą i wykorzystać to do wnioskowania w zagadkach
+Charakter obu miast
+Większość zagadek jest ciekawa z wyważonym poziomem trudności
--Zagadki są szalenie nienaturalne
--Brak zakończenia
--Plot armour
-Niektóre interaktywne elementy w ogóle się nie wyróżniają z otoczenia
-Niektóre zagadki są dość nielogiczne
-Niesatysfakcjonujące rozwiązanie historii z przeszłości
-Postaci poboczne są tylko dodatkiem
Orzech Centurion
Wypisz, wymaluj typowy point and click jakich w latach dwutysięcznych sporo produkowano, ten akurat na tle kolegów po fachu wyróżnia się dużą ilością trupów. Swego czasu doświadczyłem małej fascynacji tym gatunkiem gier i sporo ich ogrywałem, postanowiłem spróbować wrócić do nich na krótką chwilę, w Still Life jestem w trzecim chapterze i w zasadzie już podziękuję. Mimo gęstego klimatu nie jestem w stanie się zaangażować, a jak w takiej grze pojawia się znudzenie i ochota na skipowanie dialogów to dalsza gra zdaje się nie mieć sensu.
Saturno Legionista
Dla fanów Still Life polecam krótki dokument o ciekawostkach, aluzjach i nawiązaniach z gry. Filmik dostępny na kanale Przygodomanii:
TradexMaker Konsul
Z początku wydawała się naprawdę przyjemną i dobrą grą ale wszystko zniszczyły absurdalne zagadki i łamigłówki, które są zwyczajnie zbyt trudne i zajmują większość czasu "gry". Gra nie daje żadnych podpowiedzi więc czasem trzeba latać po wszystkich lokacjach żeby zapleść jakiś przedmiot albo by posunąć grę na przód. Lokacje mogły być ładniej zrobione, śnieg który pada tylko na pierwszym planie też słabo się prezentuje.