Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry w Polsce 25 listopada 2011, 13:32

autor: Len

Afterfall: InSanity na PC trafił do sprzedaży

Dziś swoją premierę ma pecetowa edycja Afterfall: InSanity, gry autorstwa polskiego studia Nicolas Intoxicate. Afterfall: InSanity, oprócz standardowego wydania w cenie 99,99 złotych, dostępny jest także w edycji kolekcjonerskiej, w której skład wchodzą: plecak schronu „Chwała”, t-shirt z logo gry, ponad 140-stronicowe kompendium wiedzy, kalendarz ścienny oraz płyta ze ścieżką dźwiękową. Cena takiego wydania to 199,99 zł.

Zgodnie z zapowiedziami dziś w Polsce i na świecie debiutuje gra Afterfall: InSanity, której akcja rozgrywa się w post-apokaliptycznej Polsce 2035 roku. Tytuł dostępny jest w cenie 99,99 złotych, w pełnej polskiej wersji językowej, w której głównemu bohaterowi głosu użyczył aktor Michał Żebrowski. Za stworzenie Afterfall: InSanity odpowiada rodzime studio Nicolas Intoxicate powołane do życia przez spółkę Nicolas Entertainment Group. Jest to pierwszy efekt prac tego dewelopera.

Początkowo gra miała ukazać się już w pierwszym kwartale bieżącego roku, jednak twórcy zdecydowali się na kilkumiesięczne przesunięcie terminu, tłumacząc się wówczas wysokim piractwem na komputerach stacjonarnych i chęcią wydania gry na wszystkich platformach. Tak się jednak nie stało, gdyż w sierpniu zerwano umowę z niemiecką firmą Just a Game, która miała dystrybuować konsolowe wersje, w wyniku czego prace nad nimi zostały natychmiast wstrzymane. Do tej pory sprawa nie została rozwiązana, a przyszłość edycji na Xboksa 360 i PlayStation 3 pozostaje niepewna.

Afterfall: InSanity na PC trafił do sprzedaży - ilustracja #1

Jednak to nie koniec problemów, z jakimi musiał borykać się producent. W październiku ogłoszono nowatorską akcję „Afterfall: InSanity za 1$”, która polegała, jak nietrudno się domyślić, na sprzedaży gry za symbolicznego dolara. Warunkiem otrzymania produktu za taką cenę było uzbieranie minimum 10 milionów zamówień przedpremierowych. W przeciwnym razie cała kwota miała trafić na konto organizacji charytatywnej Amnesty International. Akcja okazała się jednak klapą - w 1,5 miesiąca udało się bowiem zebrać zaledwie 19 tysięcy zamówień, a na domiar złego Amnesty International zerwało podpisaną umowę, tłumacząc się zbyt dużą brutalnością gry, z którą stowarzyszenie nie chce być kojarzone. Zebrane pieniądze zostaną przekazane innej organizacji charytatywnej - na razie nie wiemy jakiej.

Afterfall: InSanity, oprócz standardowego wydania, dostępne jest także w edycji kolekcjonerskiej, w której skład wchodzą: plecak schronu „Chwała”, t-shirt z logo gry, ponad 140-stronicowe kompendium wiedzy, kalendarz ścienny oraz płyta ze ścieżką dźwiękową. Cena takiego wydania to 199,99 zł.

Afterfall: InSanity to gra akcji, przenosząca gracza w niedaleką przyszłość, w której Ziemia została zdewastowana przez konflikt nuklearny. Wobec kompletnie nieprzystępnych warunków panujących na powierzchni, ludzie zmuszeni zostali do życia w specjalnych schronach. Gracz wciela się w postać Alberta Tokaja, psychiatrę podejmującego desperacką próbę opuszczenia schronienia, by rozwikłać tajemnicę groźnej zarazy, na którą chorują mieszkańcy. Ścigany przez przedstawicieli czterech frakcji Albert udaje się w podróż przez 10 poziomów, z czego cztery rozgrywają się w klaustrofobicznych częściach bunkra. W dalszej kolejności przyjdzie mu odwiedzić zniszczone nuklearnym kataklizmem miasta, w tym ruiny zapomnianego Miasta Świateł.

Recenzję na łamach GRY-OnLine.pl przeczytacie już niebawem. Póki co, zachęcamy do zapoznania się z dotychczas opublikowanymi artykułami i materiałami wideo.