Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

The Bureau: XCOM Declassified XBOX 360

Trzecioosobowa strzelanina taktyczna z elementami RPG, stanowiąca całkowicie nowe spojrzenie na kultową serię strategii turowych studia Microprose. Za produkcję tytułu odpowiada studio 2K Marin. Akcja The Bureau: XCOM Declassified osadzona została w latach 60. XX wieku, gdy w najgorętszych momentach zimnej wojny sprawy komplikuje dodatkowo inwazja z kosmosu.

Akcji, lata 60. i 70. XX wieku, science fiction, taktyczne, TPP, TPS.

The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-09 - 271155The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-09 - 271154The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-03 - 270674The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-03 - 270673The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-03 - 270672The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-10-03 - 270671The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-07-22 - 266569The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-07-22 - 266568The Bureau: XCOM Declassified - screen - 2013-07-22 - 266567

2K Marin | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry The Bureau: XCOM Declassified | X360

20sierpnia2013

23sierpnia2013

premiera PL

Microsoft Xbox 360
Okładka The Bureau: XCOM Declassified (X360)
The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified to nieco odmienne spojrzenie na popularną markę gier strategicznych, w której kierowaliśmy elitarną jednostką do walki z obcymi. Tym razem mamy do czynienia z trzecioosobową strzelaniną taktyczną. W ten sposób twórcy chcieli przenieść graczy z fotela wszechwiedzącego dowódcy w buty pojedynczego żołnierza. Grę zrealizowało studio 2K Marin, czyli zespół odpowiedzialny m.in. za Bioshock 2.

Tytuł ukazuje początki organizacji XCOM, która pierwotnie nosiła nazwę Biuro. Została ona powołana przez rząd amerykański w 1962 roku, gdy cały świat drżał w obliczu wiszącej na włosku wojny nuklearnej. Głównym zadaniem protoplastów XCOM-u była ochrona obywateli USA przed szkodliwymi informacjami napływającymi z ZSRR. Zmieniło się to w chwili, gdy zagrożeniem numer jeden stała się cywilizacja pozaziemska.

Głównym wrogiem XCOM-u, jak i całej ludzkości, jest rasa kosmitów zwanych zudjari. By przetrwać, żerują oni na różnych planetach – w końcu ich uwagę przykuła Ziemia. Ponieważ zudjari są bliscy wymarcia, do walki z ludźmi wysyłają zniewoloną rasę kosmitów, znanych z gry XCOM: Enemy Unknown, choć sami też pojawiają się na polach bitwy w postaci jednostek elitarnych.

Gracz rusza na ratunek ludzkości w skórze Williama Cartera, który osobiście prowadzi do akcji trzyosobowy zespół. Jego zadaniem jest dotarcie do miejsc, gdzie odnotowano obecność kosmitów i pozbycie się zagrożenia przy pomocy siłowych rozwiązań. Choć w grze zajmujemy się przede wszystkim strzelaniem do obcych, duże znaczenie ma dobranie odpowiedniej taktyki. Pomocna w tym jest kamera zawieszona nad ramieniem postaci, system wydawania poleceń oraz osłony terenowe. Zawsze warto rozglądać się za zaawansowaną bronią obcych, którą można śmiało użyć przeciw byłym właścicielom. Nierzadko efekty takich pukawek daleko odbiegają od technologii ludzkiej i stanowią nieocenioną pomoc w boju.

Przed wyruszeniem na misję wybieramy dwóch członków drużyny, podzielonych na cztery klasy: zwiadowca skupia się na zadawaniu obrażeń, technik zajmuje się sprzętem bojowym (takim jak wieżyczki, czy miny), żołnierz wsparcia poprawia statystyki obronne kolegów, a komandos koncentruje na sobie uwagę wroga. Podczas starć możemy spowolnić czas i wydawać kompanom szczegółowe rozkazy dotyczące ruchu, ataku, bądź użycia zdolności specjalnych. Należy przy tym pamiętać, że wirtualni towarzysze nie są nieśmiertelni. Gdy zostaną powaleni, trzeba szybko im pomóc, inaczej umrą na dobre. Jest to dotkliwa strata, ponieważ członkowie zespołu awansują na kolejne poziomy doświadczenia i zyskują nowe zdolności.

Po każdej misji trafiamy do siedziby XCOM-u. Tam rozmawiamy z pracownikami biura i wybieramy misje, w których chcemy wziąć udział. Operacje podzielono na fabularne, poboczne oraz takie, na które wysyłamy członków zespołu. W czasie zadań należących do głównego wątku bywają sytuacje, w których Carter musi zdecydować o czyimś losie lub dokonać innego, niełatwego wyboru.

The Bureau: XCOM Declassified  działa na silniku Unreal Engine 3.0. W oczy rzuca się sporo elementów charakterystycznych dla lat 60-tych ubiegłego wieku, kontrastujących z motywami rodem z science fiction.

Wbrew popularnym trendom, The Bureau: XCOM Declassified skupia się w całości na rozgrywce solowej i tym samym, pozbawiona jest jakiejkolwiek formy trybu wieloosobowego, czy kooperacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 65 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 87 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,90 PLN

Klasyfikacja PEGI The Bureau: XCOM Declassified

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - nową grę twórców BioShocka 2

Przed premierą 13 maja 2013, 14:00

Clou rozgrywki stanowią zatem strzelaniny, podczas których – przynajmniej w teorii – najważniejsza jest odpowiednia taktyka. Właśnie dlatego koniec końców otrzymaliśmy widok z perspektywy trzeciej osoby, ponieważ daje on graczowi lepszy ogląd pola walki. Twórcom bardzo zależało, aby wiernie odwzorować realia strategicznego Enemy Unknown i na swój sposób udało się to całkiem nieźle. Układ i rozmiar plansz wydają się zbliżone, a wiele elementów interfejsu zostało żywcem przeniesionych z produkcji Firaxis. Co najważniejsze, 2K Marin porzuciło pierwotne plany i ostatecznie znów zmierzymy się ze świetnie znanymi sectoidami czy mutonami, które tym razem pełnią jednak rolę niewolników agresywnej rasy zujari – głównego przeciwnika w The Bureau.

8 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

beowulf117

MrShou

Shogosus

Gorn221

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.05.2010 07:02
👍
maslice
37
Shepard

Gra będzie super!!!Reportaż z gazety PLAY uświadomił mi że warto będzie zagrać.

11.06.2010 11:55
odpowiedz
Irek22
87
Grzeczny już byłem

Zapowiada się nieźle. Na razie nie jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie gier, ale na pewno będę ją śledził i zobaczę co z tego wyjdzie.
Przede wszystkim podoba mi się koncept umieszczenia akcji w latach 50. XX w. To doda tej grze dodatkowego klimatu.

12.06.2010 12:32
odpowiedz
Irek22
87
Grzeczny już byłem

Zaciekawił mnie nowy Xcom. Do tego stopnia, że teraz jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie gier! :)

11.07.2013 01:35
odpowiedz
nan3k
1
Junior

Zapowiada się ciekawa gra, coś w stylu " Mafii " i " Ojciec Chrzestny " bynajmniej z mojej strony tak widzę.

26.05.2014 15:08
odpowiedz
beowulf117
57
Dragonslayer
8.5

zdziwiłem się, że ta gra jest taka dobra, na minus inteligencja towarzyszy i pewnie bugi oraz dziwne zapisywanie danych przez grę w bazie