Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

The Bureau: XCOM Declassified PS3

Trzecioosobowa strzelanina taktyczna z elementami RPG, stanowiąca całkowicie nowe spojrzenie na kultową serię strategii turowych studia Microprose. Za produkcję tytułu odpowiada studio 2K Marin. Akcja The Bureau: XCOM Declassified osadzona została w latach 60. XX wieku, gdy w najgorętszych momentach zimnej wojny sprawy komplikuje dodatkowo inwazja z kosmosu.

Akcji, TPP, science fiction, taktyczne, TPS, lata 60. i 70. XX wieku.

The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-06-20 - 264438The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-06-20 - 264437The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-06-20 - 264436The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-06-20 - 264435The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-05-13 - 261044The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-05-13 - 261043The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-05-13 - 261042The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-05-13 - 261041The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-05-13 - 261040

2K Marin | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry The Bureau: XCOM Declassified | PS3

20sierpnia2013

23sierpnia2013

premiera PL

Sony PlayStation 3
Okładka The Bureau: XCOM Declassified (PS3)
The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified to nieco odmienne spojrzenie na popularną markę gier strategicznych, w której kierowaliśmy elitarną jednostką do walki z obcymi. Tym razem mamy do czynienia z trzecioosobową strzelaniną taktyczną. W ten sposób twórcy chcieli przenieść graczy z fotela wszechwiedzącego dowódcy w buty pojedynczego żołnierza. Grę zrealizowało studio 2K Marin, czyli zespół odpowiedzialny m.in. za Bioshock 2.

Tytuł ukazuje początki organizacji XCOM, która pierwotnie nosiła nazwę Biuro. Została ona powołana przez rząd amerykański w 1962 roku, gdy cały świat drżał w obliczu wiszącej na włosku wojny nuklearnej. Głównym zadaniem protoplastów XCOM-u była ochrona obywateli USA przed szkodliwymi informacjami napływającymi z ZSRR. Zmieniło się to w chwili, gdy zagrożeniem numer jeden stała się cywilizacja pozaziemska.

Głównym wrogiem XCOM-u, jak i całej ludzkości, jest rasa kosmitów zwanych zudjari. By przetrwać, żerują oni na różnych planetach – w końcu ich uwagę przykuła Ziemia. Ponieważ zudjari są bliscy wymarcia, do walki z ludźmi wysyłają zniewoloną rasę kosmitów, znanych z gry XCOM: Enemy Unknown, choć sami też pojawiają się na polach bitwy w postaci jednostek elitarnych.

Gracz rusza na ratunek ludzkości w skórze Williama Cartera, który osobiście prowadzi do akcji trzyosobowy zespół. Jego zadaniem jest dotarcie do miejsc, gdzie odnotowano obecność kosmitów i pozbycie się zagrożenia przy pomocy siłowych rozwiązań. Choć w grze zajmujemy się przede wszystkim strzelaniem do obcych, duże znaczenie ma dobranie odpowiedniej taktyki. Pomocna w tym jest kamera zawieszona nad ramieniem postaci, system wydawania poleceń oraz osłony terenowe. Zawsze warto rozglądać się za zaawansowaną bronią obcych, którą można śmiało użyć przeciw byłym właścicielom. Nierzadko efekty takich pukawek daleko odbiegają od technologii ludzkiej i stanowią nieocenioną pomoc w boju.

Przed wyruszeniem na misję wybieramy dwóch członków drużyny, podzielonych na cztery klasy: zwiadowca skupia się na zadawaniu obrażeń, technik zajmuje się sprzętem bojowym (takim jak wieżyczki, czy miny), żołnierz wsparcia poprawia statystyki obronne kolegów, a komandos koncentruje na sobie uwagę wroga. Podczas starć możemy spowolnić czas i wydawać kompanom szczegółowe rozkazy dotyczące ruchu, ataku, bądź użycia zdolności specjalnych. Należy przy tym pamiętać, że wirtualni towarzysze nie są nieśmiertelni. Gdy zostaną powaleni, trzeba szybko im pomóc, inaczej umrą na dobre. Jest to dotkliwa strata, ponieważ członkowie zespołu awansują na kolejne poziomy doświadczenia i zyskują nowe zdolności.

Po każdej misji trafiamy do siedziby XCOM-u. Tam rozmawiamy z pracownikami biura i wybieramy misje, w których chcemy wziąć udział. Operacje podzielono na fabularne, poboczne oraz takie, na które wysyłamy członków zespołu. W czasie zadań należących do głównego wątku bywają sytuacje, w których Carter musi zdecydować o czyimś losie lub dokonać innego, niełatwego wyboru.

The Bureau: XCOM Declassified  działa na silniku Unreal Engine 3.0. W oczy rzuca się sporo elementów charakterystycznych dla lat 60-tych ubiegłego wieku, kontrastujących z motywami rodem z science fiction.

Wbrew popularnym trendom, The Bureau: XCOM Declassified skupia się w całości na rozgrywce solowej i tym samym, pozbawiona jest jakiejkolwiek formy trybu wieloosobowego, czy kooperacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.1 / 10 na podstawie 33 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.0 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,90 PLN

Gry podobne do The Bureau: XCOM Declassified

Klasyfikacja PEGI The Bureau: XCOM Declassified

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
The Bureau: XCOM Declassified do zdobycia za darmo
The Bureau: XCOM Declassified do zdobycia za darmo

wiadomość30 listopada 2017

The Bureau: XCOM Declassified nie było hitem sprzedażowym, jednak gra miała swoje momenty. Macie okazję, by organoleptycznie sprawdzić, dlaczego jest to wciąż warta uwagi pozycja – tytuł został bowiem udostępniony za darmo w Humble Store.

Liczne zwolnienia u twórców BioShocka 2 i The Bureau. Mówi się o likwidacji studia
Liczne zwolnienia u twórców BioShocka 2 i The Bureau. Mówi się o likwidacji studia

wiadomość18 października 2013

Firma 2K poinformowała o zwolnieniu pewnej części personelu zatrudnionego w 2K Marin, czyli studiu odpowiedzialnym głównie za BioShocka 2 i The Bureau. Co gorsza, nieoficjalne źródła donoszą, że w istocie zespół praktycznie przestał istnieć.

Wieści ze świata (The Bureau: XCOM Declassified, City of Titans) 3/10/13
Wieści ze świata (The Bureau: XCOM Declassified, City of Titans) 3/10/13

wiadomość3 października 2013

Dziś piszemy m.in. o dodatku DLC do The Bureau: XCOM Declassified, zbiórce pieniędzy na stworzenie gry City of Titans, a także zdjęciu prezentującym pecetową wersję Metal Gear Rising: Revengeance. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

The Bureau: XCOM Declassified trafiło do polskich sklepów
The Bureau: XCOM Declassified trafiło do polskich sklepów

wiadomość23 sierpnia 2013

The Bureau: XCOM Declassified, najnowsza produkcja studia 2K Marin, wylądowało na półkach polskich sklepów. Tytuł ukazał się w angielskiej wersji językowej na wszystkich platformach sprzętowych.

The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze
The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze

wiadomość16 sierpnia 2013

Ukończenie The Bureau: XCOM Declassified zajmie graczom średnio 10-15 godzin, ale ten czas zostanie dwukrotnie wydłużony, jeśli nie skupimy się wyłącznie na głównym wątku fabularnym. Potwierdzono, że gra otrzyma po premierze kolejne dodatki DLC – już trwają nad nimi prace.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
03.06.2011 14:33

Fajnie że będzie na PS3

28.08.2011 11:04
👍
odpowiedz
mafiamix
2
Junior

zapowiada się na lekki powiew świeżości, z naciskiem na "lekki"

26.04.2013 08:58
odpowiedz
Sirh
29
Chorąży

Czy ta gra wyjdzie kiedykolwiek? Szczerze wątpie

12.05.2013 09:40
😐
odpowiedz
SanBartonio
16
Pretorianin
6.0

Tą gre zapowiadaja już bodajże od 2007 roku?jak nie wcześniej, być może sie myle. Z początku miała być tylko na PC i XBOX ,potem zapowiedzieli na PS3 na rok 2011, teraz minęło juz ponad 6 lat od zapowiedzi.A grze nadal brakuje czegoś nadzwyczajnego.Dlatego niewiem czy warto ją kupować.

21.07.2013 16:28
odpowiedz
Winch2005
64
Pretorianin

Wielkiego hitu, w każdym możliwym aspekcie, z tej gry nie będzie. Jednak screenshoty mają swój urok i trącą fajnym klimacikiem. Myślę że będzie warto sprawdzić ten tytuł.

25.08.2013 15:16
odpowiedz
quartiks
26
Chorąży
3.0

Jako fan Mass Effect uważam ze porównanie tego czegoś zwanego The Bureau: XCOM Declassified do wcześniej wymienionej gry to łagodnie mówiąc pomyłka. Odnośnie wydawania w naszym kraju gier w innych językach niż Polski to olewanie polskich graczy. Nie piszmy bzdur ze trzeba uczyć się angielskiego, bo nie o to chodzi. Sam potrafię porozumieć się w tym języku ale tak uważam. Płacimy (niekiedy i nie wszyscy) duże pieniądze za grę a wydawcy mają to i nas w du....ie. Odnośnie The Bureau: XCOM Declassified gra słaba nawet jak na PS3

23.12.2013 05:01
odpowiedz
strelnikov
80
Senator

nie no ta gra to totalna porazka - ocena powyżej (3/10) jest i tak bardzo lagodna... nie ma co kupować nawet jak stanieje do 1 EUR - szkoda czasu.

07.11.2015 06:25
odpowiedz
pr0lame
2
Junior

W morzu shooterow na ps3 ta gra to naprawdę miła odmiana, na veteranie może być wyzwaniem. Walki odbywają się w terenie dającym duże możliwości taktyczne i wydawanie rozkazów kompanom jest naprawdę konieczne.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze