Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 maja 2014, 06:47

autor: Adrian Werner

Godus – mobilna strategia autora serii Populous i Black & White zadebiutowała w Nowej Zelandii

Na nowozelandzkim App Store zadebiutowała strategia Godus, czyli nowy projekt Petera Molyneuxa, znanego z takich przebojów Dungeon Keeper, Black & White, Powermonger czy Populous.

W zeszłym roku Peter Molyneux, czyli legendarny twórca takich pecetowych klasyków jak Dungeon Keeper, Black & White, Powermonger czy Populous, skutecznie zebrał na Kickstarterze środki na wyprodukowanie strategii Godus. Od początku zapowiadano, że poza pecetami projekt trafi również na urządzenia mobilne. Wydaje się, że chwila ta jest już bliska, gdyż gra właśnie zadebiutowała na App Store w Nowej Zelandii w celu przeprowadzenia czegoś, co w praktyce jest zakrojonymi na szeroką skalę beta testami, które przygotują produkcję przed rychłą premierą światową.

Godus zaprojektowano jako duchowego spadkobiercę serii Populous oraz Black & White. Otrzymamy zatem strategię czasu rzeczywistego, w której wcielimy się w bóstwo sprawujące pieczę nad niewielką, prymitywną społecznością. Naszym zadaniem będzie chronienie jej przed zagrożeniami, w tym przed innymi plemionami oraz zapewnienie osadnikom możliwości rozwoju ekonomicznego i technologicznego.

Jako bóstwo posiadać mamy szereg nadnaturalnych mocy. Jedną z najważniejszych będzie umiejętność rzeźbienia w kształcie map – silnik gry opracowano tak, aby zapewnić pełną swobodę podczas tej aktywności. Ponadto otrzymamy spory zestaw zaklęć ofensywnych, jak i możliwość przywoływania cudów, zapewniających społeczności różnorodne pomocne bonusy.

Podczas zabawy zajmiemy się także bardziej przyziemnymi sprawami, takimi jak budowanie wiosek z domami mieszkalnymi, gromadzeniem surowców oraz zapewnianiem dostaw żywności dla ludności. Możliwe ma być także ustanawianie przykazań oraz przeprowadzenie wyznawców przez różne etapy rozwoju cywilizacyjnego. Dbanie o osadników będzie kluczowe, gdyż nasze bóstwo do życia i korzystania z mocy wymagać ma wiary podwładnych, która pełnić będzie rolę najważniejszego z surowców.

Godus wykonany zostanie w atrakcyjnej trójwymiarowej oprawie graficznej z ciekawym stylem wizualnym opartym na mocno uproszczonych kształtach. Produkcja wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej